Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
13 let staré auto s kořeny v 90. letech se i loni prodávalo 2x lépe, než když bylo nové
6.1.2021 | Petr Prokopec
Produkty jako auto mají obvykle jasně daný životní cyklus, kdy jejich prodeje nejprve vylétnou a postupně klesají, až je znovu spasí nová generace. V případě Dodge Challenger je vše jinak.
Většina výrobců v posledních letech naznačuje, že sportovní segment strádá. Není to přehnané, zájem o kupé a podobně střižené vozy běžnějších značek letí dolů, najdou se však výjimky. Za všechny dnes zmíníme tu, u níž se prodeje nejenže drží na vysoké úrovni, ale dokonce stoupají, a to pomalu raketovým tempem. Řeč je o třetí generaci Dodge Challenger, která se začala prodávat v roce 2008. V té době si jej pořídilo 17 423 lidí, tehdy ale vůz nebyl k mání celých 12 měsíců, o rok později v kolonce registrací svítilo 25 852 kusů.
Taková čísla tehdy zdaleka nestačila na ohrožení konkurence - Chevrolet Camaro na tom tehdy byl dvakrát lépe, Ford Mustang pak dokonce hned šestkrát. Obě tyto automobilky navíc v roce 2014 přišly s novými generacemi svých pony cars, které měly zájem o tyto vozy dále umocnit. V případě modrého oválu se tak skutečně i stalo, prodeje Chevroletu však začaly klesat. U Dodge se však stal pravý opak, přestože v prodeji zůstal i nadále originál postavený na architektuře Mercedesu z 90. let minulého století.
Tohle auto snad zraje jako víno. Dnes má na krku už 13 křížků a může se pochlubit dalšími skvělými prodejními výsledky, které jsou více jak dvakrát lepší než v roce 2009. Prodeje se léta držely nad hranicí 60 tisíc exemplářů za rok a vůbec nejúspěšnější byl pro Challenger rok 2018, kdy značka našla 66 716 zájemců. To je skoro zázrak a jinak nelze hovořit ani o loňském výsledku - navzdory pandemii si kupce našlo 52 955 aut, což představuje vzhledem k okolnostem nepodstatný, 13% pokles.
Úspěchu Challengeru vyjde nejlépe najevo v porovnání s konkurencí, neboť Camaro nechal navzdory výše zmíněné inovaci za sebou - s 29 775 prodanými vozy a 38,3% meziročním prodejem je zcela v prachu. Mustang pak na tom sice byl lépe, i ten ale meziročně klesá více. Po 11 měsících (prosincová čísla zatím nezbyla zveřejněna) je tak na 56 155 prodaných vozech a Challegner tedy překoná, o šestinásobku jeho prodejů si ale může nechat leda zdát.
Úspěch značky Dodge pak ještě podtrhuje spřízněný čtyřdveřový model Charger, kterého se loni prodalo ještě víc a jeho loňské registrace jsou tedy opětovně výrazně lepší než před deseti lety, což si znovu zaslouží potlesk. Jak to Dodge dělá, netušíme, je to krajně neobvyklé.












Zájem o Dodge Challenger je pořád násobně vyšší než v době jeho příchodu na trh. Třetí generace amerického muscle caru přitom byla představena již v roce 2008 a vychází z dnes už archaické architektury Mercedesů z 90. let minulého století
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
včera - Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
15.4.2021 - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021
Nejdiskutovanější články
- Ford oznámil 30 000 svých zaměstnanců, že už nemusí chodit do práce
18.3.2021 (47) - Šéf automobilky bez okolků řekl, co může mít za následek britský zákaz aut na benzin a naftu
20.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1) - Šéf Audi říká, že vývoj elektromobilů zamíří opačným směrem, než si většina lidí myslí
16.2.2021 (1) - Popularita Ferrari mezi obyčejnými lidmi se dramaticky propadá, firma udělala spoustu chyb
4.3.2021 (1) - Nejprodávanější čínské SUV už se vyrábí v Evropě, za 450 tisíc nabízí, co Škoda za milion
4.3.2021 (1) - Němci proklepli nejoblíbenější českou ojetinu, varují hlavně před třemi problémy
21.3.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Petice proti zavedení normy Euro 7 04:07 - Sovovic
- Chlubítko univerzální 23:28 - Stepan
- Přituhuje 20:58 - ctrl_j
- Politický koutek 20:01 - řidičBOB
- Rapid 1.0 TSI - oprava v autorizovaném servise - NÁZOR 19:50 - Ben
- Cyklistické vlákno 13:26 - pavproch
- Onboard videa 13:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 16.4.2021 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16.4.2021 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16.4.2021 - M.Z.