Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Mi.To: Mladá krev
7.5.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Italská automobilka Alfa Romeo představila svůj nejmenší model, o kterém se již nějaký čas spekulovalo. Malý vůz měl mít původně nudný název Junior. O něco později se uvažovalo o názvu Furiosa. Ovšem zajímavý vůz by měl mít i zajímavý název, a proto se Alfa rozhodla pokřtít tuto extravagantní novinku velmi netradičním jménem Mi.To.
Tento nový přírůstek do kategorie malých kompaktních vozů se chce zařadit se svou sportovní a originálně emotivní karosérií do tohoto segmentu vedle podobně zajímavých jako třeba Mini, který má být i jeho největším konkurentem. Alfa Mi.To vznikla zcela samostatně a nevychází z žádného vyráběného modelu. Její originální název je utvořen spojením dvou slov - Milano, známé italské město proslulé módou a designem, a Torino, tj. dalším italským městem, ve kterém se novinka bude vyrábět.
Přesto, že jsme tvrdili, že Mi.To je originální, není to tak úplně pravda. Malá Alfa vychází z vozu Fiat Grande Punto, se kterým sdílí podvozkovou platformu a zcela jistě i nějaký motor. Podobně si při pohledu na design lze všimnout, že si Mi.To vypůjčila určité partie od krásného sportovního modelu 8C Competizione symbolizující výjimečný styl a nové technologie. Mezi tyto prvky patří specifický tvar bočních oken bez rámů, tři výrazné oblouky odlišující přední nárazník, tvar předních světel a v neposlední řadě zadní světla tvořena LED diodami. Přední i zadní světla jsou obehnaná rámem, jenž je složený z různých materiálů a barev tak, že tvoří stylový efekt „očních linek“. Ty se projeví zejména ve tmě a propůjčuje vozu naprostou originalitu. Všechny tyto prvky podtrhují dravost a sportovní ambice Mi.Ta.
Interiér nejmenší Alfy je tvořen se stejnou italskou vášní, o čemž svědčí speciální řešení přístrojové desky a sedadel. Materiály použité na čalounění vnitřku jsou velmi kvalitní. Tvůrci vozu byli při tvorbě interiéru důslední a neopomenuli žádný detail. Kompaktnost dává najevo auto svými vnějšími rozměry. Délka je 4060 mm, šířka 1720 mm a výška 1440 m.


O pohonných jednotkách malého dravce je známo jen to, že pro Mi.To bude na výběr ze dvou benzínových přeplňovaných motorů a dvou přeplňovaných vznětových alternativ mající výkonové rozpětí od 66 do 114 kW (90 až 155 k). Můžeme předpokládat, že sem bude patřit 1,3 JTD MultiJet, či přeplňovaná 1,4 T-Jet z bratrského Grande Punta. Tato nabídka působí slibně a mohla by to stačit na pěkný požitek z jízdy. Již teď je však jisté, že paleta motorů by se měla v budoucnu ještě více rozšířit. Hovoří se i o nejsilnější verzi tradičně označené GTA, pod jejíž kapotou by se mohl usadit nově vyvíjený benzínový motor s přímým vstřikováním T-Jet o objemu 1,8 l a výkonu 169 kW (230 k). Tyto motory budou spojeny nejen s klasickými manuálními převodovkami, ale také s novou dvouspojkovou samočinnou převodovkou, kterou koncern Fiat chystá. Malá Alfa by měla mít kvalitní podvozek doplněný systémem Alfa DNA. Ten různým způsobem reguluje motor, brzdy, řízení, nápravu a převodovou skříň. Tím umožňuje řidiči volit různý styl jízdy : sportovní (Dynamic), městský (Normal) a maximálně bezpečný i v obtížných situacích (All-Weather). Je zajímavostí, že Mi.To je prvním automobilem v daném segmentu, který tuto technologickou vymoženost poskytuje. Ve všech stupních výbavy se standardně objeví dnes už běžný stabilizační systém u Alfy Romeo označovaný VDC.
Novinářské veřejnosti by se měla Alfa Mi.To představit v červnu tohoto roku. Základní cena vozu by se mohla pohybovat okolo 400 000 Kč. Bohužel zatím nepřinášíme bližší technické parametry novinky, jelikož je zatím automobilka nezveřejnila.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 9 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 5 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 7 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 8 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 9 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha