Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish 2012: unikly klíčové specifikace i oficiální fotky
19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britské značce unikla první sada oficiálních obrázků druhé generace modelu Vanquish, který se zároveň stane nástupcem Bondova DBS.
Projekt následníka Astonu Martin DBS byl definitivně zbaven tajemství poté, co jej čtenáři italského Autoblogu nedávno nafotili v Padově a Benátkách při pořizování obrázků do firemního katalogu. Záběry to ale nebyly moc překvapivé. Nový Vanquish jsme měli možnost vidět jako koncept AM 310 na letošním Concours d'Eleganza Villa d'Este a později byl zčásti zachycen nemaskovaný sériový vůz v Británii, kdy došlo k odhalení jeho jména. To je asi první důvod, proč první tovární obrázky neposadí na zadek nikoho, kdo v poslední době jen trochu sledoval Autoforum.cz.
Druhým důvodem nebýt překvapený je to, že se již z dostupných oficiálních dat do puntíku potvrzují parametry vidlicového dvanáctiválce pod přední kapotou. Pohonná jednotka o objemu 5 935 cm3 s variabilním časováním ventilů se může pochlubit výkonem 573 koní při 6 750 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 620 newtonmetrů při 5 500 ot./min.
Podélně uložený agregát je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou se sekvenčním řazením Touchtronic posílající výkon nejdříve na samosvorný diferenciál a odtud na kola zadní nápravy. Nový Vanquish je schopen akcelerovat z místa na 100 km/h za 4,1 sekundy, což je o dvě desetiny lepší čas, než mělo DBS vybavené manuálem. Maximální rychlost novinky činí 295 km/h, což je pro změnu disciplína, ve které Vanquish o 10 km/h za DBS zaostává. Předpokládáme ale, že čísla budou vypadat trochu jinak, pokud Vanquish dostane třetí pedál a klasickou řadicí páku. Jen automat ale bude osazen novým systémem kontroly rozjezdu Launch Control, vůbec poprvé použitým v sériovém Astonu.
Nové dvoudveřové kupé bylo navrženo a rovněž bude vyráběno v centrále Astonu v britském Gaydonu. Z informací, které již zveřejnila samotná automobilka, víme, že Vanquish bude k mání ve dvou variantách. Jako verze 2+0 pro zákazníky, kteří se nenalhávají, že by vzadu mohlo být dost místa pro další dvojici cestujících a 2+2 pro ty ostatní.
Aston dále uvádí, že Vanquish byl postaven na nové generaci platformy VH (vertical-horizontal). Větší část karoserie je vyrobena stejně jako u dalších modelů z hliníku, zde ale došlo k masivnějšímu nasazení hořčíku a karbonových kompozitů. Hmotnost je dosud neznámá veličina, ale víme, že třeba přední náprava s pomocným rámem je o třináct procent lehčí. Přesto konstruktéři zvýšili torzní tuhost karoserie o pětadvacet procent.
Nová typová řada bude postavena na dvacetipalcových kolech se šířkou devět a jedenáct a půl palce a pneumatikách Pirelli P Zero o rozměru 255/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Impozantně se tváří také brzdový systém. Přední karbon-keramické, ventilované kotouče o průměru 398 milimetrů kombinované se šestipístkovými třmeny pochází z vlajkové lodi One-77. K těm zadním zmínka o supersportu chybí, ale patrně mají také leccos společné - průměr zadní karbon-keramiky činí 360 milimetrů a brzdiče jsou čtyřpístkové.
Ne že by to u sportovního vozu byla ta nejdůležitější věc na světě, ale někoho by mohlo zajímat, že Britové mysleli také na praktickou stránku novinky. Věřte nebo ne, ale Vanquish bude moci nabídnout zavazadlový prostor o objemu 368 litrů, což je o rovných šedesát procent více ve srovnání s DBS. Jinak majitel může v kabině počítat s hýčkáním ve všech myslitelných směrech, ať už jde o špičkové audio, kožené čalounění sešívané z nejjemnějších materiálů nebo volant potažený alcantarou.
Aston Martin Vanquish se objeví nejdříve v Británii a na evropských trzích. S prodejem se počítá ještě letos, někdy před koncem roku. A cena? I ta je známa. Byla stanovena na 189 995 liber, v přepočtu to dělá téměř přesně šest milionů korun.








Na kompletní set obrázků Astonu zatím čekáme, automobilka zveřejnila pouze technická data a k nim i tyto čtyři první záběry. Vše zřejmě jen omylem...
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejčtenější články
Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025Čínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Indové prodávají toto zajímavě střižené nové SUV za 207 tisíc Kč, auta jsou tak nesmyslně drahá jen v Evropě
16.5.2025Apple dostal nový CarPlay do prvního auta a řekl, co bude s tím dosavadním. Má bezprecedentní kontrolu nad vozem
17.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva