Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG

Budoucí modely britské značky s největší pravděpodobností dostanou přeplňované motory V8 a V12 i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG

18.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Budoucí modely britské značky s největší pravděpodobností dostanou přeplňované motory V8 a V12 i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Britská automobilka Aston Martin v příštím roce oslaví sté výročí svého založení. Dárek ale de facto dostala již letos, a to od italského investičního fondu Investindustrial, který do značky výměnou za balík 37,5 % akcií napumpoval 4,35 miliardy korun. Tradiční firma tak má šanci přežít, přičemž po dlouhé době bychom se měli dočkat i větších inovací. Na vývoj by totiž po dobu následujících pěti let mělo být vyhrazeno 100 milionů liber (2,9miliardy korun) ročně. Zajímavé přitom je, kam část z těchto peněz půjde.

S ohledem na krach předchozích jednání mezi Astonem Martin a Mercedesem, v jejichž důsledku neuvidíme ani znovuvzkříšení značky Lagonda, ani další činnost Maybachu, by nikdo nepočítal s tím, že britská a německá automobilka ještě někdy přistoupí ke spojení sil. Jenže tak se prý skutečně stane, přičemž prsty v tom má nový většinový vlastník Astonu.

Jak je dobře známo, Investindustrial na počátku letošního roku prodal výrobce motocyklů Ducati, a to německému koncernu Volkswagen Group. Ještě dříve však tato italská značka spolupracovala s AMG. Vedení Astonu Martin tak jen oprášilo své předchozí kontakty, k nimž přibyly nové poskytnuté fondem.

Mění se ovšem podstata celé dohody. Původně totiž obě značky měly spolupracovat na vývoji celých automobilů, zatímco nyní by AMG mělo posloužit jen jako studnice technologických řešení. Což tak trochu připomíná spolupráci s italskou malosériovou značkou Pagani na modelech Zonda a Huayra.

Nejnovější přeplňovaný motor V12 6,0 l tak nebude z Německa mířit jen do Itálie, ale také na britské ostrovy. A to v doprovodu 5,5litrového osmiválce twin-turbo a sedmistupňového dvouspojkového automatu. Později by dohoda měla navíc zahrnout i nový přeplňovaný osmiválec 4,0 l.

Obávat bychom se přitom neměli o exkluzivitu, a to ani na jedné, ani na druhé straně. I nadále bude totiž u AMG dodrženo pravidlo, že jeden motor montuje jeden technik. A Aston Martin vlastně získá, neboť jeho stávající dvanáctiválec byl stvořen sesazením dvou šestiválců Fordu.

Právě v příštím roce by ovšem kontrakt s modrým oválem měl vypršet. Příchod nového partnera s lepším renomé je tak jen logickým krokem. Strach z přeplňování by pak neměli mít ani zarytí fanoušci Astonu Martin, neboť značka turba či kompresory používala již v minulosti.

Příští rok tak bude pro automobilku opravdu rušný. Kromě usilovného vývoje a finalizace jednání s AMG bude totiž značka také hojně oslavovat své výročí. U této příležitosti se tak na místě původního ústředí v Chelsea představí nejstarší dochovaný model, prototyp A3 z roku 1921.

Mimo to má Aston Martin v plánu speciální oslavu v Londýně, v červenci pak v Gaydonu vypukne dokonce týdenní festival. Automobilka navíc ještě hodlá uskutečnit celou řadu spanilých jízd po šesti zemích Evropy, přičemž do průvodu zařadí i vozy Jamese Bonda.


Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG - 1 - Aston Martin 100. vyroci 01Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG - 2 - Aston Martin 100. vyroci 02Aston Martin oslaví 100. výročí existence, dárkem bude zřejmě spolupráce s AMG - 3 - Aston Martin 100. vyroci 03
U příležitosti stých oslav vzniku značky Aston Martin bude na místě původního ústředí v Chelsea vystaven nejstarší dochovaný model značky, prototyp A3 z roku 1921. A to ve společnosti nového Astonu Martin Vanquish

Zdroje: Aston Martin, Motor Authority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše