Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Zagato: detailně a s pořádnou sadou fotek
9.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
To důležité o Astonu V12 Zagato už sice bylo řečeno, až nyní ale Britové konečně zveřejnili k produkční verzi tohoto skvostu veškeré detaily.
V posledních dnech se opět stupňuje intenzita článků o sériovém Astonu Martin V12 Zagato a důvodů je hned několik. Už za týden se koná jeho prezentace na kuvaitském Councours d'Elegance a tím se zákonitě množí i tiskové materiály doprovázející tento akt. Automobilka trochu polevila ve hlídání tiskových podkladů a ven se tak dostaly jednak fotografie dosud neznámého interiéru, ale také záběry finální podoby zádě. A když byl nakonec zveřejněn také kompletní katalog, firma již rezignovala a vyrukovala se vším, co měla k dispozici. I když vlastně, ne tak úplně.
Až nyní Aston uvolnil sadu studiových obrázků zachycujících nový stroj ze všech stran i jeho nejzajímavější detaily. Znovu si tak můžeme prohlédnout nejen vcelku decentně modifikovanou příď a výrazně pozměněnou záď, ale řadu drobností jako třeba velmi specifické řešení masky chladiče nebo vypiplané provedení koncovek výfuků umístěných v zadním nárazníku. K dispozici je i pořádný pohled do interiéru skýtající zejména již propírané nové čalounění a písmeno Z či rovnou nápisy Zagato na řadě míst.
Už z minulých článků jste se dověděli, že V12 Zagato stojí na základech modelu V12 Vantage a má stejný šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 517 koní, který jej na stovku katapultuje za 4,2 s a dokáže roztáhnout na 305 km/h. O krocení této chuti do života se postarají karbon-keramické kotouče o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny. Kombinovaná spotřeba paliva pak činí 16,4 litru benzinu na 100 km, což se sluší uvést pro případ, že by po koupi dosti drahého vozu nezbývalo majiteli mnoho peněz na benzin...
Nyní také víme, že hliníkovo-karbonová karoserie a další úpravy snížily hmotnost Zagata ve srovnání s dárcem techniky o 100 kg a že pečlivá ruční výroba jednoho stroje trvá 2 000 hodin. Přitom jen několikanásobné stříkání a leštění karoserie jedním z unikátních laků Scintilla Silver, Alloro Green, Alba Blue nebo Diavolo Red zabere 100 hodin. Mimochodem, samotná karoserie měří na délku 4 385 mm, na šířku 1 865 mm, na výšku 1 250 mm a stojí na podvozku o rozvoru náprav 2 600 mm s rozchodem kol 1 570 mm vpředu a 1 575 mm vzadu.
Omezená série 150 automobilů bude vyrobena přímo v srdci Astonu Martin - v centrále v Gaydonu, konkrétně v továrně původně speciálně postavené pro produkci modelu One-77. Na tomto společném projektu se počátkem roku 2010 dohodli přímo nejvyšší šéfové obou společností, za Aston Ulrich Bez a italskou karosárnu zastupoval Andrea Zagato.
Hlavní linie a nové tvary s dvojitě vyboulenou střechou, výraznější oblou maskou chladiče a kulatými zadními světly přitom byly schváleny již v březnu téhož roku a Marek Reichman, šéfdesignér britské značky přitom nezapomíná při všech příležitostech připomenout, že ačkoli jde o úzkou spolupráci s italským studiem, design je stoprocentně britský.
To můžete z fotek nebo na příštích autosalonech posoudit sami, anebo si nějaký kousek pořídit za 400 tisíc euro do vlastní garáže a provádět studium automobilového umění v soukromí a naživo. Váhání se ale příliš nevyplatí. Vznikne jen 150 kusů.



















Zagato je postaveno na hliníkové platformě VH modelu Vantage V12 a díky karbonvým panelů se podařilo snížit hmotnost o 100 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 4 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 6 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 7 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 9 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva