Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská extravagance posílá na zadní kola 350 koní skrze šestistupňovou převodovku. Ta dokáže řadit za pouhých 40 milisekund jen s jednou spojkou.
Před pár dny jsme avizovali, že Ariel chystá potentnější verzi modelu Atom 3,5. Nyní bylo „eRko“ oficiálně odhaleno, přičemž svými parametry asi nejednomu nadšenci dokáže otevřít pusu dokořán. Sprint z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) totiž zvládne za pouhých 2,6 sekundy. Ani poté ovšem dechberoucí akcelerace neutuchá, metu 160 km/h tak protnete po šesti sekundách. Celé show pak elektronickou stopku vystaví omezovač, který zasáhne při tempu dvě stě padesát kilometrů v hodině.
Za dané zlepšení oproti standardnímu provedení jsou přitom zodpovědné dvě věci. V prvé řadě totiž došlo k navýšení výkonu dvoulitrového čtyřválce i-VTEC, jenž byl převzat z Hondy Civic Type-R. Původně atmosférický agregát má nově kompresor a tak produkuje 350 koní a 330 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová závodní šestistupňová sekvence Sadev, kterou sice doplňuje pouze jedna spojka, svou prací však zastíní i dvouspojkové převodovky.
Ostatně, považte sami. K přeřazení je totiž potřeba jen 40 milisekund, podřazení o stupně dolů pak zabere milisekund 50. Ba co víc, v jediné sekundě dokáže sekvence Sadev podřadit až o pět rychlostních stupňů - na závodním okruhu tedy bude Atom 3.5R patřit k favoritům. Zvláště, pokud sáhnete po katalogu příplatkové výbavy a objednáte štelovatelný samosvorný diferenciál. K mání je ale i zakázková karoserie nebo specifická litá kola.
Ve standardu pak Ariel nabízí tlumiče Öhlins, s nimiž lze spojit pružiny dle vašeho vlastního přání. Vybrat si přitom můžete silniční, okruhové nebo čistě závodní provedení. Cena ve Velké Británii pak byla stanovena na 54 000 GBP (cca 1,782 milionu korun), díky čemuž při hmotnosti 550 kg platíte přibližně tisíc liber za kilo.











Nový Ariel Atom se pyšní bleskurychlou převodovkou, díky které zvládne zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhých 2,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 5 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 7 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 8 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
