Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo opět plánuje příval novinek, mezi nimi i SUV a rivala pro BMW 5
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V příštích třech letech se máme dočkat minimálně 6 nových modelů. Značce přitom do konce dekády mají pomoci zvednout produkci na 500 000 aut ročně.
Není tomu ani čtyřiadvacet hodin, co jsme vám představili nové informace týkající se Alfy Romeo Giulia, a již zde máme další novinky spojené s italskou automobilkou. Pro tu by se následující roky měly nést ve znamení znovuzrození a vzestupu, neboť šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne doufá, že loňské prodeje čítající zhruba 100 000 nových vozů značka do konce dekády zpětinásobí. Asi by nás přitom nemělo překvapit, že pro realizaci těchto cílů již existuje plán.
Se svými záměry Marchionne hodlá svět seznámit 6. května, přičemž jeho prohlášení nebude směřovat pouze k fanouškům Alfy Romeo, ale rovněž k příznivcům Chrysleru, Jeepu, Fiatu a Abarthu. My ovšem zůstaneme u italské automobilky, jež má v emblému kříž a hada požírajícího muže. V jejím případě se totiž o zvažované budoucnosti ví nejvíce - i když v tomto směru často narážíme na slepé uličky.
Hned ta první se týká prvního modelu, který mají Italové v plánu. Ještě před sedanem a kombíkem Giulia by se totiž měl objevit zcela nový Spider, který Alfa Romeo vyvíjí společně s Mazdou. Ten se ale podle dohody bude vyrábět v Japonsku, což je v rozporu s Marchionneho prohlášením, že žádná Alfa nebude montována mimo Itálii. Je tak dost možné, že tento vůz nakonec dostane logo Abarthu.
Tím by se plánovaná expanze sedmi modelů smrskla na šest zástupců, přičemž v takové chvíli by Giulia skutečně byla první novinkou. Zvláště, když její premiéra by měla být přesunuta z roku 2017 na ten příští. Tato možnost se přitom jeví jako velmi pravděpodobná, neboť Italové mají hotovou platformu zvanou Giorgio a potřebují již také konečně začít něco prodávat.
Rok 2016 by pak měl být zasvěcen příchodu nového SUV, i v jeho případě však panuje řada nejasností. Zatímco totiž německá média spekulují, že bude založeno na Jeepu Cherokee a použije i jeho motory, ta britská naznačují, že by vůz měl stát právě na platformě Giorgio. Oproti sedanu Giulia se však bude jednat o verzi se zastavěným pohonem všech kol.
Nemá to ovšem být jediné SUV značky, druhé by mělo dorazit v roce 2018. Ještě před ním bychom se ovšem měli dočkat sedanu Alfetta, který si to namíří proti BMW řady 5. I ten přitom bude založen na platformě Giorgio. To ale již není případ nástupce modelu Giulietta, který by se v následujících letech mohl rovněž objevit.
Dost možné ovšem je, že italská automobilka svůj hatchback soupeřící v segmentu C pošle do důchodu stejně jako menší MiTo. To má ostatně budoucnost spočítanou, neboť díky mizivým prodejům již Alfa Romeo s nástupcem nepočítá. U většího sourozence si ale natolik radikálním řešením nejsme jisti.
Uvidíme tedy, jaké plány nám Marchionne na počátku května představí. Tak trochu se ovšem bojíme, že budou stejné jako ty dosavadní - tedy spousta řečí, ale skutek se jaksi ne a ne dostavit. Koneckonců, takové SUV nám Italové slibovali již v roce 2010, přičemž dorazit mělo o čtyřiadvacet měsíců později. Nyní ale máme rok 2014 a realitu vidíte sami...





Koncepční Alfa Romeo Kamal se představila již před 10 lety. V roce 2010 pak Italové přislíbili výrobu, o 48 měsíců později však Alfa stále vyrábí jen dva hatchbacky a kupé 4C
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
