Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Acura TLX 2015: nový sedan odhalen, poputuje na silnice i na závodní okruhy
15.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Japonská Acura představila novinku TLX, která vyústí v nástupce současného TSX. Pod kapotou bude čtyř- nebo šestiválec, představil se i závoďák.
Acura, luxusní odnož Hondy, v Detroitu představila model TLX, který je konceptem středně velkého sedanu. V nabídce této značky nahradí model TSX, který v Evropě známe jako Hondu Accord, a bude tak stát uprostřed nabídky sedanů Acury.
Zjevně předprodukční koncept dostal přední i zadní světla z LED a nová dvacetipalcová kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 265/35 ZR20. Světla na produkční verzi pravděpodobně zůstanou, kola ale budou jistě v nabídce i menší. Nové TLX je o 9,6 cm kratší než dosluhující TSX, ale rozvor zůstává stejný, 2 776 mm, proto místa pro pasažéry nebude méně. Kratší jsou zejména převisy, což vzhledu také prospělo.
Pod kapotou produkční verze dle výrobce najdeme dva motory: 2,4litrový čtyřválec, který přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku bude hnát přední kola, nebo 3,5litrovou V6, která dostane devítistupňový automat. U tohoto motoru bude na výběr mezi předním pohonem nebo čtyřkolkou SH-AWD, které se dostane vylepšení, odlehčení a také vektorování točivého momentu.
O vývoj Acury TLX se starají centra Acury v Los Angeles v Kalifornii a v Richmondu v Ohiu. Výroba bude probíhat v továrně v Marysville v Ohiu; kdy se rozběhne, zatím nevíme. Produkční model uvidíme s největší pravděpodobností na dubnovém autosalonu v New Yorku a nejspíš se od tohoto koncepčního moc lišit nebude.
Spolu se silničním konceptem TLX ukázala Acura také jeho závodní verzi, označenou TLX GT Race Car. Má závodit v šampionátu Pirelli World Challenge. Acura se s tímto vozem dostane do nejvyšší třídy GT, kde bude závodit proti strojům jako Audi R8, Mercedes SLS, Porsche 911, Nissan GT-R nebo Ferrari 458.
Pod kapotou závodní TLX bude pracovat dvakrát přeplňovaný šestiválec, který vznikne z atmosféricky plněné 3,5litrové jednotky v silniční verzi. Podobně jako tam, ani u závodního motoru zatím neznáme přesná čísla výkonu. Závodní verze také dostane nový pohon všech kol. Vznikla v divizi Honda Performance Development (HPD), což je závodní odnož americké Hondy, a bude jezdit pod RealTime Racing, dlouhodobým závodním partnerem značky Acura.
„Acura TLX je luxusní sportovní sedan, proto je vhodné s ním závodit proti ostatním luxusním vozům v Pirelli World Challenge,” řekl Art St. Cyr, prezident HPD. „Acura a stáj RealTime Racing Petera Cunninghama mají za sebou dlouhou řadu společných úspěchů. Na tuto tradici chceme s Acurou TLX GT navázat i v roce 2014,” dodal.
































Koncept Acury TLX se od produkční verze nejspíš moc lišit nebude.
Závodní verze míří do třídy GT v šampionátu Pirelli World Challenge.
Zdroje: Acura, Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 9 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 11 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva