Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vyvinuli řešení, které dokáže nahradit mechanika aut od Škod po Ferrari
3.8.2020 | Petr Prokopec
Moderní auta jsou velmi složitá a z pozice mechanika není jednoduché se zorientovat v tom, co jim zrovna schází. Paradoxně ze stejného důvodu ale může přinejmenším diagnostika potíží řešitelná i pro amatéra, stačí ta správná „krabička” a software.
Moderní automobily stále více připomínají počítače na kolech, což přináší nové možnosti, ale také nové nároky na mechaniky a servisní střediska. Zatímco dříve v podstatě stačilo dát vůz na zvedák a během pár minut byla většina problémů objevena, dnes může i na slovo vzatý specialista kolem daného auta obcházet hodiny a závadu neobjeví. Za mnohými lapsy totiž stojí třeba přerušený kontakt či nefunkční senzor, který na první pohled vypadá úplně stejně jako ten, který bezvadně funguje. Bez specifického diagnostického přístroje tak rozklíčování problému prakticky není možné.
Vyřešena je tím ovšem pouze část celkového problému. Respektive celý, pokud jde o autorizované servisy, jenž mají k dispozici diagnostiku zaměřenou na jedinou značku. Nicméně poté jsou tu firmy, které se věnují produktům prakticky jakéhokoliv výrobce. Jejich majitelé sice nemusí dodržovat jistou firemní kulturu, a tak pěchovat nemalé peníze do vzhledu showroomu, jejíž podobu daná automobilka odsouhlasí, ovšem na druhou stranu si díky tomu nevystačí s jediným diagnostickým přístrojem.
I takovým servisům - ale klidně i komukoli ze zákazníků - nyní vychází vstříc americká společnost ThinkCar, který představila novou diagnostiku ThinkDiag. A jak už asi tušíte, spolu s ní přichází řešení výše nastíněného problému. Přístroj totiž dokáže přečíst software hned 115 různých značek, což znamená, že daný podnik nemusí mít vyhrazenou alespoň jednu skříň pouze pro diagnostiky. Místo toho se celý přístroj vejde do kapsy, které byl ostatně uzpůsoben i jeho oválný tvar.
Co dokáže ThinkDiag zkontrolovat? Prakticky vše od problematického ABS přes špatnou odezvu plynového pedálu až třeba po regeneraci filtru DPF či sladění zavěšení na obou stranách vozu, mnohé podobné přístroje nemají tak široký záběr. Zároveň skrze něj lze zresetovat jakékoliv chybné kódy, které na vás po připojení vyskočí. Tedy samozřejmě až po jejich opravě, jinak se vám ostatně palubní deska po opětovném pokusu o nastartování znovu rozsvítí jako vánoční stromeček.
Servisní technici dále mohou za pomoci příslušných mobilních aplikací provést také různé testy a simulace, kupříkladu zkontrolovat funkčnost dveří, oken či stěračů. Firma ThinkCar přitom myslela na vše, její technologie je tedy uzpůsobena jak operačnímu systému Android, tak iOS Applu. Se zakoupením přístroje za 119,95 USD (cca 2 700 Kč) pak máte potřebný software v ceně, ovšem jen na jeden rok.
Právě v tomto bodu se dostáváme od dobrých zpráv k těm horším, i když vyloženě ne špatným. Zatímco za přístroj platíte jednorázově, softwarová licence má pouze roční platnost. Musí být tedy pravidelně obnovována, a to za poplatek 39,95 USD (900 Kč). Navíc tak musíte učinit u každé značky, o jakou máte zájem. Pokud se tedy budete specializovat na VW Group, budete platit za diagnostiku Audi, Seatu, Škody i VW.
Dá se samozřejmě předpokládat, že servisu se taková platba vyplatí a majitel konkrétního vozu si vystačí s jednou licencí pro své auto. Je ale současně třeba dodat, že byť výrobce hlásá, že jde o elektronickou náhradu mechanika, což bude v mnoha případech pravda minimálně v případě diagnostiky závady, oprava už může vyžadovat zkušeného technika, tedy pokud za takového neoznačujete sami sebe.






Unikátní diagnostika ThinkDiag se dokáže podívat na zoubek vozům hned 115 značek způsobem, který jiné podobné přístroje nenabízí. K dispozici je servisům i jednotlivcům. Foto: ThinkCar
Zdroj: ThinkCar
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva