Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin už vyrábí nové turbo V12, Vanquish s ním může mít až 820 koní
21.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová 5,2litrová pohonná jednotka prozatím zamíří pod kapotu kupé DB11. Počítá se s ní ovšem i pro příští Vanquish, Rapide a DBX.
O britské automobilce Aston Martin se v poslední době zmiňujeme zejména v souvislosti s její spoluprací s Red Bullem. Společný hypersport je ovšem hudbou vzdálenější budoucnosti, která má navíc oslovit pouze 99 vyvolených. Mnohem podstatnější pro značku je ovšem letošek a nová generace modelu DB11. Ta Brity přivádí do zcela nové éry, která se bude více opírat o spolupráci s koncernem Daimler a také přeplňované motory.
Právě na novou 5,2litrovou pohonnou jednotku V12 twin-turbo se dnes zaměříme především, neboť automobilka zahájila její výrobu v továrně Aston Martin Engine Plant (AMEP) v německém Kolíně. Jak přitom již velmi dobře víme, pod kapotou modelu DB11 bude dávat k dobru 608 koní a 700 Nm točivého momentu s nimiž kupé zvládne sprint na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 322 km/h.
Továrna AMEP v prvé fázi počítá pouze s jednosměnným provozem, což odpovídá produkci více než 130 agregátů týdně. Do budoucna se ovšem počítá s rozšířením provozu, neboť v příštích letech by automobilka ráda prodávala 7 000 vozů ročně a toto číslo by ještě na konci této dekády mělo být zdvojnásobeno. Pravdou samozřejmě zůstává, že ne všechny kusy dostanou dvanáctiválce.
Zahájení výroby přeplňovaných motorů V12 ovšem neznačí příchod první dodávek, na ty si zákazníci musí počkat až do podzimu. Pokud navíc budou chtít ještě vyšší výkon, měli by se obrnit daleko větší trpělivostí. S větším stádem pod tradičně dlouhou kapotou se počítá až u nového Astonu Martin Vanquish, jehož příchod je naplánován na rok 2018.
Nová, v pořadí již třetí, generace by opětovně měla stanout na vrcholu standardní nabídky značky, přičemž v jejím případě by 5,2litrový motor měl produkovat zhruba 700 koní. Je ovšem možné, že Britové se pochlapí a zejména kvůli Ferrari dorazí s ještě vyšším výkonem. Možných je dokonce až 820 koní, což má automobilka dokonce již otestováno.
Ani to ovšem nemusí být definitivní limit. Šéf vývoje pohonných jednotek Dr. Brian Fitzsimons uvedl, že „motor byl koncipován s ohledem na budoucnost. Mohu proto zapojit elektrifikaci, kdykoliv budu chtít.“ To jinými slovy znamená, že Aston Martin skutečně koketuje s myšlenkou na hybridizaci dvanáctiválce.
Hlavním důvodem tohoto kroku ovšem nejsou ani tak vyšší výkony, jakožto spíše stále přísnější emisní limity. Na jejich oltář ovšem Britové nehodlají obětovat veškerou svou reputaci, pročež se máme i do budoucna dočkat modelů, které pod kapotou zaměstnají atmosférické dvanáctiválce a osmiválce. Vždy ale půjde jen o limitované edice.
Tím se dostáváme k chystanému novému V8 Vantage, který již příští rok. O jeho zadní kola se bude starat přeplňovaný čtyřlitr z produkce AMG, o jehož výkonu se prozatím žádné zdroje nezmiňují. Víme ovšem stoprocentně, že kromě automatu bude spřáhnut i s manuálem - jako jediná pohonná jednotka z Affalterbachu.
Od základního modelu automobilky se můžeme navrátit opětovně k dvanáctiválcovým modelům, neboť rok 2019 nejspíše bude zasvěcen novému Astonu Martin Rapide. Ještě před koncem dekády by se pak měl objevit crossover DBX, v jehož případě se kromě 5,2litrového agregátu V12 počítá rovněž s plnou elektrifikací.
Tím máme budoucnost britské značky definitivně zmapovánu, závěrem již jen dodáme, že vůbec první nový dvanáctiválec byl smontován tento týden a pod názvem Job 1 jej na konci montážní linky podepsal šéf Astonu Martin Andy Palmer. Dá se předpokládat, že zrovna tento agregát spíše než pod kapotu zamíří do firemního muzea.
Ve finále pak zmíníme, že motory budou z německého Kolína do britského Gaydonu cestovat po silnici. Továrna AMEP je totiž odkazem na někdejší vlastnictví automobilky Fordem, který ve stejné lokalitě počítá s výrobou modelu Fiesta. Samotný podnik přitom za uplynulých 12 let vyrobil na 40 tisíc dvanáctiválců.






















Britská automobilka Aston Martin zahájila výrobu nového přeplňovaného 5,2litrového dvanáctiválce. Ten nejprve zamíří pod kapotu kupé DB11, než jej dostanou také příští generace modelů Vanquish a Rapide i nový crossover DBX
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Klání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
30.6.2025Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
1.7.2025Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Uniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
1.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom