Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská extravagance posílá na zadní kola 350 koní skrze šestistupňovou převodovku. Ta dokáže řadit za pouhých 40 milisekund jen s jednou spojkou.
Před pár dny jsme avizovali, že Ariel chystá potentnější verzi modelu Atom 3,5. Nyní bylo „eRko“ oficiálně odhaleno, přičemž svými parametry asi nejednomu nadšenci dokáže otevřít pusu dokořán. Sprint z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) totiž zvládne za pouhých 2,6 sekundy. Ani poté ovšem dechberoucí akcelerace neutuchá, metu 160 km/h tak protnete po šesti sekundách. Celé show pak elektronickou stopku vystaví omezovač, který zasáhne při tempu dvě stě padesát kilometrů v hodině.
Za dané zlepšení oproti standardnímu provedení jsou přitom zodpovědné dvě věci. V prvé řadě totiž došlo k navýšení výkonu dvoulitrového čtyřválce i-VTEC, jenž byl převzat z Hondy Civic Type-R. Původně atmosférický agregát má nově kompresor a tak produkuje 350 koní a 330 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová závodní šestistupňová sekvence Sadev, kterou sice doplňuje pouze jedna spojka, svou prací však zastíní i dvouspojkové převodovky.
Ostatně, považte sami. K přeřazení je totiž potřeba jen 40 milisekund, podřazení o stupně dolů pak zabere milisekund 50. Ba co víc, v jediné sekundě dokáže sekvence Sadev podřadit až o pět rychlostních stupňů - na závodním okruhu tedy bude Atom 3.5R patřit k favoritům. Zvláště, pokud sáhnete po katalogu příplatkové výbavy a objednáte štelovatelný samosvorný diferenciál. K mání je ale i zakázková karoserie nebo specifická litá kola.
Ve standardu pak Ariel nabízí tlumiče Öhlins, s nimiž lze spojit pružiny dle vašeho vlastního přání. Vybrat si přitom můžete silniční, okruhové nebo čistě závodní provedení. Cena ve Velké Británii pak byla stanovena na 54 000 GBP (cca 1,782 milionu korun), díky čemuž při hmotnosti 550 kg platíte přibližně tisíc liber za kilo.











Nový Ariel Atom se pyšní bleskurychlou převodovkou, díky které zvládne zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhých 2,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 4 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 7 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva