Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Absolutně nejprodávanějším autem v Číně je u nás neznámý model v Evropě stále více strádající značky
27.4.2022 | Petr Miler
Je fascinující, jak odlišná může být situace stejné značky na různých trzích, z nichž ani jeden pro ni není tou domácí. Zatímco v Evropě Nissan postupně jen ztrácí půdu pod nohama, v Číně si pořád mne ruce. A teď dokonce překonává všechny soky v prodejích modelů.
Doby, kdy byl Nissan jednou z japonských hvězd evropského kontinentu, se zdají být dávno pryč. Stále to není tragédie, loni tu prodal přes 259 tisíc aut, oproti hvězdným obdobím 90. let je to ale o stovky tisíc vozů méně. A i oproti roku 2015 (přes 554 tisíc aut) jde o více jak 50% pokles. Důvodů je více, obrat ale nečekejme. Také Nissan se rozhodl naskočit na elektricko-hybridní vlnu, se kterou může slíznout smetanu na pár předotovaných trzích, minimálně v polovině Evropy ale bude leda dál vyklízet pole.
V tomto kontextu je zajímavé, že Nissan není v situaci, kdy by nevěděl kudy kam. To jen v Evropě tak některé jeho kroky působí. V Číně naopak válí jako o život a za posledních 6 let tam přes veškeré problémy nikdy neprodal méně než 1 milion aut za rok. A co více, oproti stejnému roku 2015 ještě o nějakých 15 procent vyrostl.
Důvodů je znovu více, tím hlavním je ale brzký vstup na trh pod taktovkou Carlose Ghosna. Byl to on, kdo už v roce 1999 vycítil potenciál tedy prťavého trhu a s Nissanem stál u zrodu tamního automobilového boomu. To samé platí ještě více o Volkswagenu a General Motors, i ty se za velkou zdí uhnízdily brzy. A jistě není náhodou, že právě tyto tři značky jsou v Číně nejúspěšnější.
Jen proto ale o Nissanu a Číně hovořit nechceme, při pročítání nových prodejních statistik asociace CAAM zaujalo nás něco jiného. Tamní trh letos už třetí měsíc v řadě jasně drtí jeho model Sylphy. I když čínský trh je obrovský, je také značně roztříštěný, takže i 10 nebo 20 tisíc prodejů za měsíc je na jeden model hodně, druhé zmíněné číslo bezpečně stačí na nejlepší desítku. Sylphy je úplně jinde - masivních 61 170 prodejů v lednu, 34 705 v únoru a 28 557 v březnu znamená více jak 120 tisíc prodaných vozů za jediný kvartál a jasné poražení všech domácích i zahraničních sedanů, SUV, zkrátka všeho.
Pikantní je, že jde o docela normální auto, které by snadno mohlo bodovat i u nás. Za cenu od 119 000 yuanů, tedy asi 420 tisíc Kč, nabízí 4,6 metru dlouhý sedan s rozvorem 2 712 mm (něco mezi Octavií a Superbem), motorem 1,6 o 136 koních, spotřebě 5,3 litru, automatem a slušné výbavě. Přidejte si slušný design a pohledně vypadající kabinu a nelze se divit, že si pro něj Číňané chodí v hojném počtu.
U nás v této třídě nenabízí Nissan dávno nic a Qashqai 1,3 skoro bez výbavy od 609 000 Kč (vážně tolik) nepřekvapivě netáhne jako dřív. Loni v Česku Nissan prodal jen 1 376 aut, v onom roce 2015 jich bylo přes 5 tisíc. Co dodat... Ale chápeme, Japonci by jistě řekli, že tady píská EU a oni podle ní skáčou. Kam, to už domyslete sami.






Věřte nebo ne, ale tohle je jednoznačně nejprodávanější auto v Číně. Nissan Sylphy, obyčejný velký sedan s normálním motorem za pěknou cenu. Nic takového u nás od stejné značky nedostanete. Foto: Nissan
Zdroje: Nissan, CAAM
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 5 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 6 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 8 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.02. 13:53 - denis
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93