Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: všech 17 posledních kousků dle starých pravidel
26.11.2011 | Miro Mihálik, Petr Miler | Přidat příspěvek
Euro NCAP mění pravidla a novými si automobilky očividně nezískal. Proto se v závěru šrotuje ve velkém: zde jsou všechny nové výsledky.
Přehled kapitol
Mercedes-Benz B 2012
Jestliže výsledky Ria jsou velmi dobré až výborné, pak ty platné pro nový Mercedes třídy B jsou excelentní. Vůz získal 97 procent bodů za ochranu dospělé posádky, což je nejlepší výsledek z celé plejády naposledy testovaných vozů. Na záznamech následků jednotlivých nárazů pro testovací figuríny najdete pouze dvě části těla, která nejsou chráněna tak dobře jak jen mohou být - levá holeň spolujezdce při čelním nárazu a hrudník řidiče při boční srážce s úzkou překážkou. I proto v hodnotící zprávě komisařů NCAPu nenajdete u nového Béčka prakticky žádnou výtku co se ochrany dospělé posádky týče.
Děcka to v tomto případě mají za 81 procent, hlavním důvodem je ale omezená možnost vypnutí bočního airbagu v předu, která je k dispozici pouze automaticky a to při koupi originální dětské sedačky Mercedes-Benz. NCAP tento systém neuznává a body strhává, jinak ochranu hodnotí pozitivně.
Docela solidně (56 %) si nové B vedlo i z hlediska ochrany chodců. Inu, jeho vyšší stavba tomu nahrává, přesto vstřícnost vozu k horním částem těla chodícího nebožáka není dokonalá.
Tabulka s klíčovými výsledky Mercedesu B 2012
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mercedesu B 2012 na stránkách EuroNCAP.
Mercedes-Benz C Coupe
Ani od druhého z testovaných Mercedesů nebylo možné očekávat nějaký propadák, na výsledcích je ale přece jen znát, že vůz vychází z již pár let vyráběného sedanu třídy C a takřka dokonalé ochraně nového Béčka nemůže konkurovat.
Výsledkem je tak 90 procent za ochranu dospělé posádky, kdy body šly dolů hlavně za citelné následky nárazu pro holeně obou cestujících vpředu. Figurína na místě spolujezdce navíc vykázala i vyšší než minimální zátěž pro hrudník. V bočních nárazech obstálo nové Céčkové kupé prakticky na jedničku, když jen náraz do úzké překážky znamenal adekvátní ochranu, zajímavá je ovšem pouze hraniční hodnocení zátěže pro krční páteř při nárazu zezadu. Vůz je totiž vybaven aktivní opěrkou hlavy, která podle zprávy NCAPu výborně fungovala při rozličných typech nárazu, přesto krk neochránila více než průměrně.
Hodnocení 79 procent pro dětskou posádku je solidní a má jej za následek hlavně totéž co v případě třídy B. Za kontakt s chodci dostal vůz hodnocení 57 procent a na to je s ohledem na ostatní výsledky a typ vozu rovněž nadprůměrné.
Tabulka s klíčovými výsledky Mercedesu C Coupe
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Mercedesu C Coupe na stránkách EuroNCAP.
MG 6
MG 6 je jedním z mála čínských automobilů, které se prodávají v evropském regionu díky pozůstatkům předchozí dealerské síti v Británii, kde má tato značka dosud svá vývojová centra. Asi i díky tomu vypadá a dokonce i jezdí tak, jak je evropská klientela zvyklá, i když dále než z ostrovů se „nové“ MG zatím nedostalo. To by mohly změnit i aktuální výsledky Euro NCAP, jimiž se firma pravděpodobně pochlubí při pokusu oslovit možné importní partnery sídlící hlouběji na kontinentu. Co jim může prezentovat?
Rozhodně slibné výsledky, které ale kazí pár šrámů. A objevily se již při čelním střetu s neformovatelnou překážkou. Tak především u řidiče částečně selhal airbag. Slabě se nafoukl a senzory na hlavě figuríny zaznamenaly kontakt s věncem volantu. Přesto nebyly hodnoty okamžitého přetížení natolik vysoké, aby to bylo horší než ve žluté (= adekvátní) zóně. O něco hůře dopadly stehenní kosti obou cestujících vpředu a holeň řidiče, přičemž došlo k ulomení páčky výškového nastavování sloupku volantu.
Dojem z podivné nevyváženosti dále posilují boční nárazy. U jiných aut bývá pravidlem, že horší výsledky jsou zaznamenány při náročnějším nárazu na sloup a logicky lepší při simulované srážce s maketou vozu s relativně měkčí kontaktní plochou. Tady byl ale opak pravdou. Při dopadu na sloup můžeme hovořit o skutečně špičkovém výsledku, v druhém případě o hraničních hodnotách pro hrudník. Ty byly zaznamenány rovněž pro krční páteř při simulovaném nárazu zezadu.
Naopak v případě ochrany dětských pasažérů sedících ve svých vlastních sedadlech nabízí MG 6 naprosto srovnatelné bezpečí s jinými vozy této třídy a kromě absence výraznějšího indikátoru vypnutého airbagu spolujezdce neměli komisaři námitky. Proti kapotě už ano. Tvrdá byla hrana i větší část nad motorovým prostorem. MG asi ví, proč byl jejich stroj testován před koncem roku. Později by to bylo už jen na tři hvězdy a to by ve srovnání s dosud prověřovanými evropskými konkurenty na „kontaktní nabídku bezpečnosti“ nestačilo.
Tabulka s klíčovými výsledky MG 6
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu MG 6 na stránkách EuroNCAP.
Range Rover Evoque
Evoque se mezi hvězdy poslední eurošrotovačky nezařadil, ale odnesl si z ní solidní výsledky.
Za ochranu dospělé posádky to dělá 86 procent, přičemž body šly dolů jednak za adekvátní resp hraniční ochranu holení a hrudníku řidiče a především pak za nedostatečný tlak v airbagu spolujezdce, který zcela nezabránil kontaktu hlavy a hrudníku s palubní deskou. Následky nebyly významné, na perfektní hodnocení to ale nestačilo.
Co do ochrany dětí si Evoque vedl též slušně, ale procentní výsledek má hodnotu jen 75. Mohou za to ovšem opět hlavně formality - podle NCAPu vůz nedává řidiči jasné informace ohledně možností vypnutí airbagu spolujezdce. Chodci si pak budou pamatovat Evoque nejspíše jako sexy mlátičku, neboť 41 procent dostal vůz hlavně za vstřícnost ke spodním částem těla. jinak nic moc. Rada na závěr: pokud budete padat na kapotu Evoque, tak prosím na střed, jen tam se dočkáte něčeho jiného než rány jak z děla.
Tabulka s klíčovými výsledky Range Roveru Evoque
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Range Roveru Evoque na stránkách EuroNCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 11 minutamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před hodinouPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva