Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
S VW i Škodou to zůstává nahnuté, na svém největším trhu padají o 40 a 68 procent
22.10.2021 | Petr Miler
Klíčové značky koncernu Volkswagen letos trápí enormní propady popularity a výjimkou není ani země, kde nelze vše svádět na zádrhele v dodavatelských řetězcích. VW i se Škodou dál táhnou dolů prodeje aut v celé Číně.
Nad nebývalými propady prodejů Volkswagenu a Škody v Číně jsme se letos pozastavovali již několikrát. Ve větší míře jsme tak učili na přelomu druhého a třetího kvartálu, kdy nejprve Škoda přiznala, že situace je opravdu zlá a později se ukázalo, že pozice Volkswagenu též rychle slábne. Spekulovali jsme tehdy o možných důvodech souvisejících s odfláknutou pasivní bezpečností některých čínských modelů VW. Mluvčí německé automobilky nám k tomu tehdy řekl, že situace je daná nedostatkem čipů a brzy bude: „Alles in Ordnung,” tedy vše v pořádku. Situace se prý měla zlepšit už v druhé polovině roku.
Dnes už bezpečně víme, že nic takového se nestalo a situace se spíše dále zhoršuje. V Číně ale pořád není tak kritická - tamní výrobci, mezi které se díky lokálním joint-venture řadí i VW se Škodou, nemají s nedostatkem dílů takový problém jako ti evropští. Za velkou zdí se tak v září podle dat tamní asociace CAAM prodalo 2,067 milionu vozů, což je o 19,6 % méně než loni. To je pochopitelně výrazný propad, je ale třeba se ptát, kdo je jeho strůjcem a kdo jeho obětí. V tomto případě to bohužel pro koncern VW nevypadá tak, že by padal s trhem, ale spíše táhne celý trh dolů.
VW totiž v září prodal 176 757 vozů, což je pravda více než okolo 110 tisíc prodaných aut v červnu a červenci, pořád je to ale o masivních 115 tisíc a 40 procent aut méně než loni. Uvážíme-li, že celý meziroční propad čínského trhu nominálně představuje pár set tisíc aut, má na něm VW coby tamní největší značka lví podíl. A jeho „dcery” mu moc nepomáhají.
Škoda spadla na pouhých 6 600 prodaných aut, to je pokles dokonce o 68 %, Audi je jen s 28 742 prodanými auty dole o víc jak 60 %. A opravdu to není tak, že by všechno padalo s jedné příčiny - nízkonákladová Jetta, kterou VW stoprocentně nebude prioritizovat při výrobních nesnázích, zaznamenala 17 888 prodeji meziroční růst o skoro 20 % a má za sebou dokonce nejlepší prodejní měsíc od počátku své existence.
V Číně tak rozhodně není „Alles in Ordnung” a ve stínu všeho, co jsme od VW slyšeli a co vidíme na základě hrubých dat, už nevíme, čemu máme věřit. Příčiny budou zřejmě komplexní a Němci si z nich vybírají jen ty, které staví celou mizérii do alespoň trochu lepšího světla. Jedna věc je ale jistá - Škoda v Číně rozhodně nedojíždí na nedostatek dílů a s pouhými 34 400 prodanými vozy za 9 letošních měsíců bude mít co dělat, aby vyrovnala výsledek z vůbec prvního celého roku, kdy v Číně působila. To na kalendáři svítila číslice 2008 a Škoda si připsala 60 340 prodejů. V roce 2018 jich bylo 352 000, letos zatím není ani na desetině tohoto čísla...






VW se v Číně daří tak málo jako dlouho ne, pár modelů ale na zákazníky funguje. Třeba Tiguan (zde ve verzi X) i nyní meziročně prodejně roste, s ním i menší SUV Tharu. Naprostá většina typů ale zachází na úbytě. Foto: Volkswagen
Zdroj dat: CAAM
Bleskovky
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike: Rozchod Rabata a Motoxracingu. Přijde Rinaldi? 19.5.2025
- Triumph Speed Triple 1200 RX 2026: limitovaná edice 19.5.2025
- Toprakův vítězný hattrick se nepodařil 18.5.2025
- SSP300: Vítězí KTM před Kove a Yamahou 18.5.2025
- Další turecké vítězství v Mostě; zásluhou Cana Öncua, 15. Vostatek 18.5.2025
Nejnovější články
Fiat zjevně věří, že spalovací 500 bude megahit, od listopadu bude mít k dispozici celou slavnou továrnu v Mirafiori
před hodinouNoblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
před 3 hodinamiS elektromobily na věčné časy a nikdy jinak! Prodejní šéf VW po všem opakuje matku všech klišé: „Budoucnost je elektrická.”
před 4 hodinamiPotomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
včeraFandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
včera
Živá témata na fóru
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.21. 10:21 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.21. 09:40 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 13:27 - pavproch
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito