Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Apollo Arrow je překvapení od ex-Gumpertu, má 1 000 koní na 1 300 kg
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Znovuzrozená Gumpert pokračuje ve stopách svého zakladatele. Nové Apollo N tak nabízí 700 koní, Arrow je však ještě výkonnější a navíc hezčí.
Značka Gumpert nikdy nebrala lekce v líbivém designu. Místo toho jsme její stroje měli zaškatulkované jako extrémní bestie, které hodlají zabodovat na jakémkoliv okruhu. A to i přes přítomnost registračních značek. Jakkoliv se ovšem mohlo jednat o zajímavý přístup k byznysu, příliš úspěšný nebyl a firma Rolanda Gumperta nakonec zkrachovala. O její znovuzrození se postarali hongkongští milionáři, kteří ovšem značku překřtili na Apollo. A zároveň oznámili, že slavný návrat můžeme očekávat již v Ženevě.
Jelikož sliby se nemají plnit jen o Vánocích, ale také v březnu, můžeme si nyní představit zcela nový model Apollo Arrow. Ten dokáže již na první pohled zaujmout svým designem, ačkoliv je zřejmé, že velkou roli zde hraje kombinace oranžového laku a černých doplňků. Mimo to tu ovšem máme aerodynamicky tvarovanou karoserii, která by ve srovnání s minulými vozy značky měla navýšit přítlak a zároveň zlepšit chlazení.
Automobilka vůz popisuje jako „žraloka plovoucího ve vlnách”, pročež by Arrow měl působit dynamicky i ve chvílích, kdy jen tak postává na výstavišti Palexpo. Zda takový dojem navozuje či nikoliv, to již necháme na vašem posouzení. My přitom jen dodáme, že karoserie je vyrobena z karbonu a počítá se vzhůru výklopnými dveřmi typu gullwing.
Uprostřed vozu je usazen čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který nejspíše stejně jako motory předchozích modelů pochází ze skladů Audi. Pořádným tuningem ovšem bylo dosaženo 1 000 koní a 1 000 Nm, přičemž veškerý výkonpřenáší na zadní kola plně synchronizovaná sekvenční sedmistupňová převodovka CIMA s dvoulamelovou spojkou.
Jelikož při vývoji byla cílem hmotnost 1 300 kilogramů, asi nepřekvapí vskutku působivá jízdní dynamika. Stovku tak Arrow pokoří za 2,9 sekundy, dvoustovku za 8,8 sekundy a maximálně dosáhne mety 360 km/h. To jsou na silniční vůz skvělé hodnoty, nicméně nový vůz plní i standardy FIA. Přihlášen tak může být do řady závodních sérií.
Cenu znovuzrozená automobilka nezmiňuje, nicméně jen na jeden model se její expanze neomezila. Do Ženevy proto dorazilo i Apollo N, tedy přímý pokračovatel předchozí produkce značky. V jeho případě se přitom o pohon stará 4,2litrový osmiválec twin-turbo, výkon ovšem činí skromnějších 700 koní a točivý moment dosáhl 880 Nm.
S benzinovým agregátem je standardně spojena sedmistupňová sekvence, na přání ovšem můžete dostat také manuál. V případě první varianty se zrychlení z klidu na stovku odehraje za rovné tři sekundy a nejvyšší rychlost činí 360 km/h, u druhého zmiňovaného provedení značka prozatím data o jízdní dynamice nezveřejnila.
Víme ovšem, že v rámci karoserie je možné sáhnout po černo-bílém laku, stejně jako po celé řadě dalších metalických odstínů. Uvnitř můžete zapomenout na kožené čalounění, taková klimatizace se tu ovšem najde, stejně jako satelitní navigace, zpětná kamera, rozhrání Bluetooth nebo připojení pro iPad a 12voltová zásuvka.
Tak jako u modelu Arrow ani v tomto případě nemáme k dispozici cenu. S žádnou lácí ovšem nepočítejte, navzdory nepříliš lákavému designu totiž Gumpert svou produkci nikdy levně nedával. Dá se předpokládat, že zrovna tuto politiku zachovají i noví majitelé, pročež byste si v případě zájmu měli rovnou odložit stranou nějakých deset milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.



















Apollo Arrow živě v Ženevě
Znovuzrozený Gumpert ukázal nejen svůj zcela nový model Arrow...
...ale také modernizované Apollo N
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva