Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li v Ženevě zázračně posílilo o 10 koní, teď překoná Alpinu B7
2.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mnichov přivezl o kousek silnější a o kousek rychlejší M760Li, možná jen proto, aby byl lepší než Alpina. Fakt, že má 6,6l V12, asi nestačil.
Nedávno představené BMW M760Li nechybí na stánku značky v Ženevě, ale to není velké překvapení. Už pár týdnů víme, že na papíře jsou výkony 6,6litrové V12 v M760Li a skoro-konkurenční 4,4l V8 v Alpině B7 úplně stejné - 600 koní a 800 Nm. Jediný větší rozdíl je, že maximální točivý moment je u V12 dostupný dřív.
BMW se ovšem v Ženevě tváří, že z dvanáctiválce vydolovalo ještě deset koní, zatímco točivý moment zůstal stejný, parametry by tedy měly být 610 koní a 800 Nm. Stejná zůstala i maximálka, 250 nebo 305 km/h, ale obě tato čísla jsou dílem omezovače rychlosti, takže na ně moc neberme zřetel. Zlepšilo se ale zrychlení na stovku, a to o dvě desetiny na 3,7 sekundy.
Dvě desetiny jsou poměrně velké zlepšení, když točivý moment zůstal stejný a jen o deset koní vzrostl výkon. Dost možná tady změny proběhly jen na papíře, protože Alpina byla stejně silná a na stovce byla dřív. Teď se karty vyrovnaly a BMW vás tedy už nebude posílat ke „konkurenci”, když budete chtít plnotučnou M7 - vám nabídne svou M760Li.
Nepochybujeme, že 6,6litrový motor N74B66 je schopen i více než šesti stovek koní, objemovou rezervu na to má a s dostatečně velkým tlakem turbodmychadel by se mohl dostat vysoko nad čísla Alpiny, která má přeci jen o 2,2 litru a čtyři válce méně. U Mercedesu dolují z šestilitrových V12 klidně 1 000 Nm. Jenže těsně před autosalonem stihnete jen škrtnout perem.
BMW do Ženevy také přivezlo balíček s názvem V12 Excellence, který je k mání bez příplatku. Má přidat chromovanou linku přes celou šířku předního sání, stříbrné příčky ledvinek, logo V12 na víku zavazadelníku, dvě obdélníkové chromované koncovky výfuku a pár dalších chromovaných detailů na zádi. I tom jsme si ale pověděli už dříve...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
BMW 760Li je v Ženevě silnější než to dříve představené, alespoň na papíře
BMW M760Li se na oficiální fotosadě představilo nedávno
Paket Excellence dělá z M760i sleeper svého druhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 54 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22