Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo se má stát samostatnou značkou jako Ferrari nebo Maserati
28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtý plán za posledních 10 let počítá s posunutím Alfy Romeo do vyššího segmentu trhu. Vrcholné modely mají navíc dostat šestiválce s puncem Ferrari.
Bývaly doby, kdy Alfa Romeo byla slavnou značkou. Koneckonců, pod jejími křídly kdysi začínal i Enzo Ferrari, než se vydal svou vlastní cestou. Mezitím však uplynulo moře času a italská automobilka je nyní tam, kde je - tedy jen kousek nad automobilovým dnem. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne však její potopení nehodlá dopustit, a tak od roku 2004 představuje jeden záchranný plán za druhým. Ty tři dosavadní moc úspěšné nebyly, má ale ten poslední šanci?
To je opravdu sporné, i když jiskřička naděje vždy existuje. Marchionne by totiž podle všeho měl 6. května oznámit, že z Alfy Romeo se stává samostatná značka po vzoru Maserati a Ferrari. Stejně jako automobilka s trojzubcem ve znaku se má i ona zamířit o pár úrovní výše, aby mohla lépe soupeřit s německou konkurencí. Díky tomu by se italský koncern měl v příštích letech vrátit zpátky do černých čísel.
Je však třeba zmínit, že pro sedmého největšího výrobce automobilů na světě, jež zaměstnává na 226 000 pracovních sil, je v sázce opravdu hodně. Loni totiž Alfa Romeo prodala jen 74 000 nových vozů, což je výsledek, jaký jsme tu neměli od 60. let minulého století. Mnoho analytiků tak i nadále zůstává skeptickými a pro rok 2017 předvídá registrace ve výši 243 tisíc vozů, což je 19 % pod původním plánem Marchionneho pro letošní rok.
Do daného výhledu je přitom zakomponován fakt, že Alfa Romeo by své modely prodávala i skrze dealerství Jeepu. Ten totiž může nabídnout na 1 700 showroomů v Evropě a Americe, čímž by Italové mohli lépe soupeřit s takovým BMW, jež jich má po celém světě 3 200. Toto spojení je naopak analytiky vítáno, neboť dané vozy by si navzájem nekradly zákazníky. A to i přesto, že Alfa Romeo chystá dvě svá vlastní SUV.
Mimo to má pak budoucí nabídka zahrnovat také malý a velký sedan, chybět prý nebude ani velké kupé a dvoumístný roadster. Jejich vrcholné verze přitom bude pohánět šestiválcový motor, jenž vznikne přepracováním osmiválce, který Ferrari vyvinulo pro Maserati. Kromě toho ovšem nebude v nabídce chybět přeplňovaný čtyřválec z Alfy Romeo 4C nebo dieselové motory značek Pratola Serra a VM Motori.
Veškerá montáž, a to včetně pohonných jednotek, má probíhat v Itálii, přičemž punc apeninského poloostrova mají dostat i všechny komponenty. „Alfa Romeo musí být produkována v Itálii s italskými motory,“ prohlásil Marchionne již v Ženevě. Tím přitom narážel hlavně na nevyužitou kapacitu továren Fiatu, která byla loni hlavním důvodem, proč evropská divize koncernu eviduje ztrátu ve výši 520 milionů Eur (14,3 mld. Kč).
Ferrari a Maserati, současné vzory pro Alfu Romeo, naopak dosáhly vysokého provozního zisku. A právě to je pro Marchionneho hlavním stavebním kamenem nové strategie. I když podle zlých jazyků za usilovným lpěním na značce mohou hlavně touhy Volkswagenu zařadit Alfu Romeo do svého portfolia. Šéf Fiatu totiž již několikráte zmínil, že především německému koncernu tuto značku rozhodně neprodá.
Uvidíme tedy, jak se věci v příštích letech vyvrbí. Podrobnosti by nám přitom Marchionne měl sdělit zmiňovaného 6. května. Zajímat nás bude suma, jakou hodlá italský koncern do další resuscitace Alfy Romeo investovat. Při daných záměrech se totiž rozhodně nebude jednat o malou částku. Pokud si navíc uvědomíme, že po převzetí Chrysleru je Fiat ve velkém minusu (konkrétní výše dluhu má být rovněž oznámena na začátku května), pak možná akcionáři a investoři Marchionneho nepodpoří.





Alfa Romeo chystá znovuzrození sedanu Giulia. Mimo to ovšem dorazí i menší sedan, dvě SUV a také kupé a roadster. Jejich vrcholné verze přitom budou disponovat šestiválcem vyvinutým Ferrari
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 9 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 minutami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
