Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané mohou i do budoucna počítat s autem, o němž si léta můžeme nechat zdát
11.3.2020 | Petr Prokopec
Někdy je těžké nezávidět. V Americe si stále mohou koupit auta, která jsou Evropě zapovězena a nemusí jít jen o historické nabídky. Cadillac chystá ostré CT5-V, které dorazí s motorem V8 a - podržte se - manuálem.
Není pochyb o tom, že evropský automobilový průmysl je prochází největším omezováním nabídky ve své v historii. Zatímco dříve nebyl problém sáhnout po pohonné jednotce jakéhokoliv objemu a počtu válců, dnes je cokoliv většího než třílitrový šestiválec nabízeno ojediněle. A je pomalu jasné, že zakrátko ani takový dvoulitrový čtyřválec již nebude tak rozšířenou jednotkou jako nyní. Místo toho nám výrobci budou ve velkém tlačit litrové tříválce, jež navíc nedostanou manuál, nýbrž pouze automatickou převodovku. Honba za co nejnižší spotřebou a ji odpovídajícími emisemi CO2 převažuje veškeré další aspekty.
Tlak na snížení žíznivosti sice roste rovněž ve Státech, nicméně i tak lze Ameriku nadále považovat za zemi neomezených možností. Na trh tam tak míří auta, o kterých si již starý kontinent může nechat léta pouze zdát. Jedním z nich je Cadillac CT5-V Performance, tedy vrcholná sportovní verze velkého, 4,9metrového sedanu. Ten se v regulérním provedení i jako základní provedení V ukázal loni v New Yorku, přičemž za zákazníky zamířil v závěru roku osazený jak dvoulitrovým čtyřválcem, tak třílitrovým šestiválcem.
„Super-Véčko“ nicméně oproti tomu má přepřáhnout na osmiválec, konkrétně pak na 6,2litrovou jednotku LT4. Tu již používá kupříkladu Chevrolet Camaro ZL1, pod jehož kapotou motor produkuje 659 koní a 884 Nm točivého momentu. Jejich přenos pak u muscle caru dostal nejen nový desetistupňový automat, ale rovněž i šestistupňová manuální převodovka slibující nemalou zábavu. A jelikož CT5 i Camaro sdílí platformu Alpha 2, mělo by být Cadillacem využito hnací ústrojí se vším všudy.
To potvrzují nejnovější špionážní záběry , jež se soustředí zejména na kabinu. Zaujmou v ní nejen sportovnější sedadla s výraznějším bočním vedením, hlavní je klasický „fofrklacek“. Camaro ZL1 v této konfiguraci zvládá zrychlit z klidu na stovku již za 3,5 sekundy a jeho rozlet zastaví omezovač až ve 319 km/h. To jsou nadmíru působivé hodnoty, zvláště na 1 600 kilo vážící vůz. Cadillac CT5-V Performnace bude těžší, logicky tak bude o chlup pomalejší.
Automobilka se zatím s konkrétními daty nevytasila, nicméně dle mluvčího budou vrcholné verze nových modelů CT5 a CT4 plně odpovídat renomé, jaké si „Véčka“ za poslední léta vybudovala. Bližší detaily bychom se měli dozvědět v řádu týdnů, což korespondovalo se spekulovanou premiérou na dubnovém autosalonu v New Yorku. Ten však byl kvůli koronaviru aktuálně přesunut na závěr srpna. Není tak jisté, kdy a kde se CT5-V popvé oficiálně objeví, do prodeje ale má zamířit do konce roku.
Oproti standardnímu provedení se novinka nedočká jen osmiválce spárovaného s manuálem, tedy ústrojí, které Američanům můžeme jen závidět, ale také agresivnějšího bodykitu či větších litých kol a širších pneumatik. Dovnitř se pak nastěhuje i odlišný volant s tlačítkem „V“, které nejspíše povede k nastavení favorizujícímu okruhové využití. Jak naznačují snímky, ozdoben bude i proužkem označujícím středovou polohu.
Nůžky mezi Evropou a Amerikou se nám tedy dále rozevírají, přičemž je více než jasné, že premiéra novinky bude patřičně sledovaná. Otázkou je, kdy se jí dočkáme, neboť do konce srpna Cadillac nejspíše chtít čekat nebude. Na druhou stranu lze předpokládat, že zákazníci se momentálně do showroomů stejně nepohrnou, a odklad tak nakonec nemusí být na škodu.







Chystaný přiostřený Cadillac CT5-V se dočká lákavé kombinace osmiválce a manuálu
Zdroj: The Drive
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan