Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A4 2015: evoluční design doplní technika zaměřená na nižší spotřebu
6.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka se čtyřmi kruhy ve znaku dorazí i jako plug-in hybrid. Rozměry se moc nezmění, luxusu ale přibude.
Příchod nové generace Audi A4 je již pomalu za rohem, a proto na světlo světa proniká stále více detailů. Podle německých médií přitom po stránce rozměrů nemáme očekávat prakticky jakýkoliv posun oproti stávajícímu provedení - délka zůstane na 4,7 metrech, měnit se pak nebude ani šířka 1,8 m. Výška by pro změnu měla oscilovat mezi 1 417 a 1 437 milimetry, jediným neznámým údajem je tak rozvor, který momentálně činí 2,8 metru.
Řeč je samozřejmě jen o sedanu, v případě ostatních karosářských verzí tak lze očekávat drobné nuance. Přičemž již nyní víme, že dorazit by mělo také kombi, zatímco pod logem A5 se představí kupé, kabriolet a Sportback. Chybět pak samozřejmě nemá ani provedení Allroad, stejně jako je jisté, že čínské publikum se dočká prodloužené varianty. Mechanický základ však všechny tyto vozy budou mít stejný.
Než ovšem nahlédneme pod kapotu, jen lehce naťukneme design, který oproti současnosti bude jen evolucí. Vpředu lze tak očekávat třídimenzionální masku, se kterou za příplatek mohou dorazit také LEDkové světlomety. Na bocích se pak objeví výraznější prolisy a linie, zatímco záď bude dekorovat výraznější odtrhová hrana zavazadelníku. Ta je zde přitom hlavně kvůli funkci, kdy upravuje obtékání vzduchu.
Tím ale víceméně rozdíly skončí, zamířit tak můžeme do interiéru. Ten by měl hostit novou středovou konzoli, jež se nechala inspirovat faceliftovaným Audi A8. Chybět tak nebude touchpad, dotykový displej, multimediální systém MMI či nový head-up displej. Zajímavou finesou pak bude digitální obrazovka zabudovaná ve zpětném zrcátku, řeči se vedou i o virtuálním kokpitu vycházejícím z nového TT.
Pro řidiče by přitom podstatnou zprávou měl být fakt, že zmiňovaný touchpad bude po dotyku poskytovat lepší odezvu, ovládat jej tedy budete moci mnohem snadněji i za jízdy. Navíc bude k dispozici ovládání hlasem či gesty, zatímco třeba takový navigační systém bude spolupracovat s barevnou obrazovkou o rozměrech 12 x 9 centimetrů. Tím nám ale zmínky o kabině končí.
Zvednout tedy můžeme kapotu, kde mimo jiné najdeme naprosto nezměněný dvoulitrový čtyřválec TFSI. Počítat lze tedy u této motorizace s výkonem 225 koní, nejvyšší rychlostí 240 km/h a průměrnou spotřebou 6,9 l/100 km. S tímto agregátem (ovšem naladěným na 211 koní) pak má být spojen i elektromotor, přičemž jako plug-in hybrid má nové Audi A4 zvládnout 50 km čistě na elektřinu.
Kromě těchto pohonných jednotek se pak dočkáme i příchodu 1,4litrového čtyřválce TSI, který by měl nabízet 122 nebo 180 koní. Přitom bude schopen deaktivovat polovinu válců, což mu prý zabere jen pouhých 36 milisekund. Spotřeba by ovšem díky dvouválcovému pohonu měla klesnout o přibližně půl litru na 100 kilometrů. I když zřejmě jen v laboratořích.
To je ale pro dnešek vše, s ohledem na možnou podzimní premiéru v Paříži se ale dozajista s chystaným Audi A4 neloučíme na dlouho. Stejně tak nebude nekonečné čekání na zahájení prodeje, to je totiž naplánováno hned na počátek příštího roku.


Ani chystané Audi A4 neuniklo pozornosti špionážních fotografů. S ohledem na krycí plachtu toho však mnoho odhaleno nebylo
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    