Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice
8.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.
Horacio Pagani začal s výrobou supersportovních aut z hlediska historie jeho konkurence před velmi krátkou dobou a přesto si jeho Zonda získala své místo na výsluní. A jak plynul čas, přicházely její silnější a rychlejší verze. Začalo to verzí S s 555 koňmi, pokračovalo sportovnější F (602 koní) a prozatím skončilo okruhovou verzí R s motorem o výkonu 750 koní.
Objevilo se ale několik zákazníků, kteří by právě Zondu R chtěli mít možnost prohánět i po normálních silnicích. Pan Horacio je vyslyšel a vytvořil Zondu Cinque (italsky číslovka pět). Proč Cinque? Protože jich bude vyroběno jen pět a všechny už jsou zadané.
Jako vůbec první auto v krátké historii značky bude Zonda Cinque vybavena sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem i pákou na středovém tunelu. A premiéru si zde odbudou také díly z nového materiálu, uhlíko-titanových vláken.
Karoserie auta je vyvedena v kombinaci speciální stříbrné a černé barvy s červenými detaily. Na přídi je umístěn delší spoiler, na zádi nové křídlo, nad kabinou je nový centrální vstup vzduchu pro motor a po stranách přídavné vstupy chladicího vzduchu pro zadní brzdy. Spodní část vozu je úplně plochá a zásluhou řešení zádní části dosahuje aerodynamický přítlak 750 kg při rychlosti 300 km/h. Celkově je Zonda Cinque o 20 kg lehčí, než model F.
O pohon se stará motor o objemu 7,3 l, výkonu 678 koní a krouticím momentu 780 Nm, který má původ u AMG. Akcelerace 0-100 km/h trvá 3,4 s, 0-200 km/h 9,6 s a maximální rychlost je přes 350 km/h.
Díly podvozku pomohl vyvinout švédský specialista, firma Öhlins, a jsou vyrobeny z hořčíku a titanu. Jednodílná kola od firmy APP jsou kovaná ze slitininy hliníku a hořčíku (9x19" vepředu, 12,5x20" vzadu) a jsou na nich obuty pneu Pirelli PZero se speciálním složením (255/35 R19 vepředu, 350/30 R20 vzadu).
V interiéru najdeme sportovní sedadla z uhlíkových vláken od firmy Toora čalouněná kůží, volant z uhlíkových vláken, čtyřbodové pásy a ocelovou ochrannou klec.
Vybrané technické detaily:
Motor: Mercedes Benz AMG, 678 koní
Výfuk: titanový vyvložkovaný keramikou
Převodovka: sekvenční 6stupňová od firmy Cima, robotizovaná firmou Automac enginnering
Brzdy: Brembo s uhlíko-keramickými větranými kotouči o velikosti 380x34 mm vepředu a 380x34 mm vzadu. Jednodílné 6pístkové brzdiče vpředu, 4pístkové vzadu.
Hmotnost: 1210 Kg
Rozdělení hmotnosti: 47%/53%
Brzdná dráha: 100-0 km/h 2,1 s, 200-0 km/h 4,3 s
Maximální boční přetížení: 1,45 G (se silničními pneu)



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 3 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus