Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Slavný moderátor popsal, co si prožil s Porsche za desítky milionů, nebyl to jen med
29.11.2020 | Petr Prokopec
Může se zdát, že život s podobným autem je splněný sen od rána do večera, stačí ale málo a stane se tak trochu noční můrou. Ovšem, trpělivost i zde nakonec nese své ovoce, jak dokladuje Jay Leno.
Porsche Carrera GT je jedním z nejobdivovanějších supersportů všech dob. A z řidičského úhlu pohledu možná ten vůbec nejlepší. Automobilka svého času vložila do jeho projektu veškeré své know-how a výsledkem je nejen působivý design exteriéru a pozoruhodná kabina, ale především výjimečná technika korunovaná desetiválcovým motorem s neopakovatelným zvukovým projevem. Porsche totiž na počátku milénia vzkřísilo projekt vozu pro Le Mans a přeměnilo jej na silniční vůz, přičemž mu nechalo i vysokootáčkový desetiválec.
Při výčtu všech těchto pozitiv, mezi něž patří i manuální řazení ovládané pákou s hlavicí z balzového dřeva není překvapivé, že Carrera GT od počátku okouzlovala mnoho sběratelů. Mezi ně patří i slavný americký moderátor Jay Leno, který si tento supersport pořídil jako nový v roce 2004. Zpočátku se ovšem zdálo, že místo vysněného vozu dorazila noční můra. Carrera totiž zpočátku poskakovala z jednoho pruhu do druhého, za čímž dle následné inspekce stály špatné tlumiče, které musely být vyměněny.
Problémy tím překvapivě neskončily, dalším zádrhelem se ukázal být špatně uchycený kabel baterie. Leno přitom na závadu přišel v nejhorším možném okamžiku, a sice při rychlém průjezdu zatáčkou, kdy se vypnul 5,7litrový atmosférický desetiválec. Na druhou stranu, moment, kdy při rychlosti 307 km/h ztratil kontrolu a skončil v mnoha hodinách, byl rozhodně hrůzostrašnější. Naštěstí na daný incident došlo na uzavřené trati, přičemž Leno nakonec dokázal zastavit bez nehody.
Trvalo dlouho, než na autě byly vychytán všechny dětské nemoci a začalo fungovat tak, jak od začátku mělo a leckdo by s ním ztratil trpělivost. Slavného moderátora ale ani tyto nedonutily k tomu, aby se vozu zbavil a dnes si jeho vlastnictví vychutnává daleko více než kdy dříve. „Je prostě fantastické. Je to opravdu fascinující vůz na řízení, který rozhodně působí, že má více než 612 koní,“ říká Leno s tím, že Carrera GT de facto přebíjí i Ford GT či McLaren P1, které rovněž vlastní. Stojí za tím přitom nejen kvalita jízdy, ale především zvuk, který je přímo „omamný“.
Jeho dobrým pocitům jistě propívá i jiná věc. Jako nové jej Porsche GT vyšlo na 440 tisíc dolarů (cca 9,67 milionu korun), což byla svého času extrémní suma. Za tu Leno nedostal vrchol kvality, se kterým jsou zuffenhausenská auta obvykle spojovaná, ale nedotažený vůz, s nímž si užil své. Dnes ho to trápit nemusí - po šestnácti letech od koupě se tento supersport prodává minimálně za 1 milion dolarů (22 milionů Kč), a to jde obvykle o velmi jeté exempláře s nezajímavou historií. Měně jetý kousek se slavným prvním majitelem a pozoruhodným „životním” příběhem bude ještě podstatně cennější.









Porsche Carrera GT je považováno za poslední analogový supersport. Má totiž atmosférický vysokootáčkový motor, manuální převodovku a pohon zadních kol. Zároveň je extrémně lehké a prosté mnoha dnes obvyklých elektronických berliček. Ilustrační foto: Porsche
Zdroj: Jay Leno's Garage@YouTube
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Živá témata na fóru
- Koronavirus 15:42 - Dix
- Zabavne kabrio kolem 300tis 15:26 - Snowman000
- Volkswagen obecne 15:22 - jirka87
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 15:07 - jirka87
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub
Nejnovější články
- VW zkouší napravit nejdepresivnější den v roce vzpomínkou na svérázný prodejní hit
před hodinou - Audi poslalo domů 10 tisíc lidí ze dvou největších továren, nemá pro ně práci
před 2 hodinami - Američané našli způsob, jak nadobro zabránit mlžení čelního skla auta zevnitř
před 3 hodinami - Levně k mání je KITT, v němž jezdil i David Hasselhoff. Ale takový, o kterém možná ani nevíte
před 4 hodinami - Dohoda o Brexitu je pro automobilky časovaná bomba, vybuchne v roce 2023
před 5 hodinami - Nejkrásnější kousky propadáku VW ze závěru jeho výroby přestaly ztrácet hrdost
před 6 hodinami - Špinavé tajemství elektrických aut nemá řešení, detaily odhalují všechny reálné dopady
před 7 hodinami - Jeremy Clarkson prozradil víc k nové show s jeho vlastním Lamborghini v hlavní roli
před 8 hodinami - Němci vybrali nejúspornější SUV pro tahání přívěsů, ta teď mohou přijít vhod
před 9 hodinami - Dodnes neojetá poslední Škoda s motorem V6 je tip na nenápadný rychlík za slušné peníze
včera