ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s

Nový italský koncept by se měl dočkat 30kusové sériové výroby. Než se tak ovšem stane, je třeba vyřešit soudní při týkající se vlastnictví značky ATS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s

17.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový italský koncept by se měl dočkat 30kusové sériové výroby. Než se tak ovšem stane, je třeba vyřešit soudní při týkající se vlastnictví značky ATS.

O italské automobilce ATS jsme se naposledy zmiňovali na sklonku loňského roku, kdy její majitel Gianluca Gregis ohlásil příchod dvou nových modelů. Ty by však neměly zamířit do prodeje s logem červeného draka, místo toho by měly nést jeho příjmení. Ačkoliv přitom může jít o splnění životního snu, ve výsledku se nejedná zrovna o krok logický, zvláště v souvislosti s nemalou cenou. Tu totiž za vůz začínajícího výrobce zaplatí jen málokdo, zatímco v souvislosti s logem ATS by se kapsy mohly otevřít snadněji, navzdory faktu, že na značku Automobili Turismo e Sport si dnes nevzpomene zdaleka každý.

Jak se přitom nyní ukazuje, daný krok měl svůj důvod. Gregis se totiž rozhádal se svým společníkem Danielem Maritanem, kvůli čemuž je značka ATS nyní předmětem několika soudních pří. Není přitom jisté, na čí straně je pravda, neboť verze obou podnikatelů se značně rozcházejí. Nicméně podle všeho problémy začaly v dubnu 2014, kdy Maritan založil kvůli dodatečnému financování novou firmu DM9, jíž měly práva na automobilku ATS připadnout. S ostatními akcionáři této společnosti se ovšem Gregis již v září téhož roku rozhádal a „byl odejit“.

Vypadalo to tedy, že práva na značku ATS jsou v držení Maritana a mateřské firmy DM9, nicméně 12. září loňského roku se prý někdo vloupal do jejího ústředí v italském Borgomaneru a sabotoval připojení k internetu. O čtyři dny později pak z nejmenovaného hotelu dorazil na evropský patentový úřad fax, který žádal převedení práv na značku ATS do rukou Gianlucy Gregise. Za ostatní akcionáře zde přitom byla podepsána Michele Mazzucco.

K tomuto převodu došlo, pročež legálně ATS nyní patří Gregisovi. Maritan ovšem na základě žaloby tvrdí, že za veškerým převodem stojí jeho bývalý společník, který zfalšoval všechny žádosti i připojené podpisy. A z toho důvodu neváhal letos v dubnu pod znakem ATS představit na monacké výstavě Top Marquez nové kupé 2500 GT. V ten moment se ovšem ihned ozval Gregis s tím, že Maritan ukradl jeho vysněný projekt včetně loga, designu či hnacího ústrojí.

Následovala tedy protižaloba, přičemž soud stále ještě nevyřkl ortel. Aby navíc celá věc nebyla málo zamotaná, Gregis práva na značku ATS prodal dalšímu majiteli, čímž se vysvětluje jeho „útěk“ na Kanárské ostrovy a založení nové společnosti. Nový vlastník Piero Jacometti přitom od té doby investoval do již poněkolikáté znovuzrozené automobilky miliony Eur, aby přišel se svým vysněným projektem, o který terpve v tomto článku jde.

Řeč je o konceptu Wild Twelve, který byl o víkendu představen v Turínu. Tento sporťák byl navržen studiem Torino Design, přičemž pod kapotou hostí hybridní ústrojí složené z 3,8litrového dvakrát přeplňovaného dvanáctiválce, se kterým jsou spárovány dva elektromotory. Dohromady produkují 860 koní a 918 Nm, o jejichž přenos se stará devítistupňový automat. Spalovací jednotka přitom zásobuje nápravu zadní, zatímco elektrokoně jdou na kola přední.

Jízdní parametry počítají se zrychlením z klidu na stovku za 2,6 sekundy, dvoustovka by pak měla být na tachometru již za 6,2 s. Nejvyšší rychlost má vyšplhat na 390 km/h, mimo to má ATS Wild Twelve zvládnout třicet kilometrů čistě na elektřinu. Rozhodně tedy nejde o zavržení hodné parametry, zvláště v kombinaci s hmotností, která navzdory hybridnímu ústrojí činí pouhých 1 450 kg.

Na této hodnotě má svou zásluhu enormní užití karbonového vlákna zvenčí i uvnitř, nic bližšího však již zmíněno nebylo. Tedy stran faktu, že do produkce by mělo zamířit zhruba 30 exemplářů. S ohledem na výše zmíněné je však otázkou, zda dvoudveřové kupé bude označeno logem ATS. Pokud nikoliv, pak lze asi očekávat další žalobu, za kterou bude stát Jacometti.

Dodat tedy aktuálně můžeme již jen poslední kuriozitku, která se týká produkce nového sporťáku. Ta by se měla odehrát v továrně v Campogallianu, kde se dříve vyrábělo Bugatti EB110. S ním by přitom italská novinka měla mít minimálně jednu věc společnou - nemalou cenu...


ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 1 - ATS Wild Twelve concept 01ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 2 - ATS Wild Twelve concept 02ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 3 - ATS Wild Twelve concept 03ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 4 - ATS Wild Twelve concept 04ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 5 - ATS Wild Twelve concept 05ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 6 - ATS Wild Twelve concept 06ATS Wild Twelve: sporťák bezprizorní značky má 860 koní, stovku dá za 2,6 s - 7 - ATS Wild Twelve concept 07
ATS Wild Twelve se pyšní hybridním ústrojím o výkonu 860 koní, se kterým by stovku mělo zdolat za 2,6 sekundy. Otázkou je, jaké logo nakonec bude zdobit příď tohoto sporťáku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše