Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto je nejdražší osobní Škoda na prodej. Vzácný Popular vypadá jak Bugatti
3.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Brzy mu bude 82 let. Přesto nebo i právě proto je to nyní daleko nejdražší osobní vůz značky Škoda, který si můžete koupit. Vypadá skvostně.
O nejdražší Škodě na prodej už jsme jednou psali. Je dokonce pořád k mání, stojí přes 4,5 milionu Kč a dnešní nabídka ji svou cenou zdaleka nepřekonává, přesto podobné „nej” skrývá. Ten absolutně nejdražší vůz je totiž autobus, legendární RTO v dokonalém stavu - co vám ukážeme dnes, je nejdražší osobní vůz nesoucí stejnou značku.
Je to Škoda Popular, což může leckomu přijít zvláštní. Ne snad, že by jakékoli dodnes přežívající auto vyráběné v 30tých a 40tých letech minulého století nebylo cenné, Škody 418, 420 a další odvozené typy nesoucí toto jméno nejsou zrovna raritami, vyrobily se jich desetitisíce kusů. Tento vůz ale není „obyčejný” Popular - je tak neobyčejný, že o něm na internetu skoro nenajdete zmínky a velmi vágně se o něm zmiňuje i jinak vševědoucí Wikipedia. S pomocí materiálů dlouholetého spolupracovníka magazínu Autoforum Jana Tučka jsme ale zřejmě identifikovali, o jaký model se jedná.
Nabízející jej prezentuje jako Škodu Popular Aerodynamic, takto označený vůz ale podle všeho škodovka nikdy neprodávala. Jeho skutečně aerodynamická karoserie se v této verzi se zaoblenou přídí, pozvolna klesající zádí a tehdy módní „ploutvičkou” na zádi objevila na pouhých třiceti vyrobených Popularech Special Sport a Tudor Special. Specifické byly tyto modely mj. také neděleným čelním u zadním sklem, několika různými provedeními žebrování na bocích přídě a dalšími detaily - to všechno tu sedí.
Podle všeho se tedy jedná o verzi Special Sport vyráběnou mezi léty 1934 a 1936. Tudor Special byl totiž čtyřmístný a v roce 1934, kdy měl poznat světlo světla tento nabízený exemplář, vznikl jediný - čistokrevných kupé bylo toho roku postaveno pět a toto by měl být jeden z nich. Celkově by pak mělo jít o 1 z pouhých 17 kusů, nabízející ale hovoří o sedmi. Buď jde o překlep nebo o některou ze specifických verzí, o jejíž existenci ovšem nemáme zprávy. Nabízející totiž dále hovoří o motoru 1100 s objemem 995 kubických centimetrů a výkonu až 44 koní. O takové jednotce nevíme - ve Special Sportech trůnily motory SV o objemu 995 cm3, to sedí, ale s výkonem okolo 19 kW (26 koní).
Pravděpodobně se tedy jedná o 1 ze 17 Škod Popular Special Sport 995 SV, už tak extrémně raritní verzi, která dodnes mohla přežít leda v jednotkách kusů. A pokud jde o něco ještě výjimečnějšího, co uniklo o i českým „automobilovým archivářům”, pak to vozu na vzácnosti jedině přidává. Někteří už stihli nabízejícího označit za lháře, ale to bychom si netroufli - šlo prakticky o kusově vyráběný vůz dle přání každého z klientů v dobách, kdy svět měsíce před premiérou nevěděl o všech dostupných barvách karoserie dostupných pro zatím ani nevyráběný model. Kus po kusu zmapovány nejsou ani těmi největšími znalci v oboru.
Tak či onak jde o velkou vzácnost a především - velkou nádheru. Vůz prošel kompletní renovací, vypadá bezchybně a ačkoli jeho modrá barva nejspíše nebude originální, vizuálně jej, alespoň při pohledu zezadu, ještě více přibližuje nejúchvatnějším autům té doby - Bugatti. Na svou dobu to také s 26 koňmi nebylo slabé a ani pomalé auto - ke zmíněnému motoru dostal třístupňový manuál, brzy s kapalinovým ovládáním a tehdy nikoli samozřejmý diferenciál. Výsledkem byla schopnost uhánět rychlostí až okolo 110 km/h při spotřebě okolo 10 litrů benzinu na 100 km. Na tachometru možná má a možná nemá 10 tisíc kilometrů, ale to je u tak starých aut druhotné - prodávající hovoří o „velmi dobrém stavu” a také o tom, že auto „čeká na své druhé jaro”.
Můžete mu jej dopřát, stačí se vydat do Drážďan do firmy Sachsen-Veteran, tedy po předchozí domluvě. A připravit si drobnost - 89 tisíc Eur, více jak 2,4 milionu Kč. Za to můžete mít dva nové Superby „v plné polní” nebo třeba špičkový Superb s nejlepší Octavií, ale budou to jen... další nové škodovky. Tohle je skoro unikát, nádherné auto, které by v očích většiny přihlížejících zastínilo snad i ono Bugatti, alespoň u nás. Podívejte se na něj...
Tento vzácný Popular s aerodynamickou karoserií je nyní na prodej. Ať už jde přesně o cokoli, je velmi vzácný
Dobové materiály k verzím Special nasvědčují, že toto je Popular Special Sport
Zdroj: Sachsen Veteran přes Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
včera - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva