Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin chystá novou platformu, do vývoje investoval nejvíce ve své historii
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové sice loni navýšili své tržby, čistý zisk je však mizivý. Portfolio nových modelů vyvíjených s Daimlerem by ale tento stav mělo změnit.
Platformu VH (Vertical/Horizontal) značky Aston Martin můžeme pomalu považovat za jednu z prvních modulárních na světě. Její architektura totiž umožňuje libovolné roztažení do šířky či délky, díky čemuž s výjimkou modelů One-77 a Cygnet podepírá celé portfolio značky. Světlo světa však oficiálně spatřila před deseti lety (neoficiálně tu byla ještě generace 0 podepírající původní Vanquish), což je v automobilovém průmyslu sakra dlouhá doba. Není proto překvapením, že Britové potvrdili vývoj zcela nové architektury.
Než se ovšem dostaneme k podrobnostem o budoucnosti, musíme se vrátit zpátky do minulého roku. Ten byl totiž pro Aston Martin nadmíru úspěšný, neboť značka prodala takřka 4 200 nových vozů a své tržby tak meziročně navýšila o 13 procent na 519 milionů GBP (cca 17,127 mld. Kč). Zatímco ovšem hrubý zisk činil 167,1 mil. GBP (5,5 mld. korun), ten čistý se vyšplhal pouze na 1,5 milionu liber (49,5 mil. Kč).
Tento dramatický rozdíl je samozřejmě dán úhradou dluhů z minulosti, stejně jako nutností investovat do budoucích modelů. A tím jsme zpět u nové platformy, která je podle finančního šéfa automobilky Hanno Kirnera součástí „největšího investičního programu v 101leté historii značky“. Jen na samotnou platformu tak nově míří dalších 100 milionů liber (3,3 mld. Kč).
Ačkoliv se tato suma někomu může zdát vysoká, skutečnost hovoří spíše o láci. Díky partnerství s německým koncernem Daimler AG totiž Aston Martin může ušetřit značné výdaje na elektrické a elektronické komponenty. Další úspory lze pak očekávat v programu zaměřeném na vývoj nových motorů, neboť z Německa dorazí i čtyřlitrové osmiválce AMG.
Šestiválcový dvanáctiválec, který pohání vrcholné modely Astonu Martin, by však měl být zachován, i když očekávat u něj můžeme evoluční změny. Na přesná data o výkonu si ovšem budeme muset počkat. Jisté pak koneckonců není ani naladění onoho osmiválce z Affalterbachu - přeci jen, britské modely mají o trochu jiný charakter než ty německé.
Co bychom ovšem - alespoň podle Kirnera - očekávat měli, je „nová generace sportovních vozů, které budou mít náskok před konkurencí v oblasti designu, výkonu i technologií“. Což zní vskutku odvážně, s ohledem na spolupráci s Daimlerem by ovšem na tomto šprochu mohlo být pravdy trochu.
Závěrem jen dodáme, že v kuloárech se spekuluje o dalším exportním artiklu. Kromě elektroniky a motorů by totiž Aston Martin mohl rovněž sáhnout po platformě MSA, která má podepírat příští Mercedes SL a SLK. Oficiální potvrzení však chybí a spekulace nechceme rozdmýchávat.
































































Nový Aston Martin Vanquish stojí na čtvrté generaci platformy VH. Jeho předchůdce byl přitom spojen s generací 0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub