Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu

Hertz s půjčováním elektromobilů narazil tak tvrdě, že musel kompletně přehodnotit svou roky raženou strategii, všech vozů tohoto ražení se ale nezbavil. V případě elektrického Mustangu tak zkouší zaujmout zákazníky zařazením vozu do programu, pro který se absolutně nehodí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu

13.5.2024 | Petr Prokopec

Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu

/

Foto: Hertz, tiskové materiály

Hertz s půjčováním elektromobilů narazil tak tvrdě, že musel kompletně přehodnotit svou roky raženou strategii, všech vozů tohoto ražení se ale nezbavil. V případě elektrického Mustangu tak zkouší zaujmout zákazníky zařazením vozu do programu, pro který se absolutně nehodí.

V roce 1966 odstartovala autopůjčovna Hertz program Rent-A-Racer. Její zákazníci si tak mohli zapůjčit speciální Ford Mustang GT350-H, pod který se podepsal Carroll Shelby a vznikl pouze pro tuto firmu. Hertz jej nicméně nepronajímal dlouho, místo toho se program poměrně rychle odebral na věčnost. Důvodem byly vysoké náklady na opravy a servis pramenící mj. ze skutečnosti, že zákazníci si tato auta brali na okruh, kde zkoumali jejich potenciál do posledního šroubku. Což s ohledem na název programu a fakt, že šlo o verzi uzpůsobenou právě pro traťové využití, ani nepřekvapí.

Z marketingového hlediska to ale byl i tak velký úspěch, a tak spolupráce pokračovala dál. Ford čas od času pro autopůjčovnu pravidelně chystal něco výjimečného, co si lidé mohli pouze pronajmout u Hertzu, nikoli koupit kdekoli jinde. Celá kooperace neskončila ani v této dekádě a naposledy Hertz lidem nabídl 912koňovou silniční raketu s přeplňovaným osmiválcem, pochopitelně znovu v hávu klasického Mustangu. Časy se ale mění.

I když si Hertz s elektromobily prožil hotové peklo s fascinujícím pozadím, které vedlo až k jejich téměř úplnému rozprodání po kvartální ztrátě převyšující 10 miliard, existující elektrická auta ve své flotile se pořád zkouší prodat, jak se jen dá. O Teslách ani Polestarech nebude dnes řeč, v hledáčku se ocitl znovu modrý ovál. Tentokrát se přes společnost Shelby American s Hertzem dohodl na tom, že znovu nabídnou zákazníkům specifický Mustang s písmenem H v označení, ale ten s elektrickým pohonem, tedy Mach-E. To je troufalé, uvážíme-li vše okolo - bateriové vozy jsou fiaskem pro Ford, jsou fiaskem pro Hertz, tak proč si někdo myslí, že když se obojí spojí, bude z toho úspěch?

Motivací nicméně může být i to, že negativa spojovaná se zmíněnou spalovací legendou jménem GT350-H tentokrát problémem nebudou. Mustang Mach-E totiž prošel vizuální proměnou, techniku však má stejnou. I nadále je tak možné počítat se 487 koňmi, které vás sice dovezou na stovku za 3,8 sekundy, tak se ovšem děje i u sériových aut.

Verze Hertz tak disponuje v podstatě jen zlatými dekoračními polepy. A vlastně ještě dostala neskutečně trapný falešný výfuk Borla, který generuje zvuk osmiválcového motoru, který vůz ve svých útrobách pochopitelně nemá. Možná i proto autopůjčovna raději svou objednávku nepřeháněla, a zatímco v 60. letech sáhla po tisíci kusech verze GT350-H, v případě novinky nazvané Mach-E GT-H bude k dispozici pouze 100 exemplářů. Půjčit si je pak může kdokoli starší 25 let.

Nezaskočí nás ovšem, pokud elektromobil bude dál ležet ladem, zatímco u jeho spalovacího sourozence budou tvořit fronty. Jak už padlo, Shelby předloni autopůjčovně dodal Mustang GT500-H, jehož výkon byl navýšen na 912 koní. A s nimi dorazil nejen klasicky upravený zevnějšek, ale i podvozek či redukce hmotnosti. Šlo o nejvýkonnější vůz, jaký Shelby pro autopůjčovnu postavilo, elektrický Mustang je jen parodií na něj.


Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 1 - Ford Mustang Mach-E GT-H 2024 prvni foto
Mustang Mach-E GT-H prošel u společnosti Shelby American spíše jen kosmetickým laděním, jakkoli opomenout nesmíme ani „výfuk” Borla generující fiktivní zvuk osmiválce. Ten ale spíš dotváří absurditu celé nabídky, nic jiného. Foto: Hertz, tiskové materiály

Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 2 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 04Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 3 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 05Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu - 4 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 06
Vedle klasických Mustangů upravených až na víc než 900 koní, které Hertz v minulosti opakovaně nabízel k půjčení v různých generacích, je novinka pouhou karikaturou. Foto: Hertz, tiskové materiály

Shelby Mach E
byu/NoBadDaysLHC inMustang

Zdroje: Hertz, NoBadDaysLHC@Twitter

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše