Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tohle Ferrari mělo 1 000 koní 16 let před Veyronem, teď může být vaše
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vůz z roku 1989 jedoucí 370 km/h zní jako pohádka, ale vážně vznikl. A stál třikrát tolik, co Ferrari F40.
Pokud vám červený stroj na obrázcích připomíná více vozů z produkce automobilky Ferrari, nejste daleko pravdy. Tovární Ferrari to ale tak úplně není, třebaže základem vozu je kupé Testarossa, které chce vypadat jako Ferrari F40. Ve skutečnosti ale za touhle kreací stojí německá firma Lotec, známá spíš divokými Mercedesy, která si na pomoc vzala úpravce jménem Koenig známého též spíše... divokými Mercedes. Vůz se jmenuje Lotec TT 1000 a někteří mu říkají i Koenig Lotec TT 1000.
V útrobách tohoto stroje pracuje pětilitrový plochý dvanáctiválec z modelu Testarossa, ovšem přeplňovaný dvěma turbodmychadly, díky kterým byl schopen nabídnout až 1 000 koní. Odtud také dostal svůj název - Twin Turbo a hodnota maximálního výkonu. Ovšem, pokud takové číslo nebylo žádoucí, základní výkon byl 790 koní a 919 Nm při tlaku turbodmychadel 0,85 baru. To jsou i dnes fascinující hodnoty, před kterými se musí mít na pozoru i taková „Svatá trojice” hypersportů, my se ale bavíme o autě z roku 1989 - to je před 26 léty a 16 let před chvíli, kdy svět udiveně hleděl na 1000koňový Veyron.
Všechen výkon tady byl na zadních kolech a bez elektroniky, samozřejmě, takže zrychlení na stovku bylo zejména otázkou trakce zadních pneumatik o rozměru 335/35 ZR17. Při slabším nastavení a za ideálních podmínek trvalo 4,8 vteřiny. Maximálka ale byla 354 km/h, o nějakých 30 km/h víc než zvládla podobně vyhlížející F40 a také o 11 km/h více než Bugatti EB110. Pokud byl tlak zvýšen na rovný 1 bar, motor nabídl 1 000 koní, 1 100 Nm, vůz byl na stovce za 4,1 s a maximálka byla ohromujících 370 km/h.
Kromě výkonu navíc dodal Lotec tomuto Ferrari také bodykit, který byl vyroben z karbonu a kevlaru - tedy stejně jako karoserie Ferrari F40. Právě tomuto modelu se Lotec TT 1000 měl přiblížit (jako kdejaké Ferrari upravené firmou Koenig v té době, mimochodem) a docela se mu to povedlo. Oko znalejšího člověka pozná rozdíly dost rychle, ale zadní křídlo je tomu na F40 dost podobné, stejně jako celé zadní čelo auta. Příď a okna jsou místa, kde je vidět spíš Testarossa, a také interiér je na F40 příliš luxusní.
V roce 1989, kdy tohle auto bylo k mání, se ovšem potýkalo s dost vážným problémem - cenou. Lotec TT 1000 stál 1,2 milionu marek, pětkrát tolik, co Ferrari Testarossa, a třikrát více než Ferrari F40. Možná proto se podle některých zdrojů vyrobily jen tři kusy, podle jiných vznikl pouze jediný. Proto mohlo být Bugatti EB110 nejrychlejším sériovým autem na světě.
Pokud ovšem skutečně existuje jen jediný kus, je také unikátní příležitost si ho pořídit. Aktuálně je na prodej v Německu za 359 tisíc Eur, tedy asi 9,66 milionu korun. Není to málo, ale s ohledem na původní cenu ani moc. Takhle unikátní auta se obvykle prodávají dráž a Ferrari F40 za tuhle cenu vážně nepořídíte...
Tenhle Lotec TT 1000 může být váš
Web Lotecu bohužel nenabízí moc kvalitní obrázky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 7 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 8 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 10 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 11 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- Politický koutek 04.28. 21:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus