Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Seat Cordoba R36: starý Seat s motorem policejních Passatů je sleeper jak vyšitý
11.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Cordoba není továrna na rychlost, tedy když do ni nenacpete motor z nejrychlejšího Passatu.
Nemusíte být zrovna příznivci značky Seat, aby vám neunikla existence modelu Cordoba, přesněji jeho první generace. Ta druhá u nás už tolik vidět nebyla, původní provedení si ale zejména v devadesátých letech získalo přízeň zákazníků podobně, jako tehdejší Toledo. Špatné auto to nebylo, ale málokdo si jej bude spojovat s rychlostí, třebaže se vyrábělo i několik výkonnějších verzích a automobilka kdysi dala za vznik i rallyové Cordobě WRC.
Jedním z těch atraktivnějších a výkonnějších modelů byla dvoudveřová Cordoba, označená písmeny SX, která se vyráběla ještě počátkem 21. století i ve verzi Cupra s 1,8litrovým motorem o 156 koních. To není málo, na vytrhávání dlažebních kostek to ale též stačit nebude. Tohle kupé vypadá spíše jako sen penzistů mladistvého ducha, aby bylo něčím více, muselo by nabídnout více koní kapotou. Což nenabídlo.
Jenže co není může být, Možná takhle nějak před třemi lety přemýšleli tuneři z polského města Drążeń, kteří si rádi hrají s motory aut VW Group. Vzali tedy starší dvoudveřovou Cordobu a pod kapotu vměstnali šest válců, pochopitelně od Volkswagenu. Nikoliv ale dieselovou V6 z Touaregu, naštěstí. Nejprve to byl motor z Golfu R32 s manuálním šestikvaltem, ale 250 koní nestačilo.
Na místo tohoto motoru se tedy stěhoval větší šestiválec, 3,6litrová VR6 z Passatu R36. Ta se ovšem vyráběla jen s převodovkou DSG; padl nápad tenhle motor spárovat s manuálem, ale síle motoru by nestačila dostupná spojka, takže do útrob Cordoby putoval i s dvouspojkovou převodovkou. Pochopitelně si to vyžádalo úpravy, jednak v elektronice a jednak v interiéru, kde se místo klasické řadicí páky musel nastěhovat volič. A na některých videích uvidíte, jak pozoruhodně má tento vůz řešené řazení na volantu.
Také jsou ale o kus kratší poloosy, jak vidno i mezi obrázky, a také karoserie kolem motoru musela být trochu upravena. Všimněte si ale, že motor pohání stále pouze přední kola, což je zejména z hlediska trakce dost limitující. Jestli byl posílen, nevíme, ale na přední nápravu je i sériových 300 koní a 350 Nm pořádná porce. Stroj dostal také větší brzdy, konkrétně s kotouči o průměru 312 mm.
Na výsledky se můžeme podívat na videích níže, tahle Cordoba vážně není pomalé auto. Akcelerace na stovku je spíše otázka trakce, za optimálních podmínek se odehraje do 5 sekund. Na 200 km/h je auto snadno během dalších 10 sekund a také díky rychlému řazení převodovky DSG trvá čtvrtmíle 12,8 sekundy. Takové hodnoty čas by člověk do téhle staré Cordoby na první pohled neřekl, pokud by ji neslyšel; právě zvuk výfuku totiž prozrazuje, že tu není vše při starém.
Naopak exteriér se snaží být co nejméně nápadný. Tohle auto je tak vynikajícím sleeperem, 300 koní nemá mnoho aut na silnicích a už vůbec je nemají turbodieselové Golfy a Octavie, které s touhle Cordobou mohou chtít závodit. Bude je však čekat nepříjemná překvapení...































Instalace VR6 a DSG nebyla jednoduchá...
Zdroj: Genowefa Garage
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
před 7 hodinamiPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- MV Agusta Superveloce 1000 Ago: pocta Agostinimu 14:57
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? včera 16:40
- Časový program GP Rakouska včera 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? 11.8.2025
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP 11.8.2025
Nejnovější články
Jak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před hodinouMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
před 2 hodinamiMajitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
před 4 hodinamiHit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, nepřímý nástupce dostane nevhodný pohon, jinou karoserii nebo obojí
před 5 hodinamiSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Hlavní silnice v zahraničí 08.13. 15:10 - Dalibor025
- Lampárna (stěžovatelna) 08.13. 15:03 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.13. 14:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Onboard videa 08.10. 15:38 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam