Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Zagato: máme nové snímky i technická data produkční verze
4.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po několika únicích posledních dnů se Zagato rozhodl jít s pravdou ven a uvolnil snad již všechny klíčové informace a snímky „svého” Astonu Martin V12.
Byl to příběh dlouhý jak italské prázdniny. Zanedlouho tomu totiž bude rok, co se Zagato poprvé zmínil o své interpretaci Astonu Martin V12 Vantage a představil i jeho závodní verzi. Netrvalo dlouho a Aston Martin potvrdil, že tento vůz půjde do výroby a dokonce zveřejnil i jeho cenu. Příběh se zdál být u konce, ve skutečnosti se ale teprve rozjížděl.
Později totiž Zagato konstatoval, že co nám celé ty měsíce ukazoval byl jen koncept a teprve toto je produkční verze. To se pořád psal srpen 2011 a vše vypadalo blízko finále, trvalo ale ještě několik dalších měsíců, než italský karosář prozradil více. I když prozradil, ono se to tak nějak prozradilo samo.
Firma původně uvolnila jen informaci, že produkční verzi svého skvostu kompletně odhalí až na kuwaitském Councours d'Elegance konaném v půli tohoto měsíce, o pár dní později ale z její prezentace konceptu unikly snímky interiéru a později i podoba zádě „sériového” provedení. Po těchto událostech už Zagato neváhal a katalog, z nějž tyto fotky pocházely, zveřejnil sám.
Níže si můžete prohlédnout jeho jednotlivé stránky a ač to nejsou zrovna nejkvalitnější fotografie, zachycují vůz přece jen lépe než ty uniklé. Můžete si díky nim ještě jednou prohlédnout hlavně záď vozu s dosti odvážným přítlačným křídlem a interiér vyladěný hlavně specifickým čalouněním.
V katalogu se dále můžeme dočíst již známý fakt - že Zagato tímto dílem navazuje na slavný Aston Martin DB4GT Zagato z šedesátých let minulého století, který je též na jednom ze záběrů k vidění. Jeho současný nástupce má novou karoserii z hliníku a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny a je montován výlučně ručně. Výsledek měří na délku 4 385 mm, na šířku 1 865 mm, na výšku 1 250 mm a stojí na podvozku o rozvoru náprav 2 600 mm s rozchodem kol 1 570 mm vpředu a 1 575 mm vzadu.
Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 680 kg a jeho srdcem je motor 6,0 V12 vyladěný na nejvýše 517 koní výkonu a 570 Nm točivého momentu. Tato síla putuje přes výlučně šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na kola zadní nápravy. Vůz s tímto arzenálem zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, maximální rychlost činí 305 km/h.
Spotřeba paliva asi nebude pro zájemce o auto s cenou přes 10 milionů korun tím nejpodstatnějším faktem, ale i ta je známa a Josého Manuela Barrosa zasněně tleskajícího nad „svým” ekoprdítkem asi nepotěší - ve městě činí 24,3 litru benzinu na 100 km, mimo něj 11,7 l/100 km, což dá v kombinaci pěkných 16,4 litru.
Pokud se rozhodnete s tímto autem zabrzdit, oporou vám budou karbon-keramické kotouče o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny. A to je nesporně velkorysé řešení.
Cenu známe již dlouho: 400 000 Eur, tedy již zmíněných 10 a více milionů Kč. Produkce je omezena na 150 kusů, jak moc rychle se po ní „zapráší” teprve uvidíme.
Toto o Astonu Martin V12 Zagato prozrazuje jeho katalog, k vidění jsou i detaily čalounění a dostupné barvy karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999