Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je nejdražší osobní Škoda na prodej. Vzácný Popular vypadá jak Bugatti
3.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Brzy mu bude 82 let. Přesto nebo i právě proto je to nyní daleko nejdražší osobní vůz značky Škoda, který si můžete koupit. Vypadá skvostně.
O nejdražší Škodě na prodej už jsme jednou psali. Je dokonce pořád k mání, stojí přes 4,5 milionu Kč a dnešní nabídka ji svou cenou zdaleka nepřekonává, přesto podobné „nej” skrývá. Ten absolutně nejdražší vůz je totiž autobus, legendární RTO v dokonalém stavu - co vám ukážeme dnes, je nejdražší osobní vůz nesoucí stejnou značku.
Je to Škoda Popular, což může leckomu přijít zvláštní. Ne snad, že by jakékoli dodnes přežívající auto vyráběné v 30tých a 40tých letech minulého století nebylo cenné, Škody 418, 420 a další odvozené typy nesoucí toto jméno nejsou zrovna raritami, vyrobily se jich desetitisíce kusů. Tento vůz ale není „obyčejný” Popular - je tak neobyčejný, že o něm na internetu skoro nenajdete zmínky a velmi vágně se o něm zmiňuje i jinak vševědoucí Wikipedia. S pomocí materiálů dlouholetého spolupracovníka magazínu Autoforum Jana Tučka jsme ale zřejmě identifikovali, o jaký model se jedná.
Nabízející jej prezentuje jako Škodu Popular Aerodynamic, takto označený vůz ale podle všeho škodovka nikdy neprodávala. Jeho skutečně aerodynamická karoserie se v této verzi se zaoblenou přídí, pozvolna klesající zádí a tehdy módní „ploutvičkou” na zádi objevila na pouhých třiceti vyrobených Popularech Special Sport a Tudor Special. Specifické byly tyto modely mj. také neděleným čelním u zadním sklem, několika různými provedeními žebrování na bocích přídě a dalšími detaily - to všechno tu sedí.
Podle všeho se tedy jedná o verzi Special Sport vyráběnou mezi léty 1934 a 1936. Tudor Special byl totiž čtyřmístný a v roce 1934, kdy měl poznat světlo světla tento nabízený exemplář, vznikl jediný - čistokrevných kupé bylo toho roku postaveno pět a toto by měl být jeden z nich. Celkově by pak mělo jít o 1 z pouhých 17 kusů, nabízející ale hovoří o sedmi. Buď jde o překlep nebo o některou ze specifických verzí, o jejíž existenci ovšem nemáme zprávy. Nabízející totiž dále hovoří o motoru 1100 s objemem 995 kubických centimetrů a výkonu až 44 koní. O takové jednotce nevíme - ve Special Sportech trůnily motory SV o objemu 995 cm3, to sedí, ale s výkonem okolo 19 kW (26 koní).
Pravděpodobně se tedy jedná o 1 ze 17 Škod Popular Special Sport 995 SV, už tak extrémně raritní verzi, která dodnes mohla přežít leda v jednotkách kusů. A pokud jde o něco ještě výjimečnějšího, co uniklo o i českým „automobilovým archivářům”, pak to vozu na vzácnosti jedině přidává. Někteří už stihli nabízejícího označit za lháře, ale to bychom si netroufli - šlo prakticky o kusově vyráběný vůz dle přání každého z klientů v dobách, kdy svět měsíce před premiérou nevěděl o všech dostupných barvách karoserie dostupných pro zatím ani nevyráběný model. Kus po kusu zmapovány nejsou ani těmi největšími znalci v oboru.
Tak či onak jde o velkou vzácnost a především - velkou nádheru. Vůz prošel kompletní renovací, vypadá bezchybně a ačkoli jeho modrá barva nejspíše nebude originální, vizuálně jej, alespoň při pohledu zezadu, ještě více přibližuje nejúchvatnějším autům té doby - Bugatti. Na svou dobu to také s 26 koňmi nebylo slabé a ani pomalé auto - ke zmíněnému motoru dostal třístupňový manuál, brzy s kapalinovým ovládáním a tehdy nikoli samozřejmý diferenciál. Výsledkem byla schopnost uhánět rychlostí až okolo 110 km/h při spotřebě okolo 10 litrů benzinu na 100 km. Na tachometru možná má a možná nemá 10 tisíc kilometrů, ale to je u tak starých aut druhotné - prodávající hovoří o „velmi dobrém stavu” a také o tom, že auto „čeká na své druhé jaro”.
Můžete mu jej dopřát, stačí se vydat do Drážďan do firmy Sachsen-Veteran, tedy po předchozí domluvě. A připravit si drobnost - 89 tisíc Eur, více jak 2,4 milionu Kč. Za to můžete mít dva nové Superby „v plné polní” nebo třeba špičkový Superb s nejlepší Octavií, ale budou to jen... další nové škodovky. Tohle je skoro unikát, nádherné auto, které by v očích většiny přihlížejících zastínilo snad i ono Bugatti, alespoň u nás. Podívejte se na něj...

















Tento vzácný Popular s aerodynamickou karoserií je nyní na prodej. Ať už jde přesně o cokoli, je velmi vzácný






Dobové materiály k verzím Special nasvědčují, že toto je Popular Special Sport
Zdroj: Sachsen Veteran přes Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
