Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vyvinuli řešení, které dokáže nahradit mechanika aut od Škod po Ferrari
3.8.2020 | Petr Prokopec
Moderní auta jsou velmi složitá a z pozice mechanika není jednoduché se zorientovat v tom, co jim zrovna schází. Paradoxně ze stejného důvodu ale může přinejmenším diagnostika potíží řešitelná i pro amatéra, stačí ta správná „krabička” a software.
Moderní automobily stále více připomínají počítače na kolech, což přináší nové možnosti, ale také nové nároky na mechaniky a servisní střediska. Zatímco dříve v podstatě stačilo dát vůz na zvedák a během pár minut byla většina problémů objevena, dnes může i na slovo vzatý specialista kolem daného auta obcházet hodiny a závadu neobjeví. Za mnohými lapsy totiž stojí třeba přerušený kontakt či nefunkční senzor, který na první pohled vypadá úplně stejně jako ten, který bezvadně funguje. Bez specifického diagnostického přístroje tak rozklíčování problému prakticky není možné.
Vyřešena je tím ovšem pouze část celkového problému. Respektive celý, pokud jde o autorizované servisy, jenž mají k dispozici diagnostiku zaměřenou na jedinou značku. Nicméně poté jsou tu firmy, které se věnují produktům prakticky jakéhokoliv výrobce. Jejich majitelé sice nemusí dodržovat jistou firemní kulturu, a tak pěchovat nemalé peníze do vzhledu showroomu, jejíž podobu daná automobilka odsouhlasí, ovšem na druhou stranu si díky tomu nevystačí s jediným diagnostickým přístrojem.
I takovým servisům - ale klidně i komukoli ze zákazníků - nyní vychází vstříc americká společnost ThinkCar, který představila novou diagnostiku ThinkDiag. A jak už asi tušíte, spolu s ní přichází řešení výše nastíněného problému. Přístroj totiž dokáže přečíst software hned 115 různých značek, což znamená, že daný podnik nemusí mít vyhrazenou alespoň jednu skříň pouze pro diagnostiky. Místo toho se celý přístroj vejde do kapsy, které byl ostatně uzpůsoben i jeho oválný tvar.
Co dokáže ThinkDiag zkontrolovat? Prakticky vše od problematického ABS přes špatnou odezvu plynového pedálu až třeba po regeneraci filtru DPF či sladění zavěšení na obou stranách vozu, mnohé podobné přístroje nemají tak široký záběr. Zároveň skrze něj lze zresetovat jakékoliv chybné kódy, které na vás po připojení vyskočí. Tedy samozřejmě až po jejich opravě, jinak se vám ostatně palubní deska po opětovném pokusu o nastartování znovu rozsvítí jako vánoční stromeček.
Servisní technici dále mohou za pomoci příslušných mobilních aplikací provést také různé testy a simulace, kupříkladu zkontrolovat funkčnost dveří, oken či stěračů. Firma ThinkCar přitom myslela na vše, její technologie je tedy uzpůsobena jak operačnímu systému Android, tak iOS Applu. Se zakoupením přístroje za 119,95 USD (cca 2 700 Kč) pak máte potřebný software v ceně, ovšem jen na jeden rok.
Právě v tomto bodu se dostáváme od dobrých zpráv k těm horším, i když vyloženě ne špatným. Zatímco za přístroj platíte jednorázově, softwarová licence má pouze roční platnost. Musí být tedy pravidelně obnovována, a to za poplatek 39,95 USD (900 Kč). Navíc tak musíte učinit u každé značky, o jakou máte zájem. Pokud se tedy budete specializovat na VW Group, budete platit za diagnostiku Audi, Seatu, Škody i VW.
Dá se samozřejmě předpokládat, že servisu se taková platba vyplatí a majitel konkrétního vozu si vystačí s jednou licencí pro své auto. Je ale současně třeba dodat, že byť výrobce hlásá, že jde o elektronickou náhradu mechanika, což bude v mnoha případech pravda minimálně v případě diagnostiky závady, oprava už může vyžadovat zkušeného technika, tedy pokud za takového neoznačujete sami sebe.
Unikátní diagnostika ThinkDiag se dokáže podívat na zoubek vozům hned 115 značek způsobem, který jiné podobné přístroje nenabízí. K dispozici je servisům i jednotlivcům. Foto: ThinkCar
Zdroj: ThinkCar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 8 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera