Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž si za 20 korun koupil ojetý Lexus s víc jak 1,6 milionu km. Dva roky ho nechal stát a pak ho zkusil nastartovat
3.6.2024 | Petr Prokopec
O japonských autech se traduje, ze jsou sice mimořádně nudná, ale také mimořádně odolná a spolehlivá. Tento Lexus potvrzuje obojí. Je až neuvěřitelné, co všechno na něm po takovém zápřahu a ignoraci zároveň funguje.
Lexus byl svého času známý jako výrobce spolehlivých a komfortních, ovšem také velmi nudných aut. I proto japonská automobilka každého překvapila, když v roce 2005 přišla s konceptem sportovního modelu. O pět let později se sériové LFA dokonce dostalo do výroby a snad každého odrovnalo hlavně jekotem svého desetiválcového motoru. Je sice pravdou, že celkem vzniklo jen 500 kusů tohoto stroje, ovšem i tak malá produkce skutečně stačila k tomu, aby většina lidí názor na značku změnila.
My si dnes nicméně posvítíme na limuzínu LS, konkrétně pak na její druhou generaci, která se začala vyrábět v roce 1994. Tedy dávno předtím, než vůbec Japonci o LFA začali uvažovat. I tento vůz přitom dostal objemný motor, a sice čtyřlitrový osmiválec, se kterým bylo zpočátku spojeno 260 koní, čtyřstupňový automat a pohon zadních kol. To sice může znít jako recept na zábavu, ke driftům však pětimetrová limuzína nebyla nikdy stvořena. Stejně jako předchůdce měla bodovat hlavně v boji s komfortně orientovanými německými auty vyšších tříd.
To se hlavně na americkém trhu povedlo, mimo jiné právě díky neuvěřitelné spolehlivosti a trvanlivosti. V tomto ohledu přitom jeden exemplář překonal všechny ostatní - známý je dnes přitom jako Million Mile Lexus neboli Lexus, který najel milion mil (tedy 1,6 milionu kilometrů) a v minulosti jsme o něm psali nejednou. Jeho původní majitel si jej pořídil v roce 1996, přičemž následně s vozem urazil zhruba 1,4 milionu km. Poté verzi LS 400 koupil novinář Matt Farah, který se rozhodl dosáhnout onoho magického mezníku. S tím mu ale pomohli i další.
Po překonání nastavené laťky limuzína zamířila znovu do světa a skončila u známého youtubera s přezdívkou Tavarish. Ten si ji koupil za pouhý 1 dolar, tedy jen o něco málo víc než 20 korun, a slíbil, že motor auta osadí turbodmychadlem a následně zašlápne plynový pedál až tak hluboko pod podlahu, že to jednotku odpálí. Když ale s tímto plánem seznámil veřejnost, dočkal se negativní odezvy. Ta nakonec způsobila, že i on sám chtěl, aby Lexus přežil. Protože s ním ale toho času neměl konkrétní záměr, auto zhruba dva roky nechal odstavené.
Nyní se konečně začalo pracovat na jeho renovaci, přičemž Tavarish již z dřívějška věděl, že vůz byl náchylný na úniky oleje. Stejně tak mu bylo jasné, že po dvou letech stání už nebude fungovat startovací baterie a zapotřebí bude také řádná kontrola podvozku. To se na zvedáku jen potvrdilo, neboť v podvozku se v mezičase objevila díra, skrze kterou vykukuje koberec. Z auta se i díky tomu stal domov menšího zvířectva, neboť na hlavu jednoho z členů týmu vyskočila ještěrka.
Nicméně po instalaci nové baterie a Tavarish nevěřil vlastním očím. Fungovat totiž začalo rádio, stejně jako klimatizace. A aby toho nebylo málo, panoramatická střecha se začala odsouvat a zasouvat tak hladce, jako kdyby byla úplně nová. Následně Lexus i nastartoval a vyjel na svou první projížďku po dvou letech stání pod sluncem, přičemž během cesty fungoval posilovač řízení či dokonce teploměr či palubní hodiny.
Do špičkové kondice má auto pochopitelně dál hodně daleko, neboť mimo hru je zatím digitální přístrojový štít či head-up displej. Ovšem skutečnost, že již takřka osmadvacetiletý vůz po ujetí víc jak 1,6 milionu km a dvou letech stání jde nastartovat a funguje v něm v podstatě všechno bez jakýchkoli oprav, nutí člověka smeknout klobouk. A uznat, že Lexus možná byl nudnou značkou, ovšem míra spolehlivosti, jakou vše kompenzoval, opravdu bere dech.



LS 400 druhé generace mělo stejně jako předchůdce přesvědčit hlavně americké publikum, že i Japonci dokážou vyrábět kvalitní limuzíny jako Němci. To se i nyní jen potvrzuje, podívejte se na video níže. Ilustrační foto: Lexus
Zdroj: 2varish@YouTube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
