Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Sběratel našel dodnes nový VW Brouk z roku 1964, s 35 km ho prodává za neskutečné peníze
20.2.2023 | Petr Miler
Na jednu stranu jde historicky o jedno z nejdostupnějších obyčejných aut, která motorizovala masy, na tu druhou jde ale o jednu z největších automobilových legend všech dob. Není tedy divu, že se hezké kusy neprodávají levně, tohle je ovšem skutečně extrém.
Volkswagen Brouk je automobilovou ikonou první kategorie a jedno z nejdůležitějších aut, která kdy tento svět poznal. Vznikl na žádost Adolfa Hitlera jako levný vůz pro německý lid, odtud také původní jméno celé značky. Brouk se do výroby dostal v roce 1938, jenže jeho cestu k úspěchu záhy přerušila druhá světová válka. Teprve po ní přišla pro Brouk ideální doba a výsledek předválečného vývoje nakonec zaplavil poválečné silnice celého světa. Vyráběn byl po několik desetiletí, jenže i ta jsou minulostí. K dispozici jsou nějaký ten pátek už jen ojeté exempláře, pokud se tedy v prodeji jako zázrakem neobjeví nějaký, s nímž od koupě nikdo pořádně nevyjel.
Přesně to se stalo v americkém Oregonu díky jednomu z tamních sběratelů, který objevil zcela nedotčený tmavý Brouk z roku 1964. A teď ho prodává. Na tachometru má pouhých 22 mil, tedy asi 35 kilometrů, a vypadá přesně podle toho. V garáži se neocitl náhodou, jeho původní kupec doufal, že půjde o investici, která se mu jednou vrátí. Dříve, než ji stačil zúročit, ale zemřel. Auto zůstalo na pospas svému osudu a až jeho nálezce s ním chce rozbít bank. A vážně se s tím nemaže - vůz nabízí k prodeji za neskutečných 290 tisíc dolarů, tedy asi 6,4 milionu Kč. Za to se dnes dá koupit nové Ferrari.
Prvním majitelem auta byl Američan jménem Rudy Zvarich. Černý kus s chromovanými nárazníky, leštěnými výfuky a koly s bílým lemem si hned po koupi vysloužil místo v suché garáži. Po dvou letech stání se ikona VW přestěhovala do nového přístřeší u přítele původního kupce, kde přežila i jeho samotného. A zůstala ukryta prakticky bez pozornosti okolí až do roku 2016, dva roky po majitelově smrti. Pak se vůz přes dědice dostal k jeho nálezci a současnému majiteli, který jej zkouší prodat za opravdu neskutečné peníze jako prý poslední nejetý Brouk z roku 1964 na celém světě.
Vzhledem k tomu, že tento Brouk přes 50 let neviděl sluneční světlo, zůstal jeho lak jako nový. Stěrače čelního skla, vnější zpětná zrcátka a kryty dveří nebyly nikdy nainstalovány a leží v původních krabicích. Interiér s červenými sedačkami a dveřními panely nezná špínu. Podobně se leskne motorový prostor ani nezajetého Volkswagenu, který připomíná časovou kapsli. Je to opravdu mimořádně zachovalý vůz a živoucí kus historie.
Oněch 35 najetých kilometrů reflektuje jen pohybu mezi zmíněnými skladovacími prostory. Nyní je na prodej a možná si znovu najde nové přístřeší. Tedy, pokud se najde někdo ochotný akceptovat vysokou prodejní cenu. A pokud se to stane, „po svých” do nového příbytku skoro jistě nepojede...
290 tisíc dolarů za Volkswagen Brouk z roku 1964 je bláznivá cena, jenže on je dodnes stále nový. Má být jediným takovým na celém světě. Foto: Spicer Collector, publikováno se souhlasem
Zdroj: Classic Cars
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera