Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je nejdražší osobní Škoda na prodej. Vzácný Popular vypadá jak Bugatti
3.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Brzy mu bude 82 let. Přesto nebo i právě proto je to nyní daleko nejdražší osobní vůz značky Škoda, který si můžete koupit. Vypadá skvostně.
O nejdražší Škodě na prodej už jsme jednou psali. Je dokonce pořád k mání, stojí přes 4,5 milionu Kč a dnešní nabídka ji svou cenou zdaleka nepřekonává, přesto podobné „nej” skrývá. Ten absolutně nejdražší vůz je totiž autobus, legendární RTO v dokonalém stavu - co vám ukážeme dnes, je nejdražší osobní vůz nesoucí stejnou značku.
Je to Škoda Popular, což může leckomu přijít zvláštní. Ne snad, že by jakékoli dodnes přežívající auto vyráběné v 30tých a 40tých letech minulého století nebylo cenné, Škody 418, 420 a další odvozené typy nesoucí toto jméno nejsou zrovna raritami, vyrobily se jich desetitisíce kusů. Tento vůz ale není „obyčejný” Popular - je tak neobyčejný, že o něm na internetu skoro nenajdete zmínky a velmi vágně se o něm zmiňuje i jinak vševědoucí Wikipedia. S pomocí materiálů dlouholetého spolupracovníka magazínu Autoforum Jana Tučka jsme ale zřejmě identifikovali, o jaký model se jedná.
Nabízející jej prezentuje jako Škodu Popular Aerodynamic, takto označený vůz ale podle všeho škodovka nikdy neprodávala. Jeho skutečně aerodynamická karoserie se v této verzi se zaoblenou přídí, pozvolna klesající zádí a tehdy módní „ploutvičkou” na zádi objevila na pouhých třiceti vyrobených Popularech Special Sport a Tudor Special. Specifické byly tyto modely mj. také neděleným čelním u zadním sklem, několika různými provedeními žebrování na bocích přídě a dalšími detaily - to všechno tu sedí.
Podle všeho se tedy jedná o verzi Special Sport vyráběnou mezi léty 1934 a 1936. Tudor Special byl totiž čtyřmístný a v roce 1934, kdy měl poznat světlo světla tento nabízený exemplář, vznikl jediný - čistokrevných kupé bylo toho roku postaveno pět a toto by měl být jeden z nich. Celkově by pak mělo jít o 1 z pouhých 17 kusů, nabízející ale hovoří o sedmi. Buď jde o překlep nebo o některou ze specifických verzí, o jejíž existenci ovšem nemáme zprávy. Nabízející totiž dále hovoří o motoru 1100 s objemem 995 kubických centimetrů a výkonu až 44 koní. O takové jednotce nevíme - ve Special Sportech trůnily motory SV o objemu 995 cm3, to sedí, ale s výkonem okolo 19 kW (26 koní).
Pravděpodobně se tedy jedná o 1 ze 17 Škod Popular Special Sport 995 SV, už tak extrémně raritní verzi, která dodnes mohla přežít leda v jednotkách kusů. A pokud jde o něco ještě výjimečnějšího, co uniklo o i českým „automobilovým archivářům”, pak to vozu na vzácnosti jedině přidává. Někteří už stihli nabízejícího označit za lháře, ale to bychom si netroufli - šlo prakticky o kusově vyráběný vůz dle přání každého z klientů v dobách, kdy svět měsíce před premiérou nevěděl o všech dostupných barvách karoserie dostupných pro zatím ani nevyráběný model. Kus po kusu zmapovány nejsou ani těmi největšími znalci v oboru.
Tak či onak jde o velkou vzácnost a především - velkou nádheru. Vůz prošel kompletní renovací, vypadá bezchybně a ačkoli jeho modrá barva nejspíše nebude originální, vizuálně jej, alespoň při pohledu zezadu, ještě více přibližuje nejúchvatnějším autům té doby - Bugatti. Na svou dobu to také s 26 koňmi nebylo slabé a ani pomalé auto - ke zmíněnému motoru dostal třístupňový manuál, brzy s kapalinovým ovládáním a tehdy nikoli samozřejmý diferenciál. Výsledkem byla schopnost uhánět rychlostí až okolo 110 km/h při spotřebě okolo 10 litrů benzinu na 100 km. Na tachometru možná má a možná nemá 10 tisíc kilometrů, ale to je u tak starých aut druhotné - prodávající hovoří o „velmi dobrém stavu” a také o tom, že auto „čeká na své druhé jaro”.
Můžete mu jej dopřát, stačí se vydat do Drážďan do firmy Sachsen-Veteran, tedy po předchozí domluvě. A připravit si drobnost - 89 tisíc Eur, více jak 2,4 milionu Kč. Za to můžete mít dva nové Superby „v plné polní” nebo třeba špičkový Superb s nejlepší Octavií, ale budou to jen... další nové škodovky. Tohle je skoro unikát, nádherné auto, které by v očích většiny přihlížejících zastínilo snad i ono Bugatti, alespoň u nás. Podívejte se na něj...

















Tento vzácný Popular s aerodynamickou karoserií je nyní na prodej. Ať už jde přesně o cokoli, je velmi vzácný
Dobové materiály k verzím Special nasvědčují, že toto je Popular Special Sport
Zdroj: Sachsen Veteran přes Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
včeraExistuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025
Nejčtenější články
„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
7.8.2025Dnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
7.8.2025Audi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
7.8.2025Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
7.8.2025Fiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
7.8.2025
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 09.06. 19:25 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 09.06. 19:05 - Zajda
- IT poradna 09.06. 09:03 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.06. 08:40 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch