Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A2: první skutečné fotky zmenšené A1
7.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Audi pokročilo v odhalování nové A2, máme její první skutečné snímky. Jen informace o svém konkurentovi BMW i3 uvolňuje po velmi malých dávkách.
Koncept nové generace Audi A2 jsme vám již v krátkosti představili s pomocí prvních oficiálních ilustrací, nyní můžeme udělat alespoň další malý krok vpřed. Automobilka totiž uvilnila první fotky ukazující vůz v prostředí reálného světa, a tak máme i jasnější obrázek o tom, co na prvotních ilustracích bylo dílem idealizace designéra a co odrazem skutečnosti.
Prvním dojmem jistě je, že vůz není v reálu od první generace „á-dvojky” vzdálen až tak, jak se z prvních ilustrací mohlo zdát. Designově tedy ano, ale svou poněkud útlou, vyšší stavbou první A2 rozhodně připomíná. Samotný vzhled se pak nesnaží příliš vzdálit od malé A1, spíše jej napodobuje, kde to jen jde.



S jistotou můžeme v tuto chvíli říci, že automobil ztělesňující podobu nové A2 má délku 3,8 m, šířku 1,69 m a výšku 1,49 m. Pro Audi to znamená, že tím vzniká drobný nepořádek v hierarchii modelových řad. Typ A1 byl měl být podle svého označení logicky menším autem, ale ve skutečnosti měří bez šesti milimetrů rovné čtyři metry. Též na šířku A2 přesahuje, pouze na výšku je menší.
Zároveň se též nabízí otázka, jak chce automobil s tak malým půdorysem nabídnout prostor čtyřem cestujícím (to slibuje Audi), i když tady by mohly pomoci velmi tenká opěradla předních sedadel, chybějící tradiční palubní deska a rovná podlaha. Aby ale tohle všechno mohli cestující docenit, musely by se tyto podstatné detaily objevit také v sériovém provedení.
Co podle tvrzení Audi rozhodně sériové bude, je elektrický pohon. Jaký přesně, ví jen v Ingolstadtu, ale podle zatím neoficiálních ale věrohodných zpráv studie dostane elektromotor schopný trvale dodávat výkon 81 koní, ve špičce pak krátkodobě 116 koní. Maximální točivý moment je 270 newtonmetrů. Ve spojení s jednostupňovou převodovkou a při hmotnosti 1 150 kg trvá akcelerace na stovku 9,3 sekundy a nejvyšší rychlost omezuje elektronika na 150 km/h.
Elektrická energie bude čerpána z akumulátorů uložených ve dvojité podlaze a jejich kapacita činí 31 kWh. To podle Audi stačí na dojezd 200 km, což (i kdyby to skutečně byla pravda bez ohledu na provozní podmínky) řidiče pořád nevytáhne z bídy při výjezdu mimo město.
Plné nabití z běžné elektrické zásuvky potrvá podle Audi čtyři hodiny. To by byla asi o polovinu kratší doba než u jiných elektromobilů, půjde ale jistě jen o reklamní přetvářku - z běžné (a to už alespoň u nás musí být ta lepší varianta) zásuvky s parametry 230 V/16 A byste 31 kWh nedostali za méně než 8,5 hodiny ani při stoprocentní účinnosti nabíjení. Realita tedy bude spíše někde za hodnotou devět hodin. Případní zájemci o novou A2 by tedy měli doufat, že se dostane i na klasické spalovací motory, nebo alespoň hybridní pohonné jednotky. Jak moc to je reálné si ale zatím netroufáme tvrdit, i když tvrzení o docela zásadně jiné „elektrifikaci” vozu (Audi prozradilo, že všechny ovládací prvky pracují na principu by-wire, tedy elektricky „po drátě“, včetně řízení a brzd) použití konvenčního pohonu až tak nenahrávají.
K výstavním vizuálním lákadlům konceptu Audi A2, které ale mají jen malou šanci na zařazení do sériové výroby, patří například černá střecha, která se po zmáčknutí příslušného tlačítka změní na průhledný skleněný panel. Dalším jsou světelné pásy spojující přední a zadní světlomety, které reagují na momentální stav vozu - pokud řidič brzdí, pulzují červenou barvou, při ustálené jízdě fungují jako spojitá obrysovka a na směrovky zase reagují blikáním. Tyto boční světla jsou aktivována i v případě, že se k vozu blíží člověk s klíčem v kapse.
Ještě zpátky k hlavním světlům. Ty přední tvoří tzv. „maticový paprsek“, i když přesnější by asi bylo použít přídomek „spojitý“. Audi uvádí, že se jedná o další generaci LED světel složených z miniaturních vysoce svítivých diod, které ale neoslňují. Denní světla tvoří LED s nižším výkonem přenášeným optickými vlákny. Obzvláště avantgardně funguje mlhovka. Jde vlastně o laserový projektor, promítající na silnici za vozem rudý trojúhelník.
Motiv dynamických světel na bocích auta se opakuje rovněž v interiéru, po stranách kabiny. Ta vypadá velmi jednoduše, nabízí jen minimum ovládacích prvků a většinu funkcí slučuje středový dotykový panel sedmipalcové obrazovky.
Další detaily si zatím Audi nechává pro sebe, nepochybujte ale o tom, že se s nimi pochlubí nejpozději na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. Začíná již za necelý týden, a tak čekání na veškeré podrobnosti nebude dlouhé.
Kompletní galerie prvních snímků konceptu nového Audi A2
Koncept Audi A2 částečně využívá lehké kompozity, hliníková karoserie ale zůstane výsadou předchůdce
Dřívější oficiální ilustrace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva