Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V8 Vantage SP10 2013: přiostřená specialita vrací do hry „manuál”
8.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Výkonnější verze osmiválce v modelu Vantage dostala díky speciální verzi SP10 šestistupňový manuál. Inspirací pro ni byla závodní varianta GT4.
Také nejmenší modelovou řadu britské značky Aston Martin můžete mít dle přání a možností konta s 5,9litrovým vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 517 koní a točivém momentu 570 newtonmetrů. Pokud si ale myslíte, že pro relativně malý sportovní model je z hlediska vyvážení mnohem lepší volbou osmiválec, Britové jsou dnes schopni nabídnout vám dvě verze. Standardní V8 Vantage má za typickou přední maskou jednotku o objemu 4,7 litru s výkonem 426 koní, vylepšená varianta S pak navíc přidává deset koní a nejvyšší točivý moment zvyšuje ze 470 na 490 Nm.
Volba náročnějšího řidiče by byla na první pohled zřejmá, potíž je ale v tom, že Aston dosud nabízel standardní výkonnější variantu výlučně se sedmistupňovým robotizovaným manuálem Sportshift II, kdežto slabší motor také se šestistupňovým manuálem. A to se zrovna s požadavky uvedeného šoféra shodovat asi nebude.
Tento malý faux pas si patrně uvědomili také v automobilce, a tak přichází s dalším speciálním provedením SP10, které se nedostatek manuálního řazení v modelu V8 Vantage S snaží napravit. A co víc, podle tiskové zprávy se novinka inspirovala okruhovou verzí GT4, určenou převážně k bojům ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu, vděčném to marketingovém objektu.
Jak je asi zřejmé, motor zůstal stejný jako u Vantage S. Jeho 436 koní stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Aby se neřeklo, že je to snad málo, automobilka vůz vybavila novým výfukovým systémem s aktivními obtokovými ventily „vyvinutými speciálně pro tento model“, které se postarají o adekvátní akustickou pozornost.
V případě, že zrovna ta majiteli k životu stačí a po řazení s tradičně ovládanou spojkou netouží, Aston za příplatek dodá také ten automatizovaný manuál, který podle tvrzení firmy umí nově řadit o dvacet procent rychleji, akorát že tím myslí „ve srovnání se starým šestistupňovým automatem“.
Aby bylo možné rozpoznat zvláštní model na silnici nejen podle zvuku, ale také charakteristických vizuálních znaků, dostane Vantage SP10 v provedení Coupé i Roadster unifikovaný odstín metalického laku s názvem Ceramic Grey, devatenáctipalcová kola v jednotném designu a zabarvení (kombinace leštěných a černě lesklých ploch) a černou stříknuté brzdové třmeny. Ke světu motorsportu vůz podle Astonu přičichává také použitím karbonových komponentů, jako je třeba lízátko pod předním nárazníkem nebo difuzor v tom zadním. Jinak auto bude možné rozpoznat také podle čirých zadních světel.
Černá dominuje také interiéru, především pak v podobě kůže a alcatnary, kterou je čalouněný kromě stropu a střední časti lépe konturovaných sedadel rovněž tříramenný volant, a spoustu pianové černi najdete také na panelech středové konzoly. Cenu toho všeho automobilka ještě neprozradila, Aston však levná auta nedělá a SP10 se zcela jistě vtěsná mezi Vantage S a typ V12.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.










436 koní ve spojení s manuálem stačí na zvládnutí stovky za 4,5 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 4 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15.5.2025VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
15.5.2025Znovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
15.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025Německo je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
15.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva