Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M760Li v Ženevě zázračně posílilo o 10 koní, teď překoná Alpinu B7
2.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mnichov přivezl o kousek silnější a o kousek rychlejší M760Li, možná jen proto, aby byl lepší než Alpina. Fakt, že má 6,6l V12, asi nestačil.
Nedávno představené BMW M760Li nechybí na stánku značky v Ženevě, ale to není velké překvapení. Už pár týdnů víme, že na papíře jsou výkony 6,6litrové V12 v M760Li a skoro-konkurenční 4,4l V8 v Alpině B7 úplně stejné - 600 koní a 800 Nm. Jediný větší rozdíl je, že maximální točivý moment je u V12 dostupný dřív.
BMW se ovšem v Ženevě tváří, že z dvanáctiválce vydolovalo ještě deset koní, zatímco točivý moment zůstal stejný, parametry by tedy měly být 610 koní a 800 Nm. Stejná zůstala i maximálka, 250 nebo 305 km/h, ale obě tato čísla jsou dílem omezovače rychlosti, takže na ně moc neberme zřetel. Zlepšilo se ale zrychlení na stovku, a to o dvě desetiny na 3,7 sekundy.
Dvě desetiny jsou poměrně velké zlepšení, když točivý moment zůstal stejný a jen o deset koní vzrostl výkon. Dost možná tady změny proběhly jen na papíře, protože Alpina byla stejně silná a na stovce byla dřív. Teď se karty vyrovnaly a BMW vás tedy už nebude posílat ke „konkurenci”, když budete chtít plnotučnou M7 - vám nabídne svou M760Li.
Nepochybujeme, že 6,6litrový motor N74B66 je schopen i více než šesti stovek koní, objemovou rezervu na to má a s dostatečně velkým tlakem turbodmychadel by se mohl dostat vysoko nad čísla Alpiny, která má přeci jen o 2,2 litru a čtyři válce méně. U Mercedesu dolují z šestilitrových V12 klidně 1 000 Nm. Jenže těsně před autosalonem stihnete jen škrtnout perem.
BMW do Ženevy také přivezlo balíček s názvem V12 Excellence, který je k mání bez příplatku. Má přidat chromovanou linku přes celou šířku předního sání, stříbrné příčky ledvinek, logo V12 na víku zavazadelníku, dvě obdélníkové chromované koncovky výfuku a pár dalších chromovaných detailů na zádi. I tom jsme si ale pověděli už dříve...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.





















BMW 760Li je v Ženevě silnější než to dříve představené, alespoň na papíře
BMW M760Li se na oficiální fotosadě představilo nedávno
Paket Excellence dělá z M760i sleeper svého druhu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
8.7.2025Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025
Nejnovější články
Mercedes vážně umí potěšit zákazníky. Po sérii požárů poslal desítky tisíc vozů do servisů, lidem vrací podstatně horší auta
před 2 hodinamiHyundai zaměstnává v Evropě slušné mimoně. Tento říká, že manuály „nikdo nechce” a spalovací sporťáky jsou vedle elektromobilů „zklamání”
včeraRenault udělal z Dacie další vlastní model. Stvořil tak hezčí, výkonnější a vybavenější auto, které bude pořád levné
včeraTo už dnes ani prestižní evropské automobilky neumí nabídnout lákavé auto? Na novinkách devastují vše, včetně designu
včeraChorvatský poník pro jeden trik stanovil hromadu světových rychlostních rekordů, všechny jsou na jedno brdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva