Novinky z Mladé Boleslavi: benzínová Fabia RS a Yeti s pohonem jen předních kol

Britský Autocar opět přináší zajímavé novinky ze zákulisí našeho nějvětšího výrobce. Je až zarážející, jak dobře je informován.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Ostatní

Novinky z Mladé Boleslavi: benzínová Fabia RS a Yeti s pohonem jen předních kol

30.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Novinky z Mladé Boleslavi: benzínová Fabia RS a Yeti s pohonem jen předních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britský Autocar opět přináší zajímavé novinky ze zákulisí našeho nějvětšího výrobce. Je až zarážející, jak dobře je informován.

Nová Fabia RS s benzínovým motorem

Předchozí generace Fabie RS se chlubila titulem prvního hothatche s dieselovým motorem. Podle mého názoru to bylo pochybné prvenství, ale i Jeremy Clarkson, hlavní postava pořadu Top Gear a benzínový fanatik, uznal, že Fabia RS TDI umí na okruhu podat slušný výkon. Nutno dodat, že ve Velké Británii byl tento model docela populární, v roce 2006 tam RS tvořilo 18% z prodaných Fabií. Jenže ceny nafty se pomalu šplhají nahoru, turbodiesely pomalu ztrácejí na popularitě a mateřský koncern VW má k dispozici zajímavé benzínové motory. Nová generace Fabie RS tak určitě dostane přeplňovaný benzíňák.

Reinhard Jung, předseda správní rady Škodovky, se podělil s několika detaily. Prvním je zmínka o časovém horizontu příchodu nového RS. Má to být v průběhu následujících dvou let a RS má těžit z účinkování Škody Auto v závodech S2000. Druhým detailem je informace o motoru. Ve Fabii se objeví 1,4 TSI, který známe např. z Golfu GT. O jeho konečném výkonu ještě nebylo rozhodnuto, ale podle Junga by bylo možno dosáhnout až 174 koní.

Zdroj Autocar

Yeti také ve verzi s pohonem jen přední nápravy

O plánovaném uvedení Yetiho na červnové výstavě v Londýně jsme vás už informovali. Nikdo jiný tuto zprávu zatím nepotvrdil, přesto na ní Autocar trvá a i zástupce naší redakce, kterému se ho podařilo zahlédnout na testovacím polygonu, prohlásil, že vůz vypadal připraven ke startu do života.

Teď se ze stejného zdroje dozvídáme, že Yeti by měl být k dispozici nejen jako čtyřkolka, ale i jen s pohonem přední nápravy. To samozřejmě dává smysl, protože většina vozů kategorie SUV, kam Yeti míří, se jen velmi zřídka podívá mimo zpevněnné cesty a často i mimo hranice měst. Aplikace pohonu jen přední nápravy přináší úsporu hmotnosti a tím i spotřebovaného paliva. Navíc budoucí přímí konkurenti, Nissan Qashqai a Fiat Sedici, také mají v nabídce obě varianty pohonu.

Zdroj Autocar

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.