Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nejslavnější Ferrari F50 nikdo nechce, i když vstoupilo do života většiny z nás
8.2.2020 | Mirek Mazal
Možná si říkáte, že do vašeho života žádná F50 nevstoupila, protože jste žádnou nevlastnili, ale to se mýlíte. Tento kus se stal předlohou pro všechna oficiální připodobnění i veřejné prezentace a je skoro nemožné, že byste jej nikdy neviděli.
Až donedávna Ferrari F50 platilo za nemilovaný stroj mezi pěticí moderních superstrojů značky - 288 GTO, F40, Enzo i LaFerrari si sběratelé cenili o hodně více. Dnes to až tak neplatí, i F50 je vyhledávaným sběratelským artiklem prodávaným za ceny okolo 60 milionů Kč. Ani jeden obletovaný exemplář však nemůže konkurovat kusu, který zamířil do aukce a nikdo ho nakonec nechtěl.
Společnost Worldwide Auctioneers nabídla kupcům ve Scottsdale úplně první F50 představenou široké veřejnosti. Rudé Ferrari je prvním finálním prototypem s neobvyklým číslem 99999 ve svém VIN a má za sebou velmi bohatou kariéru. Nejdříve se F50 Berlinetta Prototipo, jak zní plný název vozu, představila na autosalonech v Ženevě nebo Tokiu a za volantem se postupně vystřídala řada motoristických celebrit od Nikiho Laudy přes Gerharda Bergera až po Jeana Alesiho. Opravdu privilegovaný stroj se stal předlohou zmenšených modelů společností Bburago, Maisto, Tamiya, Revell a dalších, stejně jako právě tato F50 hleděla na své obdivovatele ze všech oficiálních plakátů.
K propagačním účelům sloužila tato specialita až do konce 90. let, kdy byl vůz kompletně renovován a s homologací pro běžný provoz předán do vlastnictví Jacqua Swaterse, blízkého přítele samotného Enza Ferrariho, který mu ještě před svou smrtí prodej prvního kusu budoucího nástupce F40 přislíbil. Ten si jej nechal do roku 2007, kdy vůz koupil sběratel z Kalifornie. Od té doby zůstal v USA a do dnešního dne má najeto pouze 2 250 kilometrů.
Běžně neprodejné Ferrari má stejnou pohonnou jednotku jako ostatní kusy z edice 349 vyrobených exemplářů. Za kabinou hlasitě exceluje atmosférický dvanáctiválec o objemu 4,7 litru s výkonem 382 kW (520 koní) a 471 Nm. Manuál o šesti mechanických stupních stojí v cestě energii putující na zadní kola se samosvorným diferenciálem. Zrychlení na 100 km/h je otázkou 3,9 sekundy a maximální rychlost činí 325 km/h.
O auto tohoto stupně výjimečnosti by se sběratelé měli poprat, ale nestalo se, ve Scottsdale o něj nikdo nestál. Divíme se tomu, číslo 99999 je považováno za nejvýjimečnější ze všech výjimečných F50 a představy majitele o ceně nejsou až tak přehnané. Rezervní cenu z aukce neznáme, po neúspěšné aukci se ale auto objevilo v přímém prodeji za 3 300 000 dolarů, tedy asi 75 milionů Kč. Je to více, než u jiných F50, ale zase ne o tolik více, uvážíme-li historii tohoto stroje. Přes zlepšení svého renomé je zřejmě stále znát, že F50 v očích sběratelů neznamená tolik co F40 nebo Enzo.

































Nejslavnější Ferrari F50 se v aukci ve Scottsdale neprodalo, F50 sběratele zjevně stále nebere tak jako jiné speciální modely značky
Zdroje: Worldwide Auctioneers, Classic Car Sales USA
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
před 2 hodinamiPřekvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
včeraMuž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
včeraFerrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
včeraStačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 08:05 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.03. 19:31 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 07.03. 13:15 - Vrooom
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch