Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nadšenci s respirátory vytáhli z vlhké garáže na 15 let odstavený Ford GT ve zcela nechutném stavu, i tak hned naskočil
13.7.2024 | Petr Prokopec
Je skoro neuvěřitelné, že tohle výjimečné a ceněné auto nechal někdo tak dlouhou dobu doslova hnít ve vlhké garáži, ale stalo se. Jeho záchrana byla hodně nechutnou prací, auto je ale nakonec v lepší kondici, než se na první pohled zdálo.
První generace Fordu GT měla od pohledu vše potřebné k tomu, aby zabodovala. Vzhledově odkazovala na legendární GT40, se kterým Ford porazil Ferrari v Le Mans. Pohon zadních kol pak dostal na povel 5,4litrový, kompresorem přeplňovaný osmiválec, který produkoval 550 koní. A aby toho nebylo málo, v rámci vývoje byl na palubu přizván i Carroll Shelby, tvůrce originálu. Jenže zákazníků, které by tohle všechno oslnilo, nakonec bylo méně, než si Ford vysnil.
Automobilka totiž původně plánovala, že vyrobí přinejmenším 4 500 kusů - nakonec jich však vzniklo jen 4 038. Poslední exempláře se navíc prodávaly v roce 2007 jako skladová auta, tedy často i s nemalou slevou. Zdálo se tedy, že modrý ovál se ke své legendě již nikdy nevrátí. O to většího překvapení se svět v roce 2015 dočkal, když dorazila druhá generace. A i když vyměnila manuál za automat a osmiválec za šestiválec, zabodovala víc.
Stejně jako mnozí umělci docházejí uznání až po smrti, tak je dnes nahlíženo mnohem pozitivněji i na GT první generace. Mimo jiné i proto, že pochází z dob, kdy auta ještě nebyla prošpikována moderními technologiemi od podlahy až po střechu. V důsledku toho hlavně údržba techniky nemusí vést ke kompletnímu vybílení bankovního účtu. Což ostatně zajímavým způsobem potvrdil Ed Bolian z VINwiki spolu s dalším nadšencem.
Dvojice se totiž vypravila do Georgie, aby z jedné místní garáže vysvobodila právě GT první generace. To mělo sice pod střechou, ale ve značné vlhkosti, temnu a chladu odpočívat až 15 let. Takové podmínky pro skladování exkluzivního supersportu logicky nejsou zrovna ideální, nepřekvapí proto, že youtubeři raději vklouzli do ochranných obleků a nasadili si roušky. Byť jsme již viděli i horší „stáje“.
Jakkoli zjevné, že možná celý interiér vozu bude nutné kvůli vlhkosti a s ní spojené nechutné plísní třeba přečalounit, a stejně tak bude třeba poklepat na zoubek karoserii, technika zůstává plně funkční. Stačilo totiž připojit baterii, otočit klíčkem, a osmiválec znovu ožil. Jeho zvuk sice naznačuje, že vylepšovat bude co i v tomto ohledu, s ohledem na dobu stání je však kondice pohonné jednotky úžasná.
Je škoda, že nadšenci neprozradili nájezd vozu, ten ale příliš vysoký nebude. I kdyby tedy na konto renovace šly třeba dva miliony korun, stále se to vyplatí - málo jeté GT první generace se dnes prodávají za zhruba 14 milionů korun, tedy čtyřnásobek své původní ceny. Proč někdo nechal tento kousek tak dlouhou dobu na ocet, i když bylo dávno jasné, že jde o cenné zboží, zůstává záhadou.



Ford GT první generace je dnes velmi ceněným zbožím, kusy s nízkým nájezdem se prodávají i za 14 milionů korun. A hodnotný vůz to byl už dávno, o to víc překvapí, že jej někdo nechal doslova shnít až do stavu, který můžete vidět na videu níže. Foto: Ford
Zdroj: VINWiki@YouTube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race: Marc Marquez před bratrem Alexem včera 16:38
- PP pro Moreiru, 14. Salač - crash včera 16:18
- V Moto3 dnes vévodil lídr šampionátu včera 16:02
- Pole Position pro Quartarara včera 11:48
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval 27.6.2025
Nejnovější články
Děje se to. Číňané si připsali rekordně vysoký podíl na evropském trhu s auty. Už nejde o drobné, bez nich by prodeje šly dolů
před hodinouAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva