Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
před hodinou | Petr Prokopec
Obecně vzato je to správný přístup, nic než nové a lepší produkty schopné zarýt se klientům pod kůži třícípou hvězdy nespasí. Ale je tohle to, o co Mercedes usiluje, když polovinu ohlášené expanze tvoří elektromobily? Však ty od něj dnes nekupuje skoro nikdo.
Mercedes v posledních letech pravidelně mluvil o zeštíhlování svého portfolia a zaměření pouze na vyšší a výnosnější segmenty. Německá automobilka tak chtěla ze své nabídky vykopnout rozličné menší modely jako třídu A, té ale nakonec soustavně prodlužuje život. Donekonečna tak ovšem činit nemůže. I proto máme být v příštích měsících svědky rozsáhlé modelové expanze, která podle šéfa značky Oly Källenia zasáhne i dosud neprobádané segmenty.
To je razantní změna a návrat zpět k vyplňování posledních prázdných okének. Zní to slibně stejně jako slova o tom, že jediné, co Mercedes bude zajímat, je komerční úspěch té které novinky. Ale dá se tomu věřit? Máme o tom velké, velké pochybnosti už kvůli tomu, jaký pohon bude dobrá polovina chystaných vozů mít.
„V současné době nabízíme zhruba 40 karosářských variant. Můžeme ovšem dále prozkoumat okrajové segmenty trhu? Něco takového nehodlám vyloučit,“ uvedl Ola K. A dodal, že „pokud věříme, že pro takovou novinku existují zákazníci, jdeme do ní. My u Mercedesu auty žijeme. Zároveň ale také děláme byznys, což znamená, že pro každý takový vůz musí existovat obchodní model“.
Značka tak chce do roku 2027 ukázat hned 18 novinek. Některé z nich jsme už viděli, jde kupříkladu o CLA a CLA Shooting Brake. Tyto vozy jsou navíc v produktovém plánu Mercedesu zmíněny hned několikrát, neboť automobilka nepočítá spalovací a elektrické verze dohromady, nýbrž zvlášť. Na spodních patrech nabídky značky je přitom doplní malá SUV GLA a GLB, zatímco v těch prostředních lze očekávat GLC a nejspíše i třídu C. Vrchol pak bude spojen hlavně s třídou S, do jejíhož faceliftu měl Mercedes investovat nemalé peníze.
Počet spalovacích novinek je jen o jednu vyšší, než je tomu u těch elektrických, což samo o sobě odporuje slovům o tom, že Mercedes jde tam, kde je úspěch. Elektromobilů nabízí už dnes hromadu, za druhý kvartál jich ale prodal jen 35 tisíc z 454 tisíc aut celkem. A jejich odbyt meziročně klesl o čtvrtinu. I každé desáté auto s elektrickým pohonem by bylo moc, polovina s elektrickým pohonem je znovu házením peněz do pece.
Jak se tedy zdá, Mercedes při své rozsáhlé expanzi hodlá postupovat podle již „ověřeného receptu”, který jej přivedl do takových problémů. Pochopitelně, nové vozy mohou být přijaty lépe, třeba u nového CLA se o tom mluví, sama automobilka to ale nepotvrdila a při pohledu na nabídku tohoto modelu se tomu zdráháme věřit.
Ostatně co nové vozy nabízí? Elektrický pohon, kterému se přes 90 procent zákazníků vyhýbá, anebo spalovací (hybridní) provedení postavené okolo jedna-pětky od společnosti Horse Powertrain, za níž stojí čínské Geely, francouzský Renault a arabské Aramco. Takový vůz přece tradiční klientelu Mercedesu nemůže lákat ani v nejmenším. Zvlášť pak za ceny, za které je nabízen.
Přijdou i zajímavější věci, Němci mají kupříkladu pracovat na novém osmiválci, ten by měl ale dorazit nejdříve v roce 2027. K dispozici navíc má být jen výše postaveným modelům, tedy ne těm, kterým dnes nejvíc chybí. My v tomto plánu spásu Mercedesu nevidíme, ale rádi se budeme mýlit...

Němci chystají do roku 2027 hned 18 novinek, některé z nich jako nové CLA však již známe. Značka navíc spalovací a elektrickou verzi počítá zvlášť. Reálně se tak portfolio značky až tak moc nerozroste, přesto je třeba se ptát, proč je elektrických vozů tolik, když o ně skoro nikdo nestojí, a Ola Källenius hovoří o nabízení pouze komerčně úspěšných věcí. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejčtenější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
7.7.2025Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
7.7.2025Hasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
8.7.2025„Deelektrifikovaný” Fiat 500 zná svou cenu, použitelnější auto prodávají Italové dramaticky levněji
8.7.2025V této zemi nesmíte autem překročit hranici jinak než se skoro plnou nádrží, jinak riskujete pokutu až 8 000 Kč a povinné dotankování
8.7.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 08.05. 15:14 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 08.05. 09:07 - řidičBOB
- Politický koutek 08.04. 19:59 - M.Z.
- Onboard videa 08.04. 19:44 - řidičBOB