Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali auta, kterým nejspíš „odejde” motor, jsou mezi nimi i dva Němci
23.7.2020 | Petr Prokopec
Pokud máte spadeno na ojeté auto a rádi byste se vyhnuli výdajům na rozsáhlé opravy motoru, raději se vyhněte dvěma vozům. Jsou ostatně už vyhlášené svými problémy.
V případě benzinových a dieselových vozů je pohonná jednotka tím nejdražším komponentem, jehož opravy jsou patřičně nákladné. I když jsou poruchy jiných částí vozu nepříjemné, snad s výjimkou komplikovanějších převodovek a komplikovaných podvozkových systémů bývají jejich opravy nesrovnatelně dražší. Pokud tedy hledáte svůj nový dopravní prostředek mezi ojetinami, rozhodně byste měli věnovat pozornost studiím, které se na spolehlivost motorů zaměřují.
S jedním takovým žebříčkem aktuálně vyrukoval magazín Consumer Reports, jenž se soustředil na americký trh. Z větší míry je tak pro nás irelevantní, neboť vozy jako Chevrolet Equinox, Cadillac SRX či Acuru MDX u nás oficiální cestou neseženete. A i jako individuálně dovezené jsou často větší vzácností než Ferrari. Proto naši pozornost budeme věnovat pouze dvěma evropským zástupcům, kteří se mezi nejhorší desítku probojovali. Ještě předtím ale v rychlosti nahlédneme do zákulisí.
Magazín Consumer Reports vycházel ze svého každoročního průzkumu, ve kterém se zaměřil na hledání nejčastějších problémů. Fatální selhání pohonné jednotky vyžadující generální opravu mezi ně nepřekvapivě patřilo, stejně jako starosti s převodovkou. Majitelé přitom velmi často zmiňovali hlavně špatné komprese, za kterými stály opotřebované pístní kroužky. Mimo to ovšem kritika mířila také ke hřídelím či táhlům. To ovšem po většinu případů vyžadovalo vyjmutí a rozmontování pohonné jednotky.
Tato skutečnost měla velký vliv na podobu žebříčku, neboť v případě evropských vozů Američané často poukazovali na neochotu servisů se agregáty vůbec zabývat, jakkoliv se jednalo o autorizované podniky. Důvodem byla značná komplexnost oproti americkým motorům. Pokud tedy zákazník nebyl rovnou odmítnut, nakonec se namísto opravy svého agregátu dočkal spíše jiného. Nikoliv však zcela nového, nýbrž pouze takového, jenž byl automobilkou přepracován a měl by již být bezproblémový.
Toto řešení nicméně nemusí vést k absolutní spokojenosti, jak naznačují majitelé oněch evropských aut s nejrizikovějšími motory. „Do tohoto auta jsme nacpali již 12 tisíc dolarů. Něco se porouchá, necháme to opravit. Pak se porouchá něco jiného a zase to musíme nechat opravit. Jsme v důchodovém věku a nemůžeme si dovolit koupi nového vozu,“ říká majitel Audi A4, jehož benzinový dvoulitr je právě jednou z vůbec nejméně spolehlivých jednotek.
V případě německého vozu jde konkrétně o generaci B8 v provedení 2,0 TFSI z let 2009-2010, přičemž selhání agregátu přichází nejčastěji po najetí 170 tisíc kilometrů. U druhého problematického Evropana, tedy u Mini Cooperu/Clubmanu pak můžete najet o chlup více (200 tisíc km), přičemž se pro změnu jedná o modelové roky 2008-2009. Nicméně poté dle majitelů problémy dostihnout jak atmosférickou verzi 1,6litrového čtyřválce, tak i tu přeplňovanou.
Pokud toužíte po ekvivalentu Audi A4, magazín Consumer Reports doporučuje hlavně japonské vozy jako Lexus ES, Infiniti G či Acuru TL. S prvním dvěma zástupci se na evropském trhu setkat můžete, na takovou Mazdu 3, která je doporučována namísto Mini, pak lze přímo vsadit. Jak se tedy ukazuje, minimálně z amerického úhlu pohledu pořekadlo „Japonec až na konec“ určitě neplatí.


Audi A4 2,0 TFSI je po stránce motorické nejhůře hodnoceným vozem Consumer Reports. Foto: Audi


Mini Cooper se umístil jen o dvě příčky lépe, v jeho případě jsou navíc majitelé servisy i odmítáni. Foto: Mini
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Dodnes sotva jetou Škodu Octavia II RS v krásné barvě nikdo nechce, její cena se blíží výhře v loterii
5.10.2025
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
