Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novinář zkouší, co vydrží japonské auto, jeho nájezd dotáhl až k 1,6 milionu km
4.2.2019 | Mirek Mazal
Japonská auta platí obecně za spolehlivá a velmi trvanlivá a o těch od Toyoty a Lexusu to platí obzvlášť. Pověst je ale jedna věc, realita může být věc druhá, jak vypadá Lexus LS po ujetí skoro 1 milionu mil?
Náš americký kolega Matt Farah proslul v automobilové žurnalistice různými způsoby, mnoho lidí si jej ale spojuje s jeho vlastnictvím Lexusu LS 400 z roku 1996. Nebylo by na tom nic až tak pozoruhodného, kdyby si Matt tento vůz normálně koupil a normálně jej používal, on s ním ale má od počátku trochu jiný záměr. Pořídil jej s 1,4 milionu najetých kilometrů s cílem dotáhnout nájezd až k magické hranici 1 milionu mil, tedy více jak 1,6 milionu km.
Sám by to asi s ohledem na nutnost prohánět řadu jiných aut nezvládl, proto auto nabídl k využití i jiným. Do Lexusu tak usedají i další lidé, mimo jiné jistí Ana a Anton, kteří s vozem vyrazili na cestu kolem USA. Během jejich putování se na tachometru rozsvítilo číslo 983 tisíc mil (1 581 000 km). Do stanoveného cíle nebylo daleko a americký pár se zastavil u opraváře, který provedl kompletní prohlídku rekordního korábu.
Pod kapotou našel originální motor 4,0 V8 a původní, byť opravovanou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Zkušební jízda odhalila opotřebený interiér, protože na krémovém čalounění těžko skrýt náročný život nesmrtelného Lexusu. Za osahaným volantem se rozblikaly kontrolky mazání, motoru a airbagu a po návratu se pod autem objevila mastná louže.
Inspekce rychle potvrdila vysoký únik oleje od motoru, který nebyl nikdy přetěsněn. Další kapky prosakovaly na zem z opravované převodovky. Jako opotřebovaná se jevila také pouzdra zadních ramen a diferenciálu - jejich příliš volné uchycení mohlo způsobovat vibrace, na které si Anton stěžoval.
Po vizuální kontrole se na řadu dostala diagnostika. Tablet přes konektor OBD ukázal několik chyb motoru v oblasti tepelného okruhu a práce s výfukovými plyny, ale po takové náloži kilometrů nepřekvapuje ani jedna zmíněná vada. Mechanická kondice s několika nedostatky byla velmi podobná vizuálnímu stavu, pohledem šlo hned poznat místa chybějícího laku, občas zaujal ohnutý plech, ale to nejpodstatnější k dosažení mety stále fungovalo.
Nejnověji se za volant LS 400 dostal Robert Moschowsky, který vůz dostal až do stavu, kdy do protnutí cílové hranice chybí jen 631 mil. Robert převzal Lexus při nájezdu 989 750 mil (1 592 848 kilometrů) a vrátil ho s 999 369 mílemi (1 608 328 kilometry). Trasa vedla z Indiany do Georgie, kde si ho převzal přítel majitele Matta Faraha.
Moschowsky v průběhu svého používání s vozem projel přes 11 států USA. Matt plánuje navázat a dokončit vysněný pokus vlastními silami. Atmosférický agregát má dobrou pověst a majitel věří, že zbývající technické vybavení doslouží bez vypovězení služby.
Stav auta můžete posoudit nejen z výše zmíněného, ale i z fotek níže. S ohledem na to, jak složitý život auto má (řada uživatelů, ne až tak pečlivá údržba), považujeme za zázrak, že vůbec ještě jezdí a k milionu ujetých mil se blíží bez většího zaváhání. Ale třeba jste Lexusu čekali více - že se při takovém zápřahu ani nezapotí a 1,6 milionu km na něm pomalu nebude znát...
Lexusu LS 400 z roku 1996 po nájezdu přes milion a půl kilometrů...
...má nyní na tachometru 999 369 mil a vypadá stále dobře. Posledních 631 mil do vysněného limitu jednoho milionu chce najet sám jeho majitel, Matt Farah
Zdroj: Matt Farah
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 56 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 12:20 - jerry
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch