Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané mohou i do budoucna počítat s autem, o němž si léta můžeme nechat zdát
11.3.2020 | Petr Prokopec
Někdy je těžké nezávidět. V Americe si stále mohou koupit auta, která jsou Evropě zapovězena a nemusí jít jen o historické nabídky. Cadillac chystá ostré CT5-V, které dorazí s motorem V8 a - podržte se - manuálem.
Není pochyb o tom, že evropský automobilový průmysl je prochází největším omezováním nabídky ve své v historii. Zatímco dříve nebyl problém sáhnout po pohonné jednotce jakéhokoliv objemu a počtu válců, dnes je cokoliv většího než třílitrový šestiválec nabízeno ojediněle. A je pomalu jasné, že zakrátko ani takový dvoulitrový čtyřválec již nebude tak rozšířenou jednotkou jako nyní. Místo toho nám výrobci budou ve velkém tlačit litrové tříválce, jež navíc nedostanou manuál, nýbrž pouze automatickou převodovku. Honba za co nejnižší spotřebou a ji odpovídajícími emisemi CO2 převažuje veškeré další aspekty.
Tlak na snížení žíznivosti sice roste rovněž ve Státech, nicméně i tak lze Ameriku nadále považovat za zemi neomezených možností. Na trh tam tak míří auta, o kterých si již starý kontinent může nechat léta pouze zdát. Jedním z nich je Cadillac CT5-V Performance, tedy vrcholná sportovní verze velkého, 4,9metrového sedanu. Ten se v regulérním provedení i jako základní provedení V ukázal loni v New Yorku, přičemž za zákazníky zamířil v závěru roku osazený jak dvoulitrovým čtyřválcem, tak třílitrovým šestiválcem.
„Super-Véčko“ nicméně oproti tomu má přepřáhnout na osmiválec, konkrétně pak na 6,2litrovou jednotku LT4. Tu již používá kupříkladu Chevrolet Camaro ZL1, pod jehož kapotou motor produkuje 659 koní a 884 Nm točivého momentu. Jejich přenos pak u muscle caru dostal nejen nový desetistupňový automat, ale rovněž i šestistupňová manuální převodovka slibující nemalou zábavu. A jelikož CT5 i Camaro sdílí platformu Alpha 2, mělo by být Cadillacem využito hnací ústrojí se vším všudy.
To potvrzují nejnovější špionážní záběry , jež se soustředí zejména na kabinu. Zaujmou v ní nejen sportovnější sedadla s výraznějším bočním vedením, hlavní je klasický „fofrklacek“. Camaro ZL1 v této konfiguraci zvládá zrychlit z klidu na stovku již za 3,5 sekundy a jeho rozlet zastaví omezovač až ve 319 km/h. To jsou nadmíru působivé hodnoty, zvláště na 1 600 kilo vážící vůz. Cadillac CT5-V Performnace bude těžší, logicky tak bude o chlup pomalejší.
Automobilka se zatím s konkrétními daty nevytasila, nicméně dle mluvčího budou vrcholné verze nových modelů CT5 a CT4 plně odpovídat renomé, jaké si „Véčka“ za poslední léta vybudovala. Bližší detaily bychom se měli dozvědět v řádu týdnů, což korespondovalo se spekulovanou premiérou na dubnovém autosalonu v New Yorku. Ten však byl kvůli koronaviru aktuálně přesunut na závěr srpna. Není tak jisté, kdy a kde se CT5-V popvé oficiálně objeví, do prodeje ale má zamířit do konce roku.
Oproti standardnímu provedení se novinka nedočká jen osmiválce spárovaného s manuálem, tedy ústrojí, které Američanům můžeme jen závidět, ale také agresivnějšího bodykitu či větších litých kol a širších pneumatik. Dovnitř se pak nastěhuje i odlišný volant s tlačítkem „V“, které nejspíše povede k nastavení favorizujícímu okruhové využití. Jak naznačují snímky, ozdoben bude i proužkem označujícím středovou polohu.
Nůžky mezi Evropou a Amerikou se nám tedy dále rozevírají, přičemž je více než jasné, že premiéra novinky bude patřičně sledovaná. Otázkou je, kdy se jí dočkáme, neboť do konce srpna Cadillac nejspíše chtít čekat nebude. Na druhou stranu lze předpokládat, že zákazníci se momentálně do showroomů stejně nepohrnou, a odklad tak nakonec nemusí být na škodu.






Chystaný přiostřený Cadillac CT5-V se dočká lákavé kombinace osmiválce a manuálu
Zdroj: The Drive
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
