Home > Rubriky a sekce > Inzerce > Článek
Italská pizza a Fiat 500? Stále k nakousnutí!
13.12.2018 | inzerce
V dnešní hektické době už nezbývá místo pro přežití legendárních vozů. Kromě dožívajícího Beetlu od VW nemáte moc možností, jak si zavzpomínat na minulost, avšak v moderním pojetí. Ideální šanci pro vás představuje Fiat 500.
Cinquecento nebo lidově řečeno „pětistovka” - tak začal Fiat značit svoji legendu před více než šedesáti lety. A tam, kde poválečné Německo motorizoval Volkswagen Brouk, ve Francii to byl zase Citroën 2CV, známý spíše jako „kachna“, se Itálie vydala cestou Fiatu 500. Jednoduchost na entou. A právě ta je synonymem pětistovky i dnes. Pro kupce ojetiny argument číslo jedna.
Pro základní rozlišení při vyhledávání vozu bychom doporučili:
a) benzinový atmosférický motor, který i v základní verzi 1.2 8V pro pohon ani ne tunu těžkého supermini stačí a prakticky na něm není nic, co by se mohlo draze pokazit
b) vozy s rokem výroby 2010 a mladší, protože mají lepší podvozky identické s Fordem Ka, po roce 2013 pak i citelně pohodlnější pérování
c) česká auta s doloženým servisem, a ne zbědované italské kusy, co kdesi v Neapoli rozvážely pizzu 50 000 km na jeden olej
Ke cti Fiatu 500 slouží i fakt, že se vůz stále vyrábí a i klient „ojetiny”, pořízené za dva průměrné české platy, vlastně stále jezdí v aktuálním modelu. Šedesát tisíc je však dno, za tohle koupíte desetiletou pětistovku s výhledem trvalých návštěv servisů. Na perspektivní kus si připravte jednou tolik. Díky primitivnímu základu se není třeba bát vysokých investicí, a pokud někde něco klepe a hlučí, tak to budou s největší pravděpodobností jen silentbloky nebo tyčky stabilizátorů za pár tisíc.
Fiat 500 je láska na první pohled. Pozitivní image, legendární status a jednoduše milý design hrají prim, jednoduchá a odolná technika je pak příjemným bonusem slibujícím delší provoz bez velkých investic. Při správně zvoleném motoru, což v tomto případě znamená verzi 1.2 8V, se není prakticky čeho bát, případné problémy jsou pouze drobnostmi.
Pokračování článku o malé italské stylovce naleznete zde.
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana včera 20:56
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho včera 12:00
- Dvě španělská vítězství v RBRC včera 11:00
- Červený vyhrál dvakrát v Hengelu včera 08:00
- Filip Salač 12. místo se zraněným zápěstím 12.5.2024
Nejnovější články
- Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
před 6 hodinami - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
před 7 hodinami - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
před 9 hodinami - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
před 10 hodinami - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva