Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
15.9.2025 | Petr Prokopec
Značku Orient Express si člověk primárně spojí s luxusními vlaky, její vlastníci ale nechtějí zůstat jen u přepychové dopravy po souši. Příští rok chtějí zamířit i na moře a mají k tomu velmi dobře nakročeno.
Orient Express je asi nejslavnějším vlakem v historii. Na svou první cestu vyrazil 5. června 1883, tedy ještě předtím, než Karl Benz začal měnil svět svou motorizovanou tříkolkou. Po druhé světové válce však zájem o jízdu v něm začal poněkud chřadnout. Postupně tak došlo na rušení některých linek, zatímco ty, které byly zachovány, byly zkráceny. Ovšem ani to nezabránilo úplnému konci, který přišel v roce 2009.
O osm let později nicméně poloviční podíl na právo užívat slavný název odkoupila francouzská společnost Accor. Ta v roce 2018 odstartovala i renovaci 17 původních vagónů, které sloužily v Istanbulu ve 20. a 30. letech minulého století. Napříč Evropou se přitom mají vydat v závěru příštího roku, letos se ovšem rozjel Orient Express La Dolce Vita, tedy vlak se šesti vagóny, který křižuje napříč Itálií.
Společnost Accor se ovšem nehodlá omezit jen na železniční dopravu. V roce 2026 totiž zamíří také na moře a oceány, a to s vůbec největší plachetnicí světa. Její výstavbu má na povel francouzská loděnice Chantiers de l'Atlantique, která se pozvolna blíží k dokončení. Aktuálně totiž na lodi instalovala tři obrovské karbonové stěžně, z nichž každý má na výšku 69 metrů a plachty každého čítají 1 500 metrů čtverečních.
Díky tomu se 220 metrů dlouhá jachta dokáže pohybovat také jen s využitím přírodních sil. Na ty ale nelze spoléhat vždy, proto také došlo instalaci motoru 25DF od společnosti Wartsila. Toto pohonné ústrojí dokáže spalovat LNG, což má uhlíkovou stopu plavidla výrazně zredukovat. Accor nicméně uvádí, že v blízké budoucnost by chtěl přepřáhnout na vodík, pročež bude z papírového pohledu zcela čistý.
Jachta ale pochopitelně nemá být primárně ekologická, ale hlavně nadmíru luxusní. O interiéry se tak postaral uznávaný architekt Maxime d'Angeac, jehož úkolem bylo napodobit transatlantické parníky ze zlaté éry. Chybět tedy nemá ani kabaret pro 115 hostů, michelinské restaurace či pochopitelně řada bazénů a fitness či wellness centra. Bary či kajuty oplývající naprostou opulencí jsou pak samozřejmostí.
První jachta Orient Expressu ponese název Corinthian, Francouzi nicméně již pracují i na její sestře, další plachetnici zvané The Olympian. Accor kvůli tomu i založil novou pobočku Orient Express Sailing Yachts, přičemž jak jachty, tak i vlaky budou využívat firemních hotelů, jejichž síť společnost taktéž již nějaký ten pátek buduje. Co tedy v roce 2009 vypadalo jako konec slavné značky, bylo z dnešního pohledu spíš preludium nového začátku.












Orient Express se příští rok vydá na moře, první jachta společnosti se aktuálně dočkala 69metrových stěžňů, z nichž každý ponese plachty o celkové ploše 1 500 metru čtverečných. Ostatně se jen podívejte, jak vedle nich působí lidé. Foto: Orient Express Sailing Yachts, tiskové materiály
Zdroj: Orient Express Sailing Yachts
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 9 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 11 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter