Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster: s větrem o závod
2.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Dovedete si představit lepší kombinaci než spoustu koní pod kapotou a modré nebe nad hlavou? Dobrá, i mě leccos napadá, ale uznejte, ta kombinace nezní špatně. Lamborghini Murciélago LP650-4 Roadster má těch koní 650. Co takhle projížďka po Côte d'Azur?
Ač jsem byl vždy spíše fanoušek obsahu než formy, otevřené verze supersportovních automobilů mě vždy přitahovaly. Jsem totiž zároveň obrovský nadšenec do zvuku motorů těchto skvostů. Mít takhle alespoň jednou šanci zažít pocit řidiče Astonu Martin DBS Volante, který projíždí po horské silnici obklopené skalami. Tak nějak sní ten malý kluk, kterého mám v sobě. A určitě by nepohrdal ani svezením klenotem, který chystá Lamborghini.
V Sant'Agatě připravují vylepšené Murciélago Roadster. Vznikne v limitované sérii 50 kusů a i když se počítá s cenou okolo 400.000 USD, tak na ocet určitě nezůstane. Na veřejnost se dostala prezentace ukazující většinu hlavních znaků této novinky a byť se nejedná o fotografie, přesto berou obrázky dech.
Základním motivem celého vozu je kombinace šedé barvy a oranžových doplňků. Šedá karoserie doplněná ozdobami v podobě oranžových brzdičů a okrajů vybraných hran a ploch, šedá alcantara a kůže v kombinaci s oranžovými, vyšívanými znaky, pádly a přepínacím panelem převodovky e-gear, dobře zvolené kombinace.
Pod průhledným krytem motoru bude sedět V12 o objemu 6,5 l a výkonu 650 koní, který poháněl i Lamborghini Réventon. To stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 s. Bude-li pak řidič pokračovat dál ve zrychlování, myslím, že hlavním problémem nebude ani tak maximální dosažená rychlost, ale spíše přežití divokého vichru proudícího jen centimetry nad jeho hlavou.
Jízda s takovým autem ale není o dosahování nejvyšších rychlostí či nejlepších časů na okruzích. Daleko lepší je sundat střechu a při projíždění krajinou poslouchat symfonii produkovanou motorem při každém polechtání plynu.









Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejnovější články
Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
včeraJeden z miliardářů vlastnících extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
včeraTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včeraBugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
včeraZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva