Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Porsche 911 R oficiálně, detailně. Je to pochoutka pro řidiče, bohužel dojedená
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Zuffenhausen ukazuje, že brek puristů nad hrobem manuálních převodovek a atmosférických motorů nemusí být vůbec marný.
Fandové značky Porsche, jež už pomalu zanevřeli na produkty, které automobilka ukazuje zejména v posledních měsících, museli mít včera druhé Vánoce. To se mezi ženevskými novinkami objevily první uniklé fotky a detaily k očekávanému Porsche 911 R. Jistě, německý výrobce stále staví dost možná nejlepší sportovní auta, která nemusejí stát desítky milionů korun a zvládají bez ústupků téměř každodenní provoz, ale v poslední době jeho aura u puristů bledne.
Vezměme si jistě skvostnou devětsetjedenáctku GT3 RS 991. Má téměř závodní atmosférický motor - s 500 koňmi ze čtyřlitrového šestiválcového zpěvného boxeru jde dost možná o jeden z nejlepších vůbec, má pohon zadních kol a hmotnost stále neukazující na kategorii GT. Jenomže už má také pouze dvouspojkovou převodovku, která je navzdory zřejmě nejlepšímu nastavení stále jen samočinná. Netvrdím, že by s ní vůz nebyl rychlejší, úspornější nebo bezpečnější, v rukou naprosté většiny rozhodně byl. Na druhou stranu, pokud žádáte sportovní vůz a spolu s ním i maximální řidičskou nirvánu, nic vás s ním nenechá srůst lépe než manuální skříň a třetí pedál. A co, že pak nebudete nejrychlejší?
Nové Porsche 911 R je pro takto smýšlející publikum nalezeným svatým grálem, jelikož vyslyšelo jeho volání. Málokoho bude zajímat, že ono eRko v názvu odkazuje na limitovanou homologační sérii pro závodní program značky v roce 1967. Zejména když je méně závodnické než zmíněná Gé-Té-Tři eR-eS, když má být ještě upovídanější, zábavnější, čistší, tedy řidičtější. Atmosféricky plněná jednotka z RS, co roztáčí zadní kola za fantastického zvukového doprovodu, zůstává zachována včetně všech parametrů. Nechceme předbíhat, ale videa níže jsou v tomto ohledu výmluvnější než kdybychom napsali tisíc slov.
Zpět ale k parametrům. Jen pro připomenutí jde o čtyři litry, 500 koní při 8 000 otáčkách a 460 Nm při 6 250 otáčkách. Omezovač je pak nastaven na 8 500 otáček. Kouzelný je však navíc fakt, že je navzdory stejnému výkonu, šasí, lehkým panelům karoserie (kapota karbonová, střecha hořčíková a boční a čelní okna polykarbonátová) prostá obřího pevného spoileru a navíc ještě o 50 kilogramů lehčí než GT3 RS, váží tedy 1370 kilogramů, z čehož vychází udávaný poměr přesahujíc hodnotu 2,7 kilogramu na jednoho koně za zadní osou. Kromě zmíněného lze objednat také odlehčený setrvačník, který ještě dále urychlí už tak bleskové reakce na povely plynového pedálu.
Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost proběhne v mžiku i se šestikvaltem, kdy je vůz schopen tuto disciplínu v ideálním případě absolvovat za 3,8 sekundy. A maximální rychlost 323 km/h je v naších očích u vozu primárně k vytváření úsměvu řidičů více než dostatečná. Koho by náhodou u tohoto atmosférického skvostu trápila udávaná hodnota kombinované spotřeby 13,3 l/100 km, ten musí číst tento článek nedopatřením. Tato hodnota navíc bude realitě rozhodně bližší než 9,1 litru v dvojitě přeplňovaném modelu 911 Turbo S.
Ve standardu tohoto speciálního limitovaného a popravdě naprosto omračujícího modelu jsou také karbon-keramické brzdy s kotouči o průměru 410 milimetrů vpředu a 390 milimetrů na hnané ose. Dvacetipalcová kola s lepivými pneumatikami o šíři 245 mm vpředu a 305 mm vzadu jsou na zadní nápravě - stejně jako v motorem trápené GT3 a GT3 RS - obdařeny funkcí natáčení pro dosažení ještě větší agility při všech myslitelných rychlostech, samosvor samozřejmě nemůže chybět. Schopnost zdvihat příď o 30 milimetrů například při přejezdu zpomalovacích prahů také není od věci.
S bílým lakem jsou spojeny červené či zelené kontrastní pruhy vedoucí přes celou délku karoserie, na zádi se nachází obří difuzor a výsuvný spoiler, které společně na rozdíl od samolepek vážně nebudou jen na ozdobu. A uvnitř je pro změnu možné počítat s malým, zcela ideálně kulatým volantem, sportovními karbonovým skořepinami potaženými látkovým čalouněním a černobílým šachovnicovým vzorem, nebo textilními klikami nahrazujícími ve prospěch úspory několika gramů klasické kovové řešení. Paket Sport Chrono se stopkami nás nevzrušuje tolik jako možnost objednat vůz bez navigace a klimatizace, i to už o puristickém zaměření něco vypovídá.
Navzdory cenovce, která se v přepočtu vyšplhala na 5,13 milionu korun (190 tisíc Eur), se ale po každém z 991 kusů jen zaprášilo. Že by mohla mít za pět let dost možná i dvounásobnou hodnotu, o tom asi není třeba dlouho pochybovat. Neubráníme se konstatování, že tohle je zkrátka dílo boží, jde skutečně o stroj hodný touhy, silné touhy, o sporťák k nezaplacení.













Vytoužená „manuální GT3” naživo v Ženevě
Tahle 911 R je zřejmě nejzajímavější Porsche posledních let, oprostila se totiž od naprosté většiny všech prvků a řešení, které jsou devětsetjedenáctce v generaci 991 vyčítány fanoušky
Oficiální videa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 3 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Suverénní vítězství Marca Marqueze ve Sprintu včera 15:24
- PP získal Gonzalez, 18. Salač včera 14:25
- Moto3: PP si vyjel Perrone včera 14:24
- Místo Salače zřejmě Deniz Öncü včera 11:34
- Pole Position si vyjel Bezzecchi, M. Marquez crash včera 09:00
Nejnovější články
Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 2 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 3 hodinamiVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
před 5 hodinamiNejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
před 6 hodinamiUž i mladí lidé preferují spalovací auta před elektrickými, říká studie, která vyděsila šéfy automobilek
včera
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Onboard videa 08.16. 22:28 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan