Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Sport 1000: superlehký sporťák chce zašlapat Radical do země
8.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italská manufaktura ATS se hlásí o pozornost a britský Radical z toho asi nebude mít radost. Na trh uvádí okruhový Sport 1000, v plánu je i silniční verze.
O reinkarnovanou italskou značku ATS, původem ze 60. let a založenou jako „trucpodnik“ proti Enzovi Ferrari, jsme poprvé zavadili poté, co vyšlo najevo, že chystá návrat lehkého sportovního kupé 2500 GT. Tehdy jsme narazili také na její první novodobý počin - kompaktní okruhovou placku Sport 1000, připomínající stroje Radical a poháněnou motory ze superbiků. Postavit ATS 2500 GT asi ještě chvíli potrvá, firma však má hotovou závodní tisícovku a poprvé ji prezentuje oficiálně.
ATS se ve své tiskové zprávě odvolává na jednoduchost sportovních aut ze šedesátých let a naznačuje, že měli při návrhu dvousedadlového stroje stejnou vizi. Rozdíl má být jen v použití nejmodernějších technologiích, lepší aerodynamice a současných výkonech. Platforma Sport 1000 je vyrobena z ocelového rámu, doplněná hliníkovými panely a váží neuvěřitelných 55 kg. Zbytek karoserie je vyrobený z plastu vyztuženého skelnými vlákny (GRP), její demontáž trvá jen pět minut a váží pouze 57 kg.
Zní to skoro neskutečně, ale kompletně nastrojený vůz váží pouze 400 kg a jeho spoilery a křídla dokážou vygenerovat přítlak až 1 150 kg. O bezpečnost posádky se stará voštinový panel vetknutý do přídě, deformovatelný sloupek volantu, bezpečnostní rám svařený z trubek o průměru 50 mm a nechybí třeba šestibodové pásy Sparco a speciální hliníková nádrž švýcarské společnosti Explosafe.
Závodní vůz je poháněný zážehovými motocyklovými čtyřválci dodávanými japonskými značkami Suzuki, Honda nebo Yamaha. O přenos výkonu za zadní nápravu se starají sekvenční převodovky, řetěz a samosvorný diferenciál Quaife ATB. Zavěšení kol tvoří dvojitá lichoběžníková ramena s kloubovými hlavami unibal, teflonovými silentbloky a doplněné o příčné zkrutné stabilizátory. Tlumiče jsou podle očekávání stavitelné a těhlice z tlakově litého hliníku.
Zpomalení AST Sport 1000 zajišťují brzdy Tarox se šestipístkovými třmeny vpředu i vzadu, které asi vyprodukují slušnou podélnou deceleraci, a protože auto zvládne v zatáčkách vyprodukovat přetížení až 3 g, závodní skořepiny Tillet B2 zde asi přijdou docela vhod.
Malá automobilka se ještě nepochlubila dynamikou, zajímavé ovšem je, že kromě modelů vhodných k závodům do vrchu nebo na okruhy je v plánu také silniční verze. Cena ATS Sport 1000 přitom začíná na částce jen 25 tisíc Eur, v přepočtu 640 tisíc korun, ačkoli nutno dodat, že bez motoru. Přesto Italové tvrdí, že půjde o sporťák s nejlepším poměrem cena/výkonová hmotnost na trhu.
Taková Suzuki GSX-R1000 disponuje motorem o výkonu 185 koní při 11 500 ot./min. a při hmotnosti 400 kg, by měl vůz 463 koní na tunu
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 26 minutami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 25 minutami - VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
před hodinou - Mercedes kapituloval, novému vrcholnému AMG vrátí osmiválec místo absurdního čtyřválcového hybridu
před 3 hodinami - Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.11. 08:18 - honziss
- Koupě lakované Octavie 05.11. 07:27 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry