Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo
12.2.2019 | Petr Prokopec
Vedle Bayerische Motoren Werke je to pidi firmička s nepatrným portfoliem. Přesto znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než sama automobilka - Alpina B7 je s osmiválcem ve všem lepší než tovární M760Li.
Před třemi lety touto dobou BMW představilo svou vlajkovou loď, model M760Li. Ten se dočkal dvakrát přeplňovaného 6,6litrového dvanáctiválce, který na všechna čtyři kola posílal 600 koní. O zanedbatelný výkon se tedy rozhodně nejednalo, čemuž odpovídalo i zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Naneštěstí pro mnichovskou automobilku však prakticky ve stejné době vyrukovala Alpina s novou B7, která sice disponovala menším 4,4litrovým osmiválcem, jeho výkon byl však identický s mnichovským strojem. Nikoliv však zrychlení, to bylo o desetinu lepší.
U BMW nejspíše v daný moment začali bít na poplach, přeci jen kuře nikdy nemůže být chytřejší než slepice. Cestou z Mnichova do Ženevy tak sedmičková limuzína náhle získala 10 koní navrch, díky čemuž se postavila nad „konkurenční plebs“ alespoň jednou nohou. Stěžejnější však bylo zlepšení akcelerace o dvě desetiny sekundy. Oficiální produkt byl totiž díky tomu o jednu desetinu rychlejší než Alpina. Automobilka se tak nadále mohla pyšnit vrcholnou limuzínou, ačkoliv způsob, jakým jí uvedla na trh, nebyl dvakrát důstojný.
Nyní se můžeme přesunout v čase do letošního roku, kdy BMW sice dodalo řadě 7 čelní ledvinky viditelné pomalu až z oběžné dráhy. Dvanáctiválcové provedení zatím představilo jen letmo, je ale jisté, že má být znovu k dispozici s totožným výkonem 610 koni. Je ale otázkou, jestli znovu zázračně neposílí - na světě je totiž modernizovaná Alpina B7, a ta znovu dává mnichovskému produktu na frak.
Nezávislá automobilka z Buchloe setrvala u 4,4litrového osmiválce, u nějž zachovala točivý moment 800 Nm. Nicméně výkon vzrostl o 8 koní na 608. B7 tedy sice v tomto ohledu zůstává nadále pod BMW M760Li, nicméně díky modernizovanému softwaru osmistupňového automatu udává krok v rámci akcelerace. Sprint na stovku totiž zvládne za 3,6 sekundy, tedy o desetinu rychleji než dříve a než M760Li, maximálkou 330 km/h pak soupeře taktéž předčí.
To samozřejmě pro BMW představuje hozenou rukavici, kterou v Mnichově nejspíše znovu zvednou. Vůbec bychom se pak nedivili času okolo 3,5 sekundy, který ostatně není problémem pro model M5 i mnohou německou konkurenci. Zpět ale k Alpině, která dodává, že modernizovaná B7 již byla homologována dle nového cyklu WLTP. V průměru lze tedy počítat s 11,6 litry benzinu na sto kilometrů, v případě emisí pak s 265 gramy CO2 na kilometr.
Alpina však nezůstala jen u navyšování výkonu a zlepšování dynamiky, posílen byl i brzdový systém zahrnující čtyřpístkové třmeny vpředu. Rozměrné kotouče se přitom ve všech rozích skrývají za 20palcovými koly s klasickým mnohapaprskovým designem, na přání je ovšem zákazníci mohou vyměnit za jednadvacítky. Rekalibrace se pak dočkal i pohon všech kol xDrive, opomenout nesmíme speciální jízdní režim Alpina Sport+ snižující podvozek o 15 mm.
Zvenčí vůz disponuje přepracovaným čelním nárazníkem, který napomáhá alespoň trochu vyvažovat ony obří ledvinky, stejně jako exkluzivní lak Alpina Blue Metallic. Mimo to lze počítat se zakázkovým zadním spoilerem a čtyřmi koncovkami výfuku. Kabina je pak laděna dle individuálních specifikací majitele, ačkoliv ten samozřejmě již v základu může počítat s koženým čalouněním. Snímky ale zatím máme jen pro starší provedení, stejně tak zatím nemůžeme posloužit cenami faceliftované limuzíny.





Nová Alpina B7 dostala do vínku 608 koní, se kterými zrychlí na stovku již za 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak narostla o 18 km/h na 330 km/h







V případě interiéru si musíme vystačit se snímky předfaceliftového provedení
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Německý gigant propustí 7 600 lidí z „elektrické divize”. Už teď ví, že je nebude potřebovat ani za 5 let
5.10.2025
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
