Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než BMW, čekejme další divadlo
12.2.2019 | Petr Prokopec
Vedle Bayerische Motoren Werke je to pidi firmička s nepatrným portfoliem. Přesto znovu dostala z techniky BMW o hodně víc než sama automobilka - Alpina B7 je s osmiválcem ve všem lepší než tovární M760Li.
Před třemi lety touto dobou BMW představilo svou vlajkovou loď, model M760Li. Ten se dočkal dvakrát přeplňovaného 6,6litrového dvanáctiválce, který na všechna čtyři kola posílal 600 koní. O zanedbatelný výkon se tedy rozhodně nejednalo, čemuž odpovídalo i zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Naneštěstí pro mnichovskou automobilku však prakticky ve stejné době vyrukovala Alpina s novou B7, která sice disponovala menším 4,4litrovým osmiválcem, jeho výkon byl však identický s mnichovským strojem. Nikoliv však zrychlení, to bylo o desetinu lepší.
U BMW nejspíše v daný moment začali bít na poplach, přeci jen kuře nikdy nemůže být chytřejší než slepice. Cestou z Mnichova do Ženevy tak sedmičková limuzína náhle získala 10 koní navrch, díky čemuž se postavila nad „konkurenční plebs“ alespoň jednou nohou. Stěžejnější však bylo zlepšení akcelerace o dvě desetiny sekundy. Oficiální produkt byl totiž díky tomu o jednu desetinu rychlejší než Alpina. Automobilka se tak nadále mohla pyšnit vrcholnou limuzínou, ačkoliv způsob, jakým jí uvedla na trh, nebyl dvakrát důstojný.
Nyní se můžeme přesunout v čase do letošního roku, kdy BMW sice dodalo řadě 7 čelní ledvinky viditelné pomalu až z oběžné dráhy. Dvanáctiválcové provedení zatím představilo jen letmo, je ale jisté, že má být znovu k dispozici s totožným výkonem 610 koni. Je ale otázkou, jestli znovu zázračně neposílí - na světě je totiž modernizovaná Alpina B7, a ta znovu dává mnichovskému produktu na frak.
Nezávislá automobilka z Buchloe setrvala u 4,4litrového osmiválce, u nějž zachovala točivý moment 800 Nm. Nicméně výkon vzrostl o 8 koní na 608. B7 tedy sice v tomto ohledu zůstává nadále pod BMW M760Li, nicméně díky modernizovanému softwaru osmistupňového automatu udává krok v rámci akcelerace. Sprint na stovku totiž zvládne za 3,6 sekundy, tedy o desetinu rychleji než dříve a než M760Li, maximálkou 330 km/h pak soupeře taktéž předčí.
To samozřejmě pro BMW představuje hozenou rukavici, kterou v Mnichově nejspíše znovu zvednou. Vůbec bychom se pak nedivili času okolo 3,5 sekundy, který ostatně není problémem pro model M5 i mnohou německou konkurenci. Zpět ale k Alpině, která dodává, že modernizovaná B7 již byla homologována dle nového cyklu WLTP. V průměru lze tedy počítat s 11,6 litry benzinu na sto kilometrů, v případě emisí pak s 265 gramy CO2 na kilometr.
Alpina však nezůstala jen u navyšování výkonu a zlepšování dynamiky, posílen byl i brzdový systém zahrnující čtyřpístkové třmeny vpředu. Rozměrné kotouče se přitom ve všech rozích skrývají za 20palcovými koly s klasickým mnohapaprskovým designem, na přání je ovšem zákazníci mohou vyměnit za jednadvacítky. Rekalibrace se pak dočkal i pohon všech kol xDrive, opomenout nesmíme speciální jízdní režim Alpina Sport+ snižující podvozek o 15 mm.
Zvenčí vůz disponuje přepracovaným čelním nárazníkem, který napomáhá alespoň trochu vyvažovat ony obří ledvinky, stejně jako exkluzivní lak Alpina Blue Metallic. Mimo to lze počítat se zakázkovým zadním spoilerem a čtyřmi koncovkami výfuku. Kabina je pak laděna dle individuálních specifikací majitele, ačkoliv ten samozřejmě již v základu může počítat s koženým čalouněním. Snímky ale zatím máme jen pro starší provedení, stejně tak zatím nemůžeme posloužit cenami faceliftované limuzíny.





Nová Alpina B7 dostala do vínku 608 koní, se kterými zrychlí na stovku již za 3,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak narostla o 18 km/h na 330 km/h
V případě interiéru si musíme vystačit se snímky předfaceliftového provedení
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 2 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 5 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 7 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 8 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva