Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Něco vám na této fotce nehraje? Budete se divit, ale tohle auto vystihuje nejlépe
17.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Vypadá to na hloupé míchání dílů z jiných aut, však podle volantu jde o Volvo a podle prahu o BMW. Jenže ani jedno není lež, tento stroj je pozoruhodným křížencem.
Vymontovat slabší motor z auta a nahradit ho silnějším není výjimečná kratochvíle automobilových fanatiků. Mění se pohon v rámci nabídek jednotlivých automobilek i napříč automobilovým spektrem. Méně často se zvolí opačný postup, kdy se nechá technika původního vozu, která se obleče do nového kabátu.
Ve Finsku takto vznikl kříženec BMW a Volva, ale nebojte se, výsledek stojí za zhlédnutí. Šikovný automechanik se rozhodl zbavit karoserie BMW M3 E36 a na německém základu postavit Volvo 162 s moderní, nebo alespoň modernější technikou. Dal si záležet na zpracování, výsledkem je líbivý černě lakovaný... hybrid.
Proti původní 162 je sice vidět několik rozdílů, hlavně na zadní partii a uvnitř, ale nelze popřít celkovou výraznou podobnost. Dokončené dílo se soustředilo na karoserii, po otevření dveří je iluze Volva pryč. Kabina se všemi ovládacími prvky a vybavením zůstala bavorská. M3 dodala také černé kožené sportovní sedačky, palubní desku, výplně a prahy dveří. Hlavním rozdílem je znak Volva na tříramenném volantu švédského původu.
Takový interiér sice lze vnímat jako pihu na kráse, přesto si výsledek mnoha hodin strávených v dílně zaslouží velký obdiv. Autor musel přizpůsobit kde co, aby byl výsledný dojem dokonalý. Řezání, broušení, svařování a improvizace nebylo nic výjimečného. Proporce výkonného BMW a Volva 162 jsou hodně odlišné, plechy tak bylo nutné doladit. Celý proces stavitel pečlivě dokumentoval, aby měl památku na nekonečnou stavbu německo-švédského míšence.











Černé kupé s chromovými doplňky by sneslo menší kola, ale i tak se musí uznat, že spáry na karoserii jsou pravidelné a možná i přesnější než u některých nových aut. Starší vrcholné BMW se jasně pozná jen po usednutí za volant
Výběr z dokumentace, kterou autor celé kreace pečlivě vytvářel během práce
Zdroj: Photobucket
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva