Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Apple „iCar“: nakousnuté jablko prý chystá vlastní elektromobil
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce počítačů a mobilních telefonů v poslední době přetáhl Tesle padesát zaměstnanců. Zdroj zevnitř pak dodávají, že se chystají velké věci.
Apple sice před pár lety přišel o Steva Jobse, to ovšem společnost na lopatky nepoložilo. Firma se dále snaží pokračovat v inovacích, které nám naposledy přinesly třeba nejtenčí tablet na světě či v rámci světa automobilů systém CarPlay. Ten z vašeho vozu dělá pojízdný iPhone, což je směr, jakým se výrobce počítačů, notebooků a mobilních telefonů zjevně hodlá vydat ještě dále. Aktuálně se totiž zdá, že v Křemíkovém údolí vyvíjejí vlastní automobil.
Zatím sice neexistuje žádná oficiální zpráva, která by toto tvrzení potvrzovala, vodítek je však několik. V prvé řadě můžeme zmínit třeba nábor zaměstnanců, které Apple přetáhl značce Tesla. To by na jednu stranu nebylo tak neobvyklé, neboť v obou firmách jsou oddělení, kde mohou najít uplatnění personalisté, marketingoví manažeři, designéři či třeba analytici. Apple ovšem najal pouze inženýry se specializací na mechaniku, výrobu a robotiku.
Dále tu máme tvrzení jednoho ze zaměstnanců firmy, který uvedl, že Apple na nějakých 80 procent vyvíjí určitý druh technologie, která je blíže automobilovému průmyslu než cokoliv, co tato společnost vyprodukovala v minulosti. Za tím se samozřejmě může skrývat cokoliv, třeba možnost otevírat iPhonem dveře a nastartovat motor, výše zmíněný nábor pracovních sil ale naznačuje cosi mnohem komplexnějšího.
Pokud si aktuálně ťukáte na čelo a naznačujete, že Apple v žádném případě nemá know-how na to, aby vyrobil vlastní automobil, pak vás odkážeme na rok 2007. V té době rovněž nikdo nepočítal s tím, že by se společnost vrhla do segmentu mobilních telefonů. Přesto však byl 29. června představen vůbec první iPhone, přičemž jeho poslední reinkarnace jsou považovány za technologický i designový vrchol branže.
Obdobným způsobem se proto Apple může vyprofilovat také v automobilovém průmyslu. Na mušku si přitom bere hlavně již zmiňovanou Teslu, kterou prý čeká „závod o peníze zákazníků“. Můžeme tedy předpokládat, že půjde rovněž o elektromobil, pročež by Apple mohl taktéž počítat s dotacemi od Američanů, kteří o elektromobily nestojí. Veškerý vývoj by tak nebyl placen z kasy společnosti.
Není to přitom poprvé, co se hovoří o vlastním automobilu této společnosti. Již v roce 2010 totiž spatřil světlo světa návrh studenta turínského institutu designu IED, který nesl název iMove a který přinášel vskutku odvážná řešení, jež jsou Applu vlastní. Zároveň stavěl na uhlazené stylizaci, i když oficiálně s ním výrobce počítačů neměl pranic společného.
Je ale možné, že se jednalo právě o jiskru, která v Křemíkovém údolí zažehla pořádný plamen. Uvidíme tedy během příštích pár let, jak se celá záležitost vyvrbí. Pokud by ale vše byla pravda, pak Apple čeká ještě dlouhá cesta, než nám představí produkční verzi. Přeci jen v rámci automobilového průmyslu existuje mnohem více překážek k pokoření než při navrhování nového mobilního telefonu.
Je taktéž sporné, jakou cenu by Apple na svůj možný „iCar“ nasadil. Momentálně se totiž již zavedení výrobci snaží, aby dané částky byly co nejnižší. Tím by ale zdaleka nebyly vykoupeny jistě nemalé náklady, a to ani za pomoci všemožných dotací. Navíc by tím byla poněkud popřena firemní filozofie, která rozhodně není postavena na slevách. Otázek je tedy hodně, k odpovědím se ale v současné době nikdo nemá.















Neoficiální koncept iMove vznikl již v roce 2010. V Křemíkovém údolí přitom mohl zažehnout zájem o výrobu vlastního automobilu
Zdroj: BusinessInsider, MacObserver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
včeraOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan