Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Takhle Volvo testovalo bezpečnost nové XC60. Je jako tank, bez nadsázky
9.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédové možná zapomněli příchod nové generace XC60 zběsile avizovat, neopomněli jej ale zběsile testovat. Jeho odolnost je neskutečná.
Nové Volvo XC60 jsme zvolili za jednu z hvězd ženevského autosalonu. Volvo při jeho uvedení zvolilo dnes neobvyklou marketingovou strategii, která na příchod druhé generace nikterak výrazně neupozorňovala. Zejména pak v porovnání s některými značkami - hlavně těmi koncernovými - které nás vždy dlouhé měsíce zásobují tu snímkem světla, tu fotkou nárazníku, tu tiskovou zprávou popisující třeba náročné testování. Nic z toho Volvo neučinilo.
Na jedné straně si to Švédové mohou dovolit. Nové XC60 se stejně jako první generace bude prodávat jak na běžícím pásu. Značka tak vlastně ušetřila za marketing, které mohly být vloženy kupříkladu do vývoje. Během něj bylo samozřejmě zapracováno na tradiční bezpečnosti, která má být na vrcholné úrovni, přičemž elektronickými systémy se již Volvo pochlubilo.
Pokud jste ovšem obsáhlou fotogalerii procházeli opravdu pozorně, došli jste v jejím závěru ke snímkům z interních nárazových testů, které ukazují také pevnost skeletu. Blíže si na toto téma můžeme posvítit dnes, neboť publikována byla videa z těchto zkoušek. Je jasně patrné, že pokud dojde na nehodu, můžete od XC60 očekávat příkladnou úroveň ochrany posádky, ať již dospělé, tak i té dětské.
Opravdu zajímavý je přitom test tuhosti karoserie během převrácení, ke kterému dochází v rychlosti 50 km/h. Přestože se totiž během něj XC60 několikráte otočí okolo své osy, de facto se dočká pouze odpadnutí venkovních zrcátek. Jinak druhá generace švédského SUV působí dojmem robustního tanku, kterému neublíží vůbec nic. Snad vozu i půjdou otevřít dveře, to je po takové simulované nehodě na velmi tvrdém povrchu skoro neuvěřitelné.
Mimo to tu máme náraz celou částí přídě v rychlosti 56 km/h a náraz s 25procentním odsazením, ke kterému dochází dokonce při tempu 64 km/h. Kabina vždy zůstává nedotčena, byť zejména během druhého testu překážka projde přední částí vozu jako nůž máslem. Volvo tím dokázalo, že je připraveno nejen na Euro NCAP, ale také na americký institut IIHS.
Od obou organizací tedy neočekáváme jiné než špičkové hodnocení. Ta bruselská pak jistě ocení aktivní systémy, o nichž jsme mluvili v úvodu a mezi které patří třeba vylepšená technologie City Safety zahrnující nejen autonomní brzdění a detekci chodců, ale nově také asistenta řízení, díky kterému může XC60 za určitých okolností překážku na cestě objet.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.











Volvo XC60 dává slovu robustnost nový význam, jak ostatně druhá generace deklaruje během interních testů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva