Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali nejlepší sporťák roku, jejich volba mnohé Čechy zaskočí
6.11.2019 | Petr Prokopec
Ankety magazínu Road and Track se účastnily stroje značek jako McLaren, Lamborghini, Porsche nebo nová Corvette. Hledat vítěze mezi kterýmkoli z nich je ale zbytečné, vyhrálo Hyundai.
Ačkoli se ještě před pár lety zdálo, že sportovním vozům pomalu zvoní hrana, pravdou se zdá být pravý opak. Na světlo světa jich leze stále více, přičemž poslední rok byl obzvláště výživný. Do značné míry tak nebylo co závidět kolegům z magazínu Road & Track, neboť vybírat z takového zástupu ten nejlepší nemohla být procházka růžovou zahradou. Jen finální jedenáctka zahrnovala vozy jako Lamborghini Huracán Evo, McLaren 600LT Spider či Porsche 911. A aby toho nebylo málo, nechyběla ani nová Corvette C8 či třeba Nissan GT-R Nismo.
Překvapivě však žádný z těchto vozů nezvítězil, mnohé se dokonce nedostaly ani do užšího šestičlenného výběru. Na rozdíl od Mazdy Miata (MX-5) RF Club či Hyundai Veloster N, jež byli nejlevnějšími členy celé jedenáctky. Korejský hatchback pak byl dokonce vůbec jediným, u kterého byl výkon přenášen pouze na přední nápravu. Asi jen málokdo by tedy očekával, že půjde o vítěze ankety, přesto Hyundai nakonec zlaté vavříny celkem jednoznačně pobralo. A to zejména u nás, kde značka Hyundai svými polarizujícími reklamními kampaněmi rozdělila společnost na dva tábory, jistě mnohé překvapí.
„Nezáleží na tom, jak se k němu chováte. Můžete jej řídit na hraně jako někdo, kdo ví, co činí. Ta věc vás neustále odměňuje,“ uvedl na adresu Korejce jeden z redaktorů amerického magazínu. Další pak dodal, že „přesně to by lidé měli říkat o Hondě Civic Type-R“. Chvála tím ovšem neskončila, došlo i na srovnání s Volkswagenem Golf R, který mezi ostrými kompakty patří k nejlepším. Ani ten ale na Hyundai podle Američanů nestačí. Hlavním důvodem je cena, Korejec je o čtvrtinu levnější než Němec.
Testeři zároveň ocenili i fakt, že Veloster N dorazil od značky, která něco podobného nemusela vůbec přivést na trh. Chevrolet neměl jinou možnost, než poslat do prodeje Corvette osmé generace. Stejně tak nemohlo Porsche jednoduše nechat 911 jen jako memento minulosti. Korejci se ovšem rozhodli, že překročí práh pouhého mainstreamu a dobudou nové kóty. To se jim povedlo i díky angažmá Alberta Biermanna, bývalého šéfa divize BMW M.
Otisk německé automobilky lze v Hyundai spatřit zejména v rámci řízení. To bylo hodnoceno v případě Velosteru N daleko lépe než u M2 Competition, jež se taktéž souboje o trůn zúčastnilo. V tomto ohledu se dle redaktorů BMW povedlo řidiče tak trochu odříznout od centra dění. Nissan GT-R pak pro změnu dojel na již dlouho trvající evoluci, na které sice není nic špatného, ale také už ne nic výjimečného. Laťku pak nenastavilo ani Lambo či McLaren.
Suma sumárum zde tedy máme opravdu překvapivého vítěze, u kterého sice lze uznat veškeré argumenty pro, ovšem nejspíše by se nenašel asi nikdo, kdo by po něm sáhl raději než po italském či britském supersportu, pokud by peníze nehrály roli. Stejně tak by řada lidí usedla spíše do kabiny Corvette, jakkoliv ta je hodnocena jako postrach klaustrofobiků. Veloster N ale zjevně má skryté kvality, jež odhalí stisknutí tlačítka „N“.
Korejcům lze tedy zatleskat, zároveň však musíme také zamáčknout slzu v oku, neboť Veloster již nějakou dobu není součástí evropské nabídky. Pořídit si tedy můžete maximálně Hyundai i30 N, které ale nejspíše na svého příbuzného bude trochu ztrácet. Na druhou stranu, takovou Mazdu MX-5 by na okruhu mohlo převálcovat i toto Hyundai. Kdo by to ještě před pár lety řekl.


Hyundai Veloster N při volbě sportovního auta roku...
...převálcovalo konkurenci v podobě Lamborghini, McLarenu, Porsche či nové Corvette
Zdroj: Road & Track
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 3 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 4 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 6 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 7 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva