Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB11 přistižen a potvrzen, dostane V12 biturbo i s manuálem
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka dostane do vínku novou platformu a 5,2litrový motor s výkonem zhruba 600 koní. Uvnitř připomene Mercedes.
Pro automobilku Aston Martin se letoškem otevírá nová éra. Ta již nebude spojena s atmosférickými dvanáctiválci, neboť místo nich britský výrobce sáhne po přeplňování. Díky tomu máme v brzké době očekávat příchod 5,2litrového dvanáctiválce twin-turbo, který se aktuálně představil na první oficiální fotce a videu. Poslechnout si tak můžeme i jeho zvukový projev, který rozhodně není odsouzeníhodný. Zvláště když Britové nezapomněli ani na tradiční úvodní pozdrav v podobě jadrného zařvání.
Jako první se touto pohonnou jednotkou pochlubí chystaný Aston Martin DB11. Ten bude naživo představen na březnovém autosalonu v Ženevě, online lze ovšem premiéru čekat o pár dnů či týdnů dříve. Do vínku by přitom mohl dostat zhruba 600 koní, což by v kombinaci s nižší hmotností než u stávajícího provedení mělo stát za opravdu působivou jízdní dynamiku. Stovku by tak kupé pokořilo za méně než čtyři sekundy, nejvyšší rychlost by pak přesáhla 320 km/h.
Nakolik jde o spekulace a nakolik o realitu, to se dozvíme již záhy. Jisté nicméně je, že kromě nového pohonného ústrojí se DB11 pochlubí také novou platformou. Šéf značky Andy Palmer dodává, že pokud připravovanou architekturu a stávající s názvem VH postavíme vedle sebe, bude nám připadat připadat na chlup stejná. Nicméně to je prý pouhé zdání, neboť britská automobilka přepracovala každý komponent a zvláštní péči věnovala hlavně uživatelskému rozhraní, na nějž se snášela velká část kritiky.
Jelikož jde i nadále o lepenou a nýtovanou strukturu složenou z vertikálně a horizontálně směřovaných komponentů, nebude pro Aston Martin problémem další modulace. Nová architektura tedy bude podepírat i další modely, stejně jako se zmiňovaný přeplňovaný dvanáctiválec nastěhuje do jejich motorových prostorů. Samotný vývoj platformy si Britové vzali na svá bedra, nicméně značný vliv zejména na odlehčování mělo partnerské AMG.
Kromě toho se na nízké hmotnosti má podepsat nové zavěšení v podobě předních a zadních dvojitých lichoběžníků, zmínit pak logicky musíme i jméno Matta Beckera. Ten po šestadvacet let pracoval pro Lotus, tedy značku známou právě malým počtem kilogramů, přičemž DB11 je jeho prvotinou, na jejíž vývoj dohlížel u Astonu. Na jakou míru se mu ovšem podaří celkovou hmotnost srazit, to je prozatím ve hvězdách.
Dá se ovšem předpokládat, že spíše než dvanáctiválcové provedení se muší vahou pochlubí osmiválcová varianta. Ta bude odhalena ve druhém sledu, přičemž její pohonnou jednotku staví AMG dle britských specifikací. Asi přitom nebude překvapením, že také v tomto případě přijde ke slovu přeplňování. Překvapení ovšem mohou zažít petrolheadi, pro které byl dosavadní model DB9 přehlíženým zbožím s ohledem na jedinou převodovku.
Palmer si totiž prosadil, aby nová generace nebyla vybavena pouze automatem s pádly pod volantem, ale také šestistupňovým manuálem. Počítat bychom tedy mohli jen s pozitivními zážitky při řízení, jež dále umocní působivý design. Ten bude vpředu založen na tradičních prvcích Astonu, tedy na známé čelní masce a výdeších za předními koly. Záď zřejmě brala lekce u druhé generace modelu Vanquish.
Uvnitř se budou cítit familiárně lidé znalí techniky třícípé hvězdy, neboť DB11 má převzít digitální palubní desku. Tlačítka ovládající převodovku či startování pohonné jednotky však zůstanou zachovány, aby více umocnily britský charakter. Více se dozvíme během následujících týdnů, pročež aktuálně jen dodáme, že osmiválcové provedení britské novinky bude startovat na 150 000 GBP (cca 4,05 mil. Kč), zatímco za V12 dáte 170 000 liber (4,6 mil. Kč).

Motor chystaného Astonu Martin DB11 se ukázal na prvním snímku a videu...
...samotný model ovšem zatím kryje kamufláž
Zdroje: Aston Martin, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 7 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 9 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 10 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva